VY_32_INOVACE_Čj z 2 Vyjmenovaná slova po Mgr. Jana Michálková Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, příspěvková organizace Číslo šablony: Ročník: III. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Byl uskutečněn z prostředků grantového projektu OPVK. B
Škola: Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: Kvalita, interaktivita a kreativita (KIK) Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název výukového materiálu: Vyjmenovaná slova po b Autor výukového materiálu: Mgr. Jana Michálková Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – první stupeň - první období Vzdělávací obor a tematický okruh: Český jazyk- Vyjmenovaná slova Ročník, pro který je výukový materiál určen: III. Druh učebního materiálu: prezentace s pracovními listy Anotace: Prezentace seznamuje žáky s vyjmenovanými slovy po b. Součástí prezentace jsou fotografie k lepšímu zapamatování a pracovní listy k procvičování. Klíčová slova: vyjmenovaná slova po b Druh interaktivity: kombinovaná
Vyjmenovaná slova po B
Být existovat existovat
bydlit mít domov
obyvatel domorodec
byt více místností
příbytek druh obydlí druh obydlí
nábytek zařízení bytu zařízení bytu
dobytek hospodářská zvířata
obyčej zvyk zvyk
bystrý pohotový pohotový
bylina léčivá rostlina
kobyla klisna klisna
býk samec od krávy samec od krávy
Přibyslav město v ČR
_ _ _ t b ý
b t y d i l
_ _ _ _ b t y o a v l e
_ _ _ t b y
_ _ _ _ p t y ř í b e k
_ _ _ _ _ _ _ n t y e b á k
d t y e b o k
_ _ _ o j b y e č
b ý y s r t
b a y l n i
k a o b l y
k b ý
_ _ _ _ _ _ _ _ _ P s y ři b l a v
METODICKÝ POSTUP Cíl: Seznámení s vyjmenovanými slovy po b V první části prezentace se žáci seznamují s vyjmenovanými slovy na snímku Ke každému vyjmenovanému slovu je přiřazené synonymum. Žáci si mohou vymyslet i jiná synonyma. Ve druhé části prezentace (snímek 17 – 29) si žáci sestavují vyjmenovaná slova s přeházených písmenek, napomáhají jim k tomu již známé obrázky. Předpokládá se využití interaktivní tabule.
Zdroje: Snímek 4 a 17: Koala. In: Office.microsoft.com [online] [cit ]. Dostupné z: cz/images/results.aspx?ex=2&qu= jpg#mt:0http://office.microsoft.com/cs- cz/images/results.aspx?ex=2&qu= jpg#mt:0 Snímek 5 a 18: USA-San Jose-La Montagne Boarding House-2.jpg. In: Wikimedia commons [online] [cit ]. Dostupné z: Snímek 6 a 19 : Obyvatel. In: Wikimedia commons [online] [cit ]. Dostupné z: Snímek 7 a 20: Byt. In: Wikipedie [online] [cit ]. Dostupné z: Snímek 8 a 21: Noszvaj, cave-dwellings.jpg. In: Wikimedia commons [online] [cit ]. Dostupné z: Snímek 9 a 22: Nábytek. In: Wikimedia commons [online] [cit ]. Dostupné z: uselang=cs uselang=cs Snímek 10 a 23: Race bovine salers. In: Wikimedia commons [online] [cit ]. Dostupné z:
Snímek 11 a 24: Cukroví. In: Wikipedie [online] [cit ]. Dostupné z: Snímek 12 a 25: Swift Fox. Wikimedia commons [online] [cit ]. Dostupné z: Snímek 13 a 26: Blowball. Wikimedia commons [online] [cit ]. Dostupné z: Snímek 14 a 27: Mare and foal (Kvetina-Marie).jpg. In: Wikimedia commons [online] [cit ]. Dostupné z: Snímek 15 a 28: Taureau charolais 2.jpg. In: Wikimedia commons [online] [cit ]. Dostupné z: Snímek 16 a 29: © Jana Michálková