ROMOVÉ II.. Cíle následujících SSPV:  Znát základní údaje o Romech v ČR  Znát strukturu romské společnosti  Schopnost –odhalit a racionálně vyvracen.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Komunikace s uživateli knihoven s mentálním postižením Eva Cerniňáková Městská knihovna v Praze.
Advertisements

Štrasburský rozsudek „D.H. a ostatní proti ČR“ – 2 roky poté
Etická hlediska péče o staré občany
10. Slovenská demografická konferencia
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
Ochrana osobních údajů v České republice
Střední Evropa Východní část 7. prosince Základní informace do r politika a hospodářství ovlivňovány Sovětským svazem do r politika.
MIGRACE.
PROBLÉMY MENŠINOVÝCH SKUPIN I
Národnostní menšiny v Evropě Znáš své sousedy? To je název projektu, který zpracovává třída 2.C pod vedením profesorek H. Syslové a L. Cihelkové. Dva.
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
domácí psi využívají lidi jako nástroje.
Dlouhá cesta Romů romská vlajka.
VŠEOBECNĚ VZDĚLÁVACÍ FUNKCE EKONOMICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ © Prof. ing
STIGMATIZACE přistupování k druhým s předsudky
Sociální patologie SCPT SCPA
Institucionální a politická dimenze sociálního vyloučení.
Dětský domov (tedy nikoli dětský domov se školou) a základní škola pod jednou střechou Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin Mgr. Ondřej Vala.
Prvouka 3.ročník ZŠ „DOMOV-RODINA-TRADICE -VÁNOCE“
Činnost asistentů prevence kriminality ve městě Bruntál
Renata Trojanová, Filip Vrba a Lukáš Veselý
SUBURBANIZACE.
10. Seminář Rodina, problémová rodina, rodina a škola
Chudoba jako sociální problém
Teorie optimální velikosti města
Kmoch, Zheliznyak, Pokorný a Hozman
Návrh legislativních změn v oblasti náhradní rodinné péče (výstupy projektu) PhDr. Miloslav Macela Praha, 16. června 2015.
SOCIÁLNÍ SLUŽBY Cílové skupiny SOCIÁLNÍ SLUŽBY Cílové skupiny Část 1. Část 1. Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Mgr. Irena Kudláčková.
N ÁRODNOSTNÍ MENŠINY NA ÚZEMÍ Č ESKÉ REPUBLIKY Jana Hřebíčková 4.B.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
Terénní sociální práce s uživateli drog v sociálně vyloučených lokalitách JAKUB ČERNÝ ROMAN HLOUŠEK.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řeď./fax: ,
Multikulturní výchova NÁRODNOSTNÍ MENŠINY V ČESKÉ REPUBLICE.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
SOUČASNÁ RODINA A MOŽNOSTI HODNOCENÍ SITUACE PHDR. HANA PAZLAROVÁ, PH.D Sociální práce s rodinou 1.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20_01_náhradní rodinná péče Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
Sociálně-patologické jevy u dětí a mládeže Pojem patologie Sociální deviace Sociální kontrola (vnější, vnitřní – formální/neformální)
MENŠINY A JEJICH PRÁVA MGR. MICHAL OBLOUK. MENŠINY Menšina = dobře vymezená skupina osob, která se odlišuje od okolní „většinové“ společnosti Druhy menšin.
Romský slovesný folklor
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
RODINA Mgr. Michal Oblouk.
Je určena pro děti, které nemají ve své rodině dobrou péči a výchovu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
doc. JUDr. Jan Ondřej, CSc., DSc.
Romská rodina – prameny
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK
RODINA A JEJÍ POSTAVENÍ VE SPOLEČNOSTI
MIGRACE.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Socioekonomické změny regionů čr
Terminologie Etno- Etnikum = národ, etnická skupina, kmen
Romové. -Původ Indie - Romské etnikum je nejpočetnější v Evropě a v Americe -V rámci Evropy se nachází zejména v jihovýchodní Evropě. Studiem Romů se.
RODINA = sociální instituce a organizace charakteristická jak pro tradiční, tak pro moderní i postmoderní společnost = primární, neformální a malá skupina.
ERRC & MDAC proti ČR (kolektivní stížnost k EVSP)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Základní pojmy speciální pedagogiky
Národnostní menšiny, migrace
Rodinné právo Občanská nauka 1. M.
AUTOR: Kateřina Křížová
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

ROMOVÉ II.

Cíle následujících SSPV:  Znát základní údaje o Romech v ČR  Znát strukturu romské společnosti  Schopnost –odhalit a racionálně vyvracen předsudky –vnímat problémy v komunikaci a soužití racionálně –zaujmout tolerantní postoj a umět ho obhájit

Tradiční romská společnost, příčiny a důsledky jejího rozpadu  V Evropě 7 – 8,5 mil. Romů  Co je podstatou romipen?  Svébytný indický antropologický typ  Specifická profese –Lováriové –Kalderaši  Příbuzenská pospolitost –endogamie  Manušipen, čačipen, phuripen, paťiv

Tradiční romská společnost, příčiny a důsledky jejího rozpadu  Famel‘ija  Specifická orální tvorba –Hádanky, přísloví –Vyprávění o předcích, rodinné historky –Paramisa –Písně „So na kames te phenel, phen gil‘aha“

Hádanky Moudrá slova  Je ti lehko, když je těžká, je ti těžko, když je lehká.  Zle je tomu, kdo je chudý, ještě hůř je tomu, kdo je sám.

Kdo jsou slovenští Romové?  Slovenští, maďarští, čeští a slovenští, olašští, Sintí  Kováři, hudebníci  Servika Roma  dělení na různé skupiny: –Vichodňara – zapadňara –Žuže Roma – degeša; degešiš –dle profese – lavutara, charťa –sídlištní segregace – př.Velký Šariš (hudebníci, valkara, buťi) –Chánov u Mostu

Tradiční romská řemesla

 Struktura rom.spol. –Rod –fajta; pal o dad, pal e daj –Rodina – famel‘ija; pašes famel‘ija, dureder famel‘ija

Funkce tradiční romské rodiny skupiny servika Roma  „Oda dženo mardo, so ačhíla čoro, oda mek goreder, so hino korkoro.“  Famel‘ija – základní pospolitostí; povinnosti a práva, azyl, kulturní a etické normy.

Příčiny rozpadu tradiční romské rodiny v ČR  1958 – zákon o „občanech cikánského původu“ – program asimilace  Násilné narušení struktury romské tradiční společnosti  Narušení vnitřní integrity osobnosti  Vztah Romů a gádžů - problematické

Příčiny rozpadu tradiční romské rodiny v ČR  Stereotypy  Využívání sociálních dávek  Romské děti v dětských domovech  Kriminalita  Asimilace  Strach z neznámého

Co přinesl Romům závěr 20.století v ČR?  Viz text – přečíst!!!