1.1. PUBLIC RELATIONS JAKO SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

PUBLIC RELATIONS JAKO SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Komu se nelení, tomu se školení… 1. Co to vlastně je Public relations? 2. Co v těch novinách zase píšou? 3. Jaké máme publikum? 4. Jak se dělají noviny.
PROPAGACE MARKETING.
INTEGROVANÁ MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Systém včasného varování pro odhalení symptomů krize stavebního projektu Ing. Michal Vondruška K126.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
PUBLIC RELATIONS PRO ÚČELY KNIHOVNY. SVĚT JE DÁÁÁÁÁVNO PŘED NÁMI - Mezopotámie, Asýrie, Persie a Egypt tiskový mluvčí britského ministerstva financí.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
EVENT MARKETING.
Corporate identity Vítám Vás na přednášce.
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
2. Vedení & zodpovědost Národní pracovní skupina Uherskohradišťská charta / cyklokoordinátoři Jaroslav Martinek (Central MeetBike) Tomáš Řeháček (Mobile.
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
3. zasedání předsednictva Rady vysokých škol Praha, 16. března 2006 Česká konference rektorů Prof. Ing. Petr Sáha, CSc.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Marketingové prostředí
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Prosperita organizace
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Nákupní chování spotřebitele
MARKETINGOVÝ MIX.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Praktické aspekty příprav českého předsednictví v Radě Evropské unie Eurocentrum Praha 4. prosince 2008.
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Public relations Obsah a struktura inovovaného předmětu Projekt 1098/ inovace výuky studijního předmětu public relations financovaný z prostředků.
PUBLIC RELATIONS JAKO SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
Tržní prostředí.
8. Marketing.
Public relations Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Podniková kultura Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
Event Marketing. Komunikační mix podle účinku EfektKrátkodobýDlouhodobý ImageEvent marketing Reklama na značku Public relations Korporátní reklama Reklama.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
N ÁSTROJE ZVYŠOVÁNÍ KVALITY ŘÍZENÍ ÚŘADU Společenská odpovědnost úřadu.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
Sociální systém hospodářské organizace Charakteristika sociálního systému hospodářské organizace.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Komunikační mix – 2. část 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Tiskový mluvčí ZUR 295 Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Management. Management Management Způsoby a metody řízení podnikatelských i nepodnikatelských celků tak, aby dosahovaly určených cílů Společenská věda.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
Transkript prezentace:

1.1. PUBLIC RELATIONS JAKO SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.

2.2. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: PR JAKO SOUČÁST MK HLAVNÍ AUTOŘI: SAM BLACK, PETR NĚMEC, PHILIP LESLY, JAROSLAV KOHOUT, MIROSLAV FORET, VÁCLAV SVOBODA

3.3. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: PR JAKO SOUČÁST MK SYSTÉM MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ 1.REKLAMA 2.PODPORA PRODEJE 3.PUBLIC RELATIONS 4.DIRECT MARKETING 5.OSOBNÍ PRODEJ

4.4. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: PR JAKO SOUČÁST MK Definice PR: Činnost v rámci vztahů s veřejností je nepřetržitým plánovaným úsilím vedoucím k dosažení a udržení dobré vůle a vzájemného porozumění mezi organizací a její veřejností : Institut pro vztahy s veřejností – Londýn Činnost v rámci vztahů s veřejností je uměním a společenskou vědou o tom, jak dosáhnout harmonie s prostředím prostřednictvím vzájemného pochopení, které je založeno na pravdivých a úplných informacích Sam Black

5.5. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: PR JAKO SOUČÁST MK PR představují plánovitý a systematicky realizovaný proces, budování a udržení dobrého jména a vzájemného porozumění mezi organizací a její veřejností. PR využívají jak prostředků masové komunikace, tak prostředků skupinové komunikace a osobního kontaktu.

6.6. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: PR JAKO SOUČÁST MK IDEOVÉ ZDROJE PR vznik – přelom století snaha o komplexní komunikaci snaha o vlídnou komunikaci snaha vytvořit z veřejného mínění pozitivní profiremní sílu etická problematika PR

7.7. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: PR JAKO SOUČÁST MK APLIKACE PR FIREMNÍ KOMUNIKACE – SNAHA ZÍSKAT LEPŠÍ OBRAZ VE VM STÁTNÍ SPRÁVA - VČETNĚ VLÁD, PŘESAH DO PROPAGANDY SPOLEČENSKÁ HNUTÍ Působí PR pouze vně subjektu? PR organizují komunikaci dovnitř subjektu a vně subjektu. Cíle jsou částečně rozdílné, částečně shodné. Kde jsou PR pracovníci zařazeni? Ideální je v útvaru vrcholového vedení! Proč? APRA – Asociace Public Relations agentur Kodex Public Relations

8.8. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: PR JAKO SOUČÁST MK SITUACE V ČR 1.REPUBLIKA – PR V SYSTÉMECH FIREMNÍCH KOMUNIKACÍ ČSOPK – 1966 – 1.PUBLIKACE O PR – ALFONS KACHLÍK 1995 – VZNIK APRA – 29 AGENTUR – KODEX MEZINÁRODNÍ ASOCIACE PR 2001 – AKADEMIE PR – PŘI VŠE PRAHA + APRA 2001 – APRA – CERTIFIKACE AGENTUR

9.9. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: PR JAKO SOUČÁST MK INTERNÍ A EXTERNÍ PR VEŘEJNÉ MÍNĚNÍ IMAGE REPUTACE AKTIVNÍ A REAKTIVNÍ CORPORATE IDENTITY - FILOZOFIE SUBJEKTU CORPORATE DESIGN CORPORATE COMMUNICATIONS CORPORATE CULTURE PRODUKT CÍLEM JE VYTVOŘIT CORPORATE IMAGE

10. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: PR JAKO SOUČÁST MK Co vše mohou PR dosáhnout? Dobrý image firmy, produktu, osob Objasňovat sporné otázky Získat důvěru zaměstnanců Ztotožnit zájmy firmy se zájmy veřejnosti Získat na stranu firmy rodinné příslušníky zaměstnanců Předcházet konfliktům uvnitř firmy Upevňovat důvěryhodnost firmy v sociálním okolí Překonávat předsudky a nepochopení Předcházet útokům

11. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: PR JAKO SOUČÁST MK Co vše mohou PR dosáhnout? Získat důvěru dodavatelů Získat důvěru odběratelů Získat důvěru správních a samosprávných orgánů Získávat veřejnost ke správnému užívání produktů Zjišťovat a formovat postoje různých skupin k subjektu Připravovat firmu na krizovou komunikaci Řídit změny v organizaci Zajišťovat analýzy veřejného mínění a připravovat komunikační strategii Posilovat vztahy mezi vedením, managementem a zaměstnanci

12. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: PR JAKO SOUČÁST MK FORMY PR 1.PUBLIC AFFAIRS – DO NEZISKOVÉ A NEVÝROBNÍ SFÉRY 2.PRESS RELATIONS 3.GOVERNMENT RELATIONS 4.INVESTOR RELATIONS 5.COMMUNITY RELATIONS 6.EMPLOYEE RELATIONS 7.INDUSTRY RELATIONS 8.MINORITY RELATIONS

13. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: PR JAKO SOUČÁST MK Hlavní prostředky PR prostředky individuálního působení charitativní dary, dárkové a upomínkové předměty osobní vystoupení, projevy prostředky skupinového působení výroční zprávy, publikace semináře odborné konference den otevřených dveří prostředky press relations tiskové konference články v tisku lobbying a společenské styky

14. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: PR JAKO SOUČÁST MK INTERNÍ PR SYSTÉMOVÝ CELEK, JEDNOTA VLIVU INTERNÍ PR – HUMAN RELATIONS, INTERNALS V RÁMCI CI – JEDNOTA PŮSOBENÍ – VYTVÁŘENÍ SOULADU – ZAMĚSTNANEC JAKO POZITIVNÍ ARGUMENT ÚSTNÍ KOMUNIKACE, PÍSEMNÉ – PODNIKOVÝ TISK, SDĚLENÍ, GLOBÁLNÍ DOKUMENTY A POSTUPY – SMLOUVY, VÝROČNÍ HROMADY ATD. VIZUÁLNÍ A AV PROSTŘEDKY

15. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: PR JAKO SOUČÁST MK EXTERNÍ PR ZÁKLAD – DOBRÉ OSOBNÍ VZTAHY A KONTAKTY S TĚMI, KDO JE OVLIVŇUJÍ Hlavní faktory utváření vztahů s veřejností PR nemohou být pouhou reakcí na vnější podněty, které se týkají subjektu, ale musí být aktivně utvářeny jako interakce se svým sociálním, ekonomickým, zaměstnaneckým apod. okolím. SUBJEKT REAGUJE NA TYTO FAKTORY: cílové skupiny, skupina sféry zájmu cílových skupin massmédia subjekt a jeho organizační struktura časové situační faktory zdroje

16. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: PR JAKO SOUČÁST MK ÚČINNOST PR A JAK JI MĚŘIT CO SLEDOVAT JAKÝMI NÁSTROJI JAK PRACOVAT S VÝSLEDKY

17. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: VÝROBEK V MARKETINGOVÉM MIXU DĚKUJI ZA POZORNOST