Se soumary přes Šumavu Kvíz o Zlaté stezce www.ceskobavorskydejepis.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
• V posledním víkendu o prázdninách jsme jeli do Českého Krumlova.
Advertisements

Německo září – 4. října.
Základní škola Nový Jičín, Komenského 68, příspěvková organizace
Zámořské kolonie - rozvoj světového obchodu.
ČAS.
Statistika her v 8.ročnících Ondřej Bělošek, Filip Kubeš, Lukáš Váverka.
Denisa Kačírková, ZŠ Zlatá stezka 387
Středověká vesnice Kdy vznikla vesnice, ve které bydlíte?
Anglie v 16. století Alžbětinská doba.
Průmyslová revoluce v 18. století
Jihočeský kraj.
VELKÁ MORAVA 7. ročník.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová
 nejhustší v “ Modrém banánu“  silniční  ½ přepravy zboží a lidí  1924 – první dálnice mezi Milánem a Benátkami  letecká  Airbus - Francie  železniční.
Členění území naší vlasti
Zámořské objevy 15. století
VY_32_INOVACE_64_KRYŠTOF KOLUMBUS
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Poměr Prvouka 2. ročník ZŠ
CHETITÉ.
Vikingové Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
Anotace: Česká republika: doprava Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup: Žák vypíše do sešitu nejdůležitější.
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka)
Grafické znázornění pohybu
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Od Karla IV. k husitským válkám
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : únor 2012 Název :VY_52_INOVACE_5.2.1.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.1.3 Města Jihočeského kraje Téma: Česká republika jako součást.
Státní rozpočet a daně Občanský výchova 9. ročník.
ZA PRAMENEM VOLYŇKY Putování Akademie třetího věku obor Historie a místopis Totem-rdc Plzeň. Vyšli jsme z Kubovo Huti a došli přes Lipku do Vimperku,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Po stopách UNESCO památek Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu Senovážné náměstí České Budějovice.
Putování po jezerech Jižních Čech, Horního Rakouska a Východního Bavorska Jana Kostková CR3.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Rostoucí úloha středověkých měst TÉMATICKÝ.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Jiří Lux Datum/období: 22. října 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV AUTOR: MGR. VĚRA BLAŽÍČKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_ZEMĚPIS TEMA: ČR – kraje ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření listopad 2011 Ročník 7. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a společnost Dějepis Křesťanství a středověká.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Název školy: ZŠ Průhonice, Školní 191, příspěvková organizace
Výstava Česko-bavorské lovy beze zbraní Statek Bernard Královské Poříčí – Vytvořeno v rámci projektu dotovaného z Programu přeshraniční.
VY_32_INOVACE_03_Členění území České republiky
Zeměpis – 8.ročník VY_32_INOVACE_
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13-10_ Laténská kultura Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Koněspřežná dráha České Budějovice - Linec (česká část)
Mgr. Jindřiška Řehořková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Název vzdělávacího materiálu
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jitka Havránková
Lokalizace ČR - vybraná města 2.
České země v pravěku Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s nejstaršími dějinami ČR – s pravěkem.
Asyřané Eliška Juhaňáková
STŘEDNÍ EVROPA V DOBĚ ŽELEZNÉ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Členění území naší vlasti
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
Dějiny civilizace 10. – 13. století
MĚSTSKÝ STÁT SPARTA.
ČESKÉ KRÁLOVSTVÍ. ČESKÉ KRÁLOVSTVÍ Obsah Přemysl Otakar I. Situace ve městech Přemysl Otakar II. Nástup Lucemburků Zdroje.
LÉTO.
„Ó Bože, osvoboď nás od řádění Normanů.“
9.Vrcholný a pozdní středověk
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Zdravé město Prachatice k Roku Olgy Havlové (zakladatelka Nadace VDV by se dožila letos 85 let )
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha
Transkript prezentace:

Se soumary přes Šumavu Kvíz o Zlaté stezce

Zlaté stezce se říká zlatá, protože... ö) se po ní přes Benátky dováželo zlato z Ameriky. ü) z obchodu na Zlaté stezce zbohatla řada měst i obchodníků. eu) ji založil bavorský král Goldenkopf II. (Zlatohlav).

Jak stará je dnes Zlatá stezka? ö) 1000 let ü) 1003 let eu) ještě starší

K čemu se ve středověku používala sůl? ö) na konzervaci potravin ü) na zledovatělé silnice eu) k vydělávání kůží

Co se po Zlaté stezce dopravovalo do Čech? ö) sůl, zbraně, benátské zboží ü) pivo, obilí, sklo eu) zkušenosti, myšlenky, kultura

Jak se sůl na Zlaté stezce převážela? ö) na soumarech ü) v kočárech eu) na lodi

Jak dlouho trvala cesta z Pasova do Čech? ö) týden ü) 10 hodin eu) 2,5 – 3 dny

Jaké české město bylo jednou z cílových stanic dovozu soli z Pasova? ö) Plzeň ü) České Budějovice eu) Prachatice

Co ohrožovalo obchodníky na Zlaté stezce? ö) počasí ü) lupiči eu) pohraniční policie

Kolik soumarů se v průměru pohybovalo na Zlaté stezce během jednoho dne? ö) ü) eu)