Modulární systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků JmK v přírodních vědách a informatice CZ.1.07/1.3.10/02.0024 Grafové pojmy Projekt učitelé.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 14/15.
Advertisements

NEJKRATŠÍ CESTY MEZI VŠEMI UZLY
PLANARITA A TOKY V SÍTÍCH
Modulární systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků JmK v přírodních vědách a informatice CZ.1.07/1.3.10/ Průchod grafu do šířky.
Zajímavé aplikace teorie grafů
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 6/14.
Diskrétní matematika Opakování - příklady.
Kvalitní péče o seniory Vítejte na mezinárodní konferenci v Praze, 9.března 2007.
Aplikace teorie grafů Základní pojmy teorie grafů
Modulární systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků JmK v přírodních vědách a informatice CZ.1.07/1.3.10/ Teorie grafů – zadání řešení.
Modulární systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků JmK v přírodních vědách a informatice CZ.1.07/1.3.10/ Prezentace zadání a řešení Teorie.
Modulární systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků JmK v přírodních vědách a informatice CZ.1.07/1.3.10/ Úvod do teorie grafů.
Statické systémy.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Neratovice 24. ledna 2014 Cestou přírodovědných a technických oborů napříč Středočeským krajem Stáž pedagogických.
ADT Strom.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 7/14.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 8/14.
Chemické reakce IV. díl Energie chemické vazby, exotermické
1IT S ÍŤOVÝ DATOVÝ MODEL Ing. Jiří Šilhán. S ÍŤOVÝ DATOVÝ MODEL Je historicky nejstarším datovým modelem. Jeho základem jsou vzájemně propojené množiny.
Hyperbola Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných různých bodů F1, F2 , které nazýváme ohniska, konstantní absolutní hodnotu rozdílu.
ORIENTOVANÉ GRAFY V této části se seznámíme s následujícími pojmy:
Stromy.
Fázové rovnováhy Fáze je homogenní část soustavy oddělená od ostatních fází rozhraním, v němž se vlastnosti mění nespojitě – skokem. Soustavy s dvěma fázemi:
Další typy dopravních problémů
Univerzita Karlova Matematicko-fyzikální fakulta Lukáš Jirovský Teorie grafů – prezentace Bc. Práce Vedoucí práce: RNDr. Pavla Pavlíková, Ph.D.
CW – 05 TEORIE ROZHODOVACÍCH PROCESŮ
VLASTNOSTI GRAFŮ Vlastnosti grafů - kap. 3.
Matematické metody optimalizace. Příkady grafů Železniční stanice, tratě mezi nimi Města, silnice Křižovatky, ulice Uzly kanalizace, potrubí Místnosti,
Matematické metody optimalizace Tomáš Vaníček Katedra inženýrské informatiky Stavební fakulta ČVUT Thákurova 7, Praha 6 Dejvice, b407
KIV/PRO Cvičení Nejkratší cesta Vstup – N měst – Mezi některými dvojicemi měst vedou obousměrné silnice, zadány délky cest Výstup – Nejkratší.
Základ hry HEX: dva matematické výsledky Nejvýš jeden hráč vybuduje cestu. Aspoň jeden hráč vybuduje cestu.
Projektové plánování.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Počítačová chemie (2. přednáška)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 05.
10. Vytyčování oblouků Vytyčování oblouků
Modulární systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků JmK v přírodních vědách a informatice CZ.1.07/1.3.10/ Bludiště Projekt učitelé.
Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA
Vstup: Úplný graf G=(V,E), ohodnocení hran d:E → R + Výstup: Nejkratší Hamiltonovská cesta HC v grafu G Najdi minimální kostru K grafu G Pokud K neobsahuje.
Planarita a toky v sítích
Jaký je skalární součin vektorů
Les, stromy a kostry Kružnice: sled, který začíná a končí ve stejném vrcholu, ostatní vrcholy jsou různé Souvislý graf: mezi každými dvěma vrcholy existuje.
Mechanika jednoduchými prostředky Jiří Bartoš ÚTFA PřF MU Brno Modulární systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků JmK v přírodních vědách a informatice.
Modulární systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků JmK v přírodních vědách a informatice CZ.1.07/1.3.10/ Domečkologie Projekt učitelé.
CHEMICKÝ KUFR Chemické prvky
CW – 05 TEORIE ROZHODOVACÍCH PROCESŮ Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb Fakulta stavební VUT v Brně © Ing. Václav Rada, CSc. 23. PŘEDNÁŠKA.
STROMY A KOSTRY Stromy a kostry - odst. 3.2.
Znázornění dopravní sítě grafem a kostra grafu Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
MODELY TEORIE GRAFŮ.
Pohybová úloha řešená s využitím počítače
Zoner Callisto – křivky
Rozložení nadpisu Podnadpis.
CW-057 LOGISTIKA 43. PŘEDNÁŠKA Teorie grafů – 2 Leden 2017
CW – 05 TEORIE ROZHODOVACÍCH PROCESŮ
Toky v sítích.
Prakticky identické postupy:
ABCD test Ondřej Přibyla
Rozložení nadpisu s obrázky
Rozložení nadpisu podnadpis.
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Rozložení nadpisu Podnadpis.
Rozložení nadpisu Podnadpis.
Rozložení nadpisu Podnadpis.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
Rozložení nadpisu podnadpis.
Kvalita ve školství Ing. Dagmar Bednářová, CSc.
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Prakticky identické postupy:
Rozložení nadpisu Podnadpis.
Transkript prezentace:

Modulární systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků JmK v přírodních vědách a informatice CZ.1.07/1.3.10/ Grafové pojmy Projekt učitelé

Vrcholy grafu

Reprezentují vybrané objekty z reality, např: – Studenti vybrané školy – Všechna města v ČR – Všechny prvky periodické soustavy

Hrany grafu

Reprezentují vybraný vztah mezi objekty, např: – Známost v sociální síti – Existence silnice mezi dvěma městy – Společná reakce mezi dvěma chemickými prvky

Vrchol stupně 2

Vrchol stupně 3

Stupeň Určuje počet hran vstupujících do vrcholu

Cesta mezi dvěma vrcholy v grafu

Nejkratší cesta mezi dvěma vrcholy v grafu

Graf Je prezentován vrcholy a hranami Nezáleží na rozmístění vrcholů a hran Ukazuje vybrané informace z reality

Nezáleží na rozložení uzlů a hran

Komponenta grafu Souvislá část grafu Tj. mezi každým vrcholem dané komponenty lze najít cestu

Graf o třech komponentách

Graf o dvou komponentách

Graf o jediné komponentě

Neorientovaný graf

Orientovaný graf

Orientované grafy Hrany mají navíc směr Využívají se pro popsání jednosměrných vztahů (např. zvíře se živí trávou, nikoliv tráva zvířetem) Délka cesty z A do B nemusí být stejná jako z B do A. Dokonce nemusí ani existovat.

Orientovaný graf – spojte dva body

Z 1 do 2 cesta délky 1

Z 1 do 2 cesta délky 4