Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/34.0488 Autor: Mgr. Michal Mynář.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Advertisements

Co je to divadlo, kde se hraje, zpívá a tančí?
HV-1 Hudební výchova DUM č. 6 Prima – kvarta osmiletého studia
Pěvecká interpretace.
HUDEBNÍ SOUBORY.
ICT VLASTNOSTI TÓNŮ – výška tónů
Stavba kostry člověka l
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Název Intervaly Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
Hudebně výrazové prostředky
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Název Harmonie Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
Kapitoly z muzikoterapie
Původ hudby, pravěk, starověk
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Mužská pohlavní soustava
Název Klaviatura a enharmonické tóny Předmět, ročník
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Ženská pohlavní soustava
Zpěvní hlasy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Znaky dvouděložných a jednoděložných rostlin
Hudební renesance v Čechách
kapitoly z dějin hudby zábavné rock and roll
Co je to kánon a fuga? Hudební výchova
Hudba 20.století, DODEKAFONIE
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
kapitoly z dějin hudby zábavné jazz – Éra swingu
Převody jednotek objemu
Převody jednotek délky
Polovodičová dioda Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Muzikál Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
ICT 2 – 3 – 13 Já jsem muzikant Anotace: Prezentace slouží k realizaci písně, obsahuje úkoly k zopakování pojmů z hudební výchovy. V materiálu jsou.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Co je to akord? Hudební výchova
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_536_Když jsem já ty koně pásal AUTOR: Mgr. Jarmila Šochová.
Tělesná a hlasová příprava ke zpěvu Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
lidová píseň Hudební výchova
Další součástky s jedním přechodem PN Autor: Mgr. Lenka Rohanová Fyzika Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Lom světla Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
O skladatelských technikách Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Socializace Občanský a společenskovědní základ
VY_32_INOVACE_40_Opakování IV
Co je to stupnice a tónina?
Autor: Mgr. Lenka Rohanová
malý exkurz do dějin hudební akustiky
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Sólový versus sborový hlas MUDr. Radan Havlík, Ph.D. AUDIO-Fon centr s.r.o., Brno MgA. Andrea Priechodská-Široká Sólistka opery Národního divadla Brno.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr.Petra Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_28_Hudební nástroje – dechové, dřevěné Číslo.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_05_Opera, Bedřich Smetana.
Fyziologie hlasového ústrojí Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastKomunikace hudebního umění se znakovými.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/07 
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_5B_15_HIP_HOP_RAP Dějiny hudby
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_12_PRENATÁLNÍ VÝVOJ JEDINCE.
Co je to kantáta a oratorium?
Louis Armstrong AUTOR: Mgr. Aleš Skála
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Antonín Dvořák dílo.
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Orchestrální hudba Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
O lidském hlase AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Transkript prezentace:

Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář

 hlas slouží každému k dorozumění, ale pro zpěváky je hlas pracovním nástrojem, o který se musí dobře starat, aby jim dobře sloužil  aby hlas podával stálý a kvalitní výkon, musí se trénovat, rozumně posilovat  před zpěvem je nutné řádně hlas rozcvičit  aby hlasivky nebyly přetěžovány, musí zpěvák umět využít rezonance – proto dokáže zpívat hlasitěji než běžný člověk a hlasivky si neunaví Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů 2

 neškolený zpěvák má rozsah asi 1,5 oktávy (asi dvanáct tónů)  školený zpěvák má rozsah minimálně 2 oktávy a někteří jedinci i větší  základní hlasové skupiny:  soprán (vysoký ženský hlas)  alt (nízký ženský hlas)  tenor (vysoký mužský hlas)  bas (nízký mužský hlas) Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů 3

 běžně se můžeme setkat i s dalšími skupinami  mezzosoprán (rozsahem mezi sopránem a altem)  baryton (rozsahem mezi tenorem a basem)  speciálním druhem hlasu je kontratenor  zpívá se technikou, která umožňuje tenoristům dosahovat výšky ženských hlasů  kontratenoristé zpívají ve skladbách, kde původně byli obsazováni tzv. kastráti (muži, kterým se hlas v pubertě nezměnil, protože byli zbaveni pohlavních žláz) Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů 4

 alikvotní zpěv (se základním tónem zní ještě jeden vysoký)  scat (zpěv v jazzu na nesmyslné slabiky)  beatbox (napodobování bicích nástrojů hlasem)  jódlování (používání velkých skoků v melodii)  growling, screaming, scream (techniky řevu, hlavně v metalové hudbě)  rap (rytmizovaná recitace – užívá se v hip-hopu)  brumendo (zpěv na hlásku „m“ se zavřenými ústy) Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů 5

poslechněte si:nebo doma? G. Puccini: árie pro soprán A. Netrebko (3:27) Ciaccona del Paradiso e del Inferno P. Jaroussky, kontratenor (3:48) Nasty a En:Dru beatbox Rallye (6:11) Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů 6

1. ZENKL, Luděk. ABC hudební nauky. 8. vyd. Praha: Editio Bärenreiter, 2003, 199 s. ISBN Všechny objekty použité k vytvoření prezentace jsou součástí SW Microsoft Office nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů