Technická zpráva z laboratorního měření

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PrecisPlanner 3D Software pro plánování přesnosti měření v IG
Advertisements

Počasí tabulka v MS Excelu Mgr. Jitka Křičková, Mgr. Jitka Rybenská.
Zpracování laboratorní práce SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal.
Zpracování laboratorní práce SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Seznámení s měřícími přístroji, rozsah měřících přístrojů
Měníme velikost trajektorie a měříme čas trajektorie s.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_32.
Měřící systém VERNIER DRÁT JE NAPÍNÁN PŘES KLADKU POMOCÍ ZÁVAŽÍ.
Přímá metoda VSTUPVÝSTUP PRO JEZDCE ŽÁROVKAREZISTOR.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_702.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
OBECNÁ CHEMIE PROTOKOL POKUSU VY_32_INOVACE_02 - PROTOKOL POKUSU
Téma: Fyzikální veličiny – délka
Měření fyzikální veličiny
Opakované měření délky
Přesnost a chyby měření
Měření pomocí posuvného měřítka a zpracování chyb měření.
K měření teploty použijeme digitální teploměr firmy Vernier. Stanovení rovnovážné teploty pomocí lite-161.exe.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _620 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Fyzika - mechanika Číslo materiálu: EU Název: Rychlost - prezentace Autor: Mgr. Jiří Šleis Ročník:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _613 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _624 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _626 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ51 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: O DPOVĚZ NA OTÁZKY 1) Definuj rychlost (popis, značka, jednotka, značka jednotky) Popis: dráha, kterou.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _617 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_701.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _655 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Pomůcky. pomůcky Příprava vzorku kyseliny Příprava roztoku kyseliny v benzínu poměru 1:2000. Určení počtu kapek v 1 cm3 roztoku. Příprava vzorku kyseliny.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením rychlosti Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _614 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _636 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Pomocí kapkové metody BYRETA, KÁDINKY A VÁHY DESTILOVANÁ VODA A ETHANOL.
Měření pomocí Besselovy metody.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_38.
Práce a výkon zábavnou formou Studentská inovace praxí Jakub Šimek 2. Ročník F-VTEn.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _609 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Studium závislosti koeficientu na jiných fyzikálních veličinách.
Hustota dřevěného hranolu
Měříme délku s různou přesností
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_31.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením teploty Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _629 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_06 Rychlost dopravních prostředků.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_703.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _635 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Opakované měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , prosinec.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM OHMŮV ZÁKON.
Výpočet aritmetického průměru Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Impuls síly.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Laboratorní práce.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Laboratorní práce 2 Nejistoty měření.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Elektrické měřící přístroje
zpracovaný v rámci projektu
KANE ZS14/15 VEDENÍ KN VÝPOČTY VÝMĚR A SOUŘADNIC
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Transkript prezentace:

Technická zpráva z laboratorního měření Laboratorní protokol

Laboratoř měření

Obecné pokyny V případě, že laboratorní cvičení má charakter laboratorní práce, je nutné vypracovat laboratorní protokol. Laboratorní protokol má určitou strukturu, kterou je nutné dodržet. .Vedení protokolu a jeho grafická podoba má určitou předepsanou formu a obsah, kterou nelze měnit. Vypracovaný laboratorní protokol se odevzdává v tištěné podobě, na jednotlivých listech, ve formátu A4. Šablona protokolu je uložena na www.gssmikulov.cz ( MOODLE ) V případě, že laboratorní protokol obsahuje grafy, jsou zpracovány na milimetrovém papíře nebo v některém z tabulkových editorů.

Základní struktura laboratorního protokolu Hlavička protokolu Název úlohy měření Pomůcky Postup měření Zpracování výsledků, tabulky, výpočty Závěr měření

Hlavička protokolu logo školy „razítko“ laboratorní podmínky

Laboratorní podmínky

Název laboratorní práce, pomůcky Název laboratorní práce: je zadáván vyučujícím fyzikálního cvičení na počátku vyučovací hodiny Pomůcky : vypíšeme všechny pomůcky potřebné k laboratorní práci. V případě, že používáme nějakou aparaturu,zapojení elektrického obvodu nebo nějaké zařízení použijeme obrázek.

Postup měření Pokud není jasný postup ze zadání laboratorní práce nebo ze schématu elektrického obvodu nebo navržené aparatury, pak vypíšeme stručně v bodech postup měření. …….. ……………… ………………………. atd. Zápis by měl být stručný a výstižný, tak , aby bylo možné z toho zápisu daný postup kdykoliv zopakovat.

Zpracování měření, tabulky a grafy Naměřené hodnoty zapisujeme do tabulek. Zápis naměřených hodnot délky stran dřevěného hranolu.

Zpracování měření, tabulky a grafy dle potřeby vypočítat aritmetický průměr, odchylku měření nebo relativní odchylku Aritmetický průměr: Všechna měření musí být uvedena ve stejných jednotkách. Sečteme všechny výsledky a součet vydělíme počtem měření. Aritmetický průměr se označuje pruhem nad značkou fyzikální veličiny a zaokrouhluje se na tolik desetinných míst, kolik měly jednotlivá měření. Odchylka měření: Značí se velkým řeckým písmenem delta a značkou fyzikální veličiny, např. Δl; Δm; ΔV; atd. Relativní odchylka: Vypočítáme ji dosazením do vztahu (kde x je libovolná fyzikální veličina), dosazované hodnotu musí být ve stejných jednotkách: %   dle potřeby vypočítat aritmetický průměr, odchylku měření nebo relativní odchylku Aritmetický průměr: Všechna měření musí být uvedena ve stejných jednotkách. Sečteme všechny výsledky a součet vydělíme počtem měření. Aritmetický průměr se označuje pruhem nad značkou fyzikální veličiny a zaokrouhluje se na tolik desetinných míst, kolik měly jednotlivá měření. Odchylka měření: Značí se velkým řeckým písmenem delta a značkou fyzikální veličiny, např. Δl; Δm; ΔV; atd. Relativní odchylka: Vypočítáme ji dosazením do vztahu (kde x je libovolná fyzikální veličina), dosazované hodnotu musí být ve stejných jednotkách: %  

Zpracování měření, tabulky a grafy Graf : a) zpracovaný na milimetrovém papíře Musí obsahovat vyznačené osy, popsány fyzikální veličinou a jednotkou. Měřítko os přizpůsobit grafu,nulu vyznačit v průsečíku os. Vynést jednotlivé hodnoty do grafu.( pozor, jsou zatíženy chybou) Vyznačit průběh závislosti jedné veličiny na druhé. Tak takto v žádném případě !!!!!!!

Zpracování měření, tabulky a grafy Graf : b) tabulkový procesor : ( např. MS Office Excel)

závěr Závěr je velmi důležitou součástí laboratorního protokolu. V podstatě tu odpovídáme na zadání laboratorní práce. Závěr obsahuje : výsledky měření srovnání s přesnými výsledky (naměřenými jiným způsobem) nebo uvedenými v MFCh tabulkách podle velikosti chyby měření můžeme hodnotit naše měření na přesné, laboratorně přesné či nepřesné zdůvodnění případné rozdíly ,které mohly vést k chybám měření

Citace http://www1.fs.cvut.cz/cz/U218/pedagog/predmety/1rocnik/chemie1r/cvlab/LP_forma.pdf http://cesmina.vscht.cz/trp/data/soubory/46_laboratorniprotokol.pdf http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://perlicky.ssis.cz http://fyzikalniulohy.cz/uloha.php?uloha=143 BEDNAŘÍK, Milan, Miroslava ŠIROKÁ a Petr BUJOK. KOLEKTIV. Fyzika pro gymnázia: Mechanika. 1.vyd. Praha: Prometheus, 1994. Učebnice pro střední školy. ISBN 80-901619-3-6. fotografie Ing. Alena Baťková