Nejmenší společný násobek – teorie a procvičování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_ 16_hrajeme si, počítáme (SADA ČÍSLO 5)
Advertisements

Druhy trojúhelníků VY_32_INOVACE_31
Pythagorova věta – využití VY_32_INOVACE_38-1-2
Největší společný dělitel – teorie a procvičování
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítací metoda řešení soustavy lineárních rovnic
Pythagorova věta – úvod
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
VY_32_INOVACE_17_Počítáme s obrázky (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_26 Osa úhlu Matematika a její aplikace pro 6. třídu – Geometrie v rovině a prostoru – Úhly Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. únor 2011 ZŠ a MŠ.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
Výšky trojúhelníku VY_32_INOVACE_35
Rozšiřování a krácení zlomků
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zlomky – souhrn VY_32_INOVACE_11
Sčítání a odčítání zlomků
Dosazovací metoda řešení soustavy lineárních rovnic
Těžnice trojúhelníku VY_32_INOVACE_34
Střední příčky trojúhelníku
Rovnoběžníky VY_32_INOVACE_29
Dělitelnost přirozených čísel 6. ročník - Matematika
Součin mocnin se stejným základem
Úhly – grafické přenášení
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Celá čísla – základní pojmy
Písemné násobení jednociferným činitelem s přechodem přes desítku
Pythagorova věta – historie
INFORMATIKA 7 Odstavec V. III2 - I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
Násobilka 7 VY_32_INOVACE_091, 5. sada, M ANOTACE
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Úhly – definice, značení
HRAJEME SI S ČÍSLY Odčítání do 10 VY_32_INOVACE_8 Vypracovala: Klumparová Zuzana ZŠ a MŠ OLŠOVEC, přísp. org.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
VY_32_INOVACE_MAT_VA_17 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Průsečnice rovin Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika Ročník: 3. ročník.
Znaky dělitelnosti – teorie
HRAJEME SI S ČÍSLY Počítáme do 10 VY_32_INOVACE_9 Vypracovala: Klumparová Zuzana ZŠ a MŠ OLŠOVEC, přísp. org.
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Matematika a její aplikace
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Násobilka 6 VY_32_INOVACE_089, 5. sada, M ANOTACE
Složený zlomek – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_10-1-2
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2012 Ročník: 6. Tematická oblast: Matematická dovednost Téma: Společný dělitel.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Geometrické tvary Matematika a její aplikace (matematika pro 1., 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Geometrie Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Mocnina součinu, podílu a mocniny
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Sčítání a odčítání do 10 Matematika a její aplikace (matematika pro 1., 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 6
Procvičování násobků 2, 3, 4 a 5 s využitím interaktivní tabule
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název : VY_32_INOVACE_14_Násobilka 3
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
ZŠ Záhumení B. Němcové 1180 Rožnov Pavlína Přikrylová.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
VY_32_INOVACE_
Transkript prezentace:

Nejmenší společný násobek – teorie a procvičování VY_32_INOVACE_07-1-2 Nejmenší společný násobek – teorie a procvičování Matematika pro 6. třídu – Aritmetika – Číslo a proměnná – Dělitelnost v oboru přirozených čísel autorka: Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. únor 2011 nedílnou součástí je pracovní list „VY_32_INOVACE_07-2-2-nsn.pdf ZŠ a MŠ Křenovice

ANOTACE VY_32_INOVACE_07-1-2 – Nejmenší společný násobek autorka: Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. Materiál sestává ze dvou částí: powerpointová prezentace VY_32_INOVACE_07-1-2-nsn.ppt pracovní list VY_32_INOVACE_07-2-2-nsn.pdf Pojem nejmenší společný násobek je intuitivně vyvozen na základě již známých faktů. Žákům je následně prezentován postup hledání takového čísla. Prezentaci doplňují příklady k procvičení, které je možné vytisknout pro každého žáka ze samostatného pdf souboru, který je součástí této sady materiálů.

společné násobky čísel 3 a 4 násobky čísla 3 3 6 9 12 15 18 21 24 27 30 33 36 … společné násobky čísel 3 a 4 48 60 … násobky čísla 4 4 8 12 16 20 24 28 32 36 40 44…

n ( 3 , 4 ) = 12 ( , ) = nejmenší společný násobek čísel 3 a 4 n s n 3 je číslo 12 12 ( , ) = n ( 3 , 4 ) = 12

Hledání nsn n(15, 18) = = 90 . . 15 = 3 . 5 18 = 2 . 3 . 3

Procvičování hledání nsn 56 2. n(18, 44) = 60 3. n(20, 42) = 420 4. n(7, 8) = 196 5. n(28, 98) = 30 6. n(64, 56) = 60 7. n(2, 30) = 396 8. n(4, 15) = 448