Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace PTAČÍ BUDKY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zdroje Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace CYKLISTA Tento Digitální učební.
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace NA LOUCE Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP.
Zdroj obrazového materiálu
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace JEHLIČNATÉ STROMY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurence schopnost Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
STOVKOVÁ TABULKA - VÝŘEZY
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zdroj obrazového materiálu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Ptáci v okolí školy.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Příroda kolem nás Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Přikrmování přezimujících ptáků
Učíme se mluvit neboli komunikovat
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace HONZA A HOLIČ Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU-
URČOVÁNÍ SVĚTOVÝCH STRAN
Zdroj obrazového materiálu
Zdroj obrazového materiálu
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace MĚŘENÍ ÚSEČEK Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU-
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Zdroj obrazového materiálu
Zdroj obrazového materiálu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace LISTNATÉ STROMY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Zdroj obrazového materiálu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zdroj obrazového materiálu
POROVNÁVÁNÍ A ZAOKROUHLOVÁNÍ ČÍSEL
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace GEOMETRICKÉ TVARY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace LÉTO Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace DENNÍ REŽIM Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU-
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ABECEDA Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Zdroj obrazového materiálu
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace MASOPUST Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace DOPRAVNÍ ZNAČKY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Co je kulaté - Co je hranaté
Matematické operace ( + - x : )
Zdroj obrazového materiálu
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace HRÁTKY S RÝMY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU-
Druhá mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Rozklad čísel na desítky a jednotky
Zdroj obrazového materiálu
Zdroj obrazového materiálu
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace DEN ZEMĚ Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ČÍSLA SUDÁ A LICHÁ Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace SLOVESA Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání.
ZÁKLADNÍ GEOMETRICKÉ TVARY
Geometrické tvary kolem nás
Zdroj obrazového materiálu
Zdroj obrazového materiálu
Zápis čísla v desítkové soustavě
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ČÍSELNÁ OSA 0-20 Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace STROMY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ÚSEČKA Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ZÁKLADNÍ GEOMETRICKÉ TVARY
Třetí mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace GEOMETRICKÉ TVARY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_62_PRV1
VY_32_INOVACE_21- Strakapoud velký Přírodověda - 4. ročník
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Irena Pohořalá Název:VY_32_INOVACE_11_PTÁCI III.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Zima v přírodě Autor:
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace PTAČÍ BUDKY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Kateřinou Různarovou Zdroj obrazového materiálu

 Ze 186 druhů ptáků u nás pravidelně hnízdících jich 40 staví svá hnízda v dutinách.  Část z nich si dutiny dokáže sama vytesat například strakapoudi nebo datel. Ostatní jsou odkázání na dutiny přirozeně vzniklé. Těch však v přírodě a zvláště ve městech výrazně ubylo. Staré stromy s dutinami jsou káceny a odstraňovány z lesů, sadů, zahrad i parků.

Právě vyvěšováním budek účinně pomáháme ptákům najít vhodné dutiny pro zahnízdění. Budky vyrábíme především ze dřeva, v některých případech můžeme použít i vhodně upravené plastové nádoby.

 Obyvatelé ptačích budek  Sýkora koňadra  Kde žiji? Kdekoliv najdete nějaký strom, najdete i mne. Prolétám se v zahradách, parcích a sadech.  Jak bydlím? Hnízda si nalézám v dutinách stromů, větví nebo skal. Často využívám vyvěšené budky.

 Obyvatelé ptačích budek  Brhlík lesní  Kde žiji? Nejraději obývám staré listnaté a smíšené lesy, ale naleznete mě i v parku nebo na zahradě.  Jak bydlím? Hledám hnízdní dutinu v duté větvi nebo kmeni, ale nepohrdnu ani ptačí budkou.

 Červenka obecná  Pěnkava obecná

 Vrabec domácí  Konipas bílý

Pamatuješ si, kteří ptáci nejčastěji hnízdí v budkách?

Pracovní list  Podtrhni zeleně ptáky, kteří často žijí v ptačích budkách? ORELDATELSÝKORKA PĚNKAVA BRHLÍK  Napiš, proč ptáci vyhledávají ptačí budky?  Rozhodni, z čeho se nejčastěji vyrábějí ptačí budky. Správnou odpověď zakroužkuj. DŘEVOPAPÍRPLASTSKLO  Navrhni svou vlastní ptačí budku a nakresli ptáčka, který zde zahnízdí.