Elektrické teplo - základy Teplo 1 Elektrické teplo - základy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TEPLO DALŠÍ FORMA ENERGIE.
Advertisements

Vypařování.
Projekt teplo Na fyziku.
Změny teploty těles tepelnou výměnou
KALORIMETR.
Vnitřní energie, práce, teplo
Teplo jako fyzikální veličina
Měření a výpočet přijatého a odevzdaného tepla
Měrná tepelná kapacita procvičení © Petr Špína 2011
TERMIKA Nauka o teple James P. Joule (1818 – 1889)
Měrná tepelná kapacita látky
T E P L O - SKUPENSTVÍ TERMIKA.
Teplota Termodynamická (absolutní) teplota, T
Změny skupenství Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Molekulová fyzika a termika
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Co a jak měříme?
VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA
Teplo jako fyzikální veličina
Teplo (Učebnice strana 53 – 55)
potřebné ke změně teploty nebo přeměně skupenství látky
Teplo Ing. Radek Pavela.
zpracovaný v rámci projektu
Teplo.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Tepelné jevy.
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
Digitální učební materiál
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Šíření tepla TEPLO Q.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Prezentace tepla Skupina A.
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_04_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_02  
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.34 Téma: Teplo Číslo.
Příklad tepelně izolované soustavy:
Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Měření tepla Autor:Mgr. Lucie.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Měrná tepelná kapacita
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Teplo ZŠ Velké Březno.
Měrná tepelná kapacita © Petr Špína 2011 foto
Šíření tepla Dominik Pech Olina Křivánková Sabina Mrázková
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZMĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA KONÁNÍM PRÁCE.
Vypařování a kapalnění
T EPLO A TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Změny vnitřní energie. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaký druh energie předávají následující tělesa?
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Teplo Seminární práce z fyziky Vypracoval: Tomáš Pařízek a Jan Šplíchal Základní škola a Mateřská škola, Nový Hradec Králové, Pešinova 146 Leden 2013.
Radovan Plocek 8.A. Stavové veličiny Izolovaná soustava Rovnovážný stav Termodynamická teplota Teplota plynu z hlediska mol. fyziky Teplotní stupnice.
Fyzika 8 Měrná tepelná kapacita látky. 3. Měrná tepelná kapacita látky Dvě tělesa z různých látek o stejné hmotnosti přijmou stejné teplo, ale jejich.
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
TEPLO.
Vytápění Teplo.
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
MĚRNÁ TEPELNÁ KAPACITA
zpracovaný v rámci projektu
Třída 3.A 15. hodina.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_04 Vnitřní.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Transkript prezentace:

Elektrické teplo - základy Teplo 1 Elektrické teplo - základy

Teplo 2 Teplo je forma energie, která se přenáší z teplejšího tělesa na chladnější těleso. Když těleso přijímá teplo, stoupá jeho vnitřní energie a stoupá jeho teplota. Nelze libovolné množství tepla přeměnit na jinou formu energie, i když obráceně je to snadné. Každá forma energie může degradovat na teplo. Množství tepla se měří v joulech (J): 1 J = 1 Ws

Elektrické teplo - základy Teplo 3 Teplota je označení pro tepelný stav hmoty. Teplota závisí na rychlosti kmitání částic uvnitř hmoty. Čím rychleji částice kmitají, tím vyšší je teplota. Teplota říká, je-li těleso teplé nebo studené. Při absolutní nule se částice vůbec nepohybují. Proto nižší teplota než absolutní nula není možná. Teplota se měří v kelvinech (K) nebo ve stupních Celsia (°C). 0 K = -273 °C 273 K = 0 °C

Elektrické teplo - základy Teplo 4 Aby těleso zvýšilo svoji teplotu, musí se mu dodat teplo.

Elektrické teplo - základy Teplo 5 Měrná tepelná kapacita látky c je množství tepla, které je zapotřebí pro ohřátí 1 kg látky o 1 K (= o 1 °C). Tj. kolik joulů (= Ws = wattsekund) je zapotřebí pro ohřátí 1 kg látky o 1 K (= o 1 °C). Tepelná kapacita tělesa je množství tepla, které je zapotřebí pro ohřátí tělesa o 1 K (= o 1 °C). Teplo Q potřebné k ohřátí tělesa o hmotnosti m o teplotu ΔT lze vypočítat pomocí vztahu Q = m ∙ c ∙ ΔT Čím těžší těleso (m), čím větší tepelná kapacita jeho látky (c), tím více tepla dokáže těleso pojmout.

Elektrické teplo - základy Teplo 6 Kolik kilojoulů (= kilowattsekund) je zapotřebí na ohřátí Látka hliník0,92 měď0,39 ocel0,46 PVC0,88 voda4,19 o jeden stupeň. jednoho kilogramu

Elektrické teplo - základy Teplo 7 Voda má velkou měrnou tepelnou kapacitu  vejde se do ní hodně tepla. Proto se voda dobře hodí jako náplň akumulačních nádrží pro ukládání tepla.

Elektrické teplo - základy Teplo 8

Elektrické teplo - základy Teplo 9 Užitečné Neužitečné vařičmotor varná konvicetransformátor troubažárovka pájkavedení