Tlak – výroba barometru Pracovní činnosti 6. třída

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlastnosti kapalin a plynů
Advertisements

Zpracovala Iva Potáčková
Atmosférický tlak a jeho měření
ATMOSFERICKÝ TLAK AUTOR: Natálie Svobodová Vlll. třída.
Mechanika tekutin tekutina = látka, která teče
Mechanické vlastnosti plynů.
Složení zemské kůry - mineralogie
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Změny atmosférického tlaku (Učebnice strana 138 – 139) Atmosférický tlak přímo vyplývá z hmotnosti vzduchu. Protože se množství (a hustota) vzduchu nad.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_03  
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název úlohy: 5.16 Atmosférický tlak.
Mechanické vlastnosti plynů
Geologické děje , vyvřelé horniny přírodopis 9. třída
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Atmosférický tlak a jeho měření
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Geodézie 3 (154GD3) Téma č. 3: Barometrické měření výšek.
Měření atmosférického tlaku
Plyny.
Mechanické vlastnosti plynů
Vážení na laboratorních vahách Pracovní činnosti 6. ročník
Počasí.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_HYDROSTATICKY.
Plyny.
Mechanika kapalin a plynů
Ptáci lesa Přírodopis 6.třída
Tlak.
Autor: RNDr. Kateřina Kopečná Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55.
Měření času- pracovní činnosti 6. ročník
KREATIVNÍ PRÁCE S PET LAHVÍ 8. třída Mgr. Jakub Karásek
Rychlost měření a výpočty 7. třída Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: 12. září 2012 EU – peníze školám CZ.1.07/1.4.00/
Mikroskopování 6. třída Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková
Tíhová síla a těžiště ZŠ Velké Březno.
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanika Téma:Tlak a tlaková síla v plynech Ročník:1. Datum.
Rychlost měření a výpočty Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: září 2012 EU – peníze školám CZ.1.07/1.4.00/
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ STŘEDNÍ EVROPA SLOVENSKO A ČESKO.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _660 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Název materiálu: GRAVITAČNÍ POLE – výklad učiva.
VZDUŠNÝ OCHRANNÝ OBAL ZEMĚ
Shrnutí učiva IV Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Kapradiny 6. třída Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková
MECHANICKÉ VLASTNOSTI PLYNŮ
Shrnutí učiva V Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
VÝROBEK Z PAPÍRU ORIGAMI 8. třída Mgr. Jakub Karásek
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
F Atmosférický tlak Magdeburské polokoule, Torricelliho pokus, přístroje k měření atmosférického tlaku.
Atmosférický tlak - Ještěd Zpracovala: Adéla Smetanová Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace.
PLYNY.
Mechanické vlastnosti plynů
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Tlak
 malé síly mezi molekulami + velké vzdálenosti,  neustálý a neuspořádaný pohyb částic,  tekuté,  rozpínavé,  stlačitelné,  nemají stálý tvar, nemají.
Tlak v tekutinách Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Atmosférický tlak Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ,
Atmosférický tlak AEROSTATIKA nauka o vzduchu v klidu.
VY_32_INOVACE_13_30_ Atmosférický tlak a jeho měření.
Archimédův zákon pro plyny
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_27_FYZIKA
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_14 Mechanické.
KREATIVNÍ PRÁCE S PET LAHVÍ Mgr. Jakub Karásek
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Tlak
Atmosférický tlak atmosféra je vrstva vzduchu okolo naší Země
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
VÝROBEK Z PAPÍRU ORIGAMI Mgr. Jakub Karásek
Atmosférický tlak a jeho měření
Hydrostatický tlak Hydrostatický tlak je tlak v kapalině způsobený tíhovou silou Značíme jej ph Jednotkou je 1 Pa (Pascal), je to stejná jednotka, jako.
Transkript prezentace:

Tlak – výroba barometru Pracovní činnosti 6. třída Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: 12. 12. 2012 EU – peníze školám CZ.1.07/1.4.00/21.0089

Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce Vzdělávací obor: Pracovní činnosti Tematický okruh: PRÁCE S LABORATORNÍ TECHNIKOU Téma: Měření atmosférického tlaku – výroba barometru Anotace: Prezentace na téma tlak a návod na výrobu barometru

Atmosféra Země je vzdušný obal Země a má také svoji hmotnost. Podle normální hustoty vzduchu má 1 m3 vzduchu hmotnost asi 1,29 kg. Hmotnost zemské atmosféry je přibližně 5,157 tisíců tun. Tak velká hmotnost vzduchu působí svou tíhovou silou kolmo na libovolně orientovanou plochu na Zemi a způsobuje tak tlak. Tento tlak označujeme jako atmosférický tlak a vzniká tedy tíhou svislého sloupce vzduchu sahajícího od zemského povrchu vzhůru skrz celou atmosféru.

Atmosférický tlak dosahuje nejvyšších hodnot při hladině moře (popř Atmosférický tlak dosahuje nejvyšších hodnot při hladině moře (popř. povrchu planety) a s rostoucí výškou klesá. Barometrický tlak není stálý, ale kolísá na určitém místě zemského povrchu kolem určité hodnoty. Jednotka: pascal – Pa Přístroj na měření tlaku: Barometr

Tvůj úkol: Z uvedených pomůcek sestroj jednoduchý barometr: Pomůcky: špejle, izolepa, gumička, skleněná lahev, papír, tužka, gumový balonek. Postup: Na hrdlo otevřené sklenici navleč gumový balonek zajisti gumičkou. Na balonek připevni izolepou špejli podle obrázku. Ke konci špejle připevni pruh tvrdého papíru - na něj zaznamenej polohu špejle při jasné a zamračené obloze.

Jak udělat jednoduchý barometr | Zdeansův deník. Zdeans. blog Jak udělat jednoduchý barometr | Zdeansův deník. Zdeans.blog.cz [online]. 2009 [cit. 2012-12-11]. Dostupné z: http://zdeans.blog.cz/0905/jak-udelat-jednoduchy-barometr Barometer. Www.sci-experiments.com [online]. 2006 [cit. 2012-12-11]. Dostupné z: http://www.sci-experiments.com/barometer/barometer_files/AssembledBarometer.jpg Aneroid Barometer - China Barometer,Aneroid Barometer. Www.made-in-china.com [online]. 2012 [cit. 2012-12-11]. Dostupné z: http://www.made-in-china.com/showroom/timliu8/product-detailzeHEkWaMYLVD/China-Aneroid-Barometer.html Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Atmosférický tlak [online]. c2013 [citováno 21. 01. 2013]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Atmosf%C3%A9rick%C3%BD_tlak&oldid=9551537>