Hra Scrabble a program Maven Hra s neúplnou informací Velký stupeň větvení Počítače poráží lidské šampiony.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Do hry Do hry Do hry Do hry Pravidla
Advertisements

Sportovní trénink 6 Taktika František Langer FTK UP Olomouc.
Název Heslo/motto Datum
Rozvojový program Excelence středních škol 2012
Stavový prostor. • Existují úlohy, pro které není k dispozici univerzální algoritmus řešení • různé hry • problém batohu, problém obchodního cestujícího.
1 SEZÓNA ZIMNÍ SEMESTR Co je UNIpoker? (kdo jsme, pro koho je liga?) •Vysokoškolská amatérská pokerová soutěž pro studenty, absolventy a přátele.
Učivo o pravopise.
Euro-krize a cesty ven Jan Bureš, Hlavní ekonom Era Poštovní Spořitelny.
SLOVNÍ ZÁSOBA ZPŮSOBY OBOHACOVÁNÍ ODVOZOVÁNÍ
Miroslav Týnovský Praktikum z informatiky
TEORIE HER A ROZHODOVACÍ MODELY
NEROVNOMĚRNÝ POHYB.
Kombinace K(k,n) = K k (n) k-členné kombinace z n prvků.
JITKA KLIMKOVÁ UEFA KONFERENCE NYON 2009 CÍLE: 1.TECHNICKÁ ZPRÁVA FINSKO TRENDY ŽENSKÉHO FOTBALU 3.UEFA SOUTĚŽE PRO ŽEN 4.POZVÁNKA MS.
ANOTACE Šablona:ICT AJ Zájmena Přivlastňovací a osobní zájmena Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk Tematický.
Herní princip ve sportovní přípravě dětí Licence B
Martina Braunerová. START  po správném zodpovězení otázky šplháš nahoru  pokud odpovíš špatně, padáš až dolů.
Basketbal Basketbal, česky též košíková, je kolektivní míčový sport, ve kterém se dva týmy s pěti hráči na hřišti snaží získat co nejvíce bodů vhazováním.
Ultimate Frisbee „létat je tak snadné“.
ANOTACE ANOTACE Šablona: ICT Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
Tvorba dokumentů. Sdělení prostřednictvím psaného textu je stále nejrozšířenější –Původně tesáno do kamene – nedá se nosit –Hliněné tabulky – trvanlivé,
 y= ax 2 + bx + c  a,b,c jsou koeficienty kvadratické funkce  a  0  ax 2 kvadratický člen  bx lineární člen  c absolutní člen - číslo.
HrušCup 2008 – pravidla petanque 1. Pétanque se hraje s ocelovými koulemi a s dřevěnou kuličkou zvanou ”košonek.” Hází se z kruhu o průměru cca 50 cm.
HRA ! (o hodnotné ceny). Pravidla hry Postupně budou promítnuty věty, ve kterých je záměrně nějaká chyba Úkolem hráčů je chybu odhalit a napravit Jednotlivé.
Soví čtyřka Hry s podstatnými jmény ze čtyř písmen.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
Systémy pro podporu managementu 2 Inteligentní systémy pro podporu rozhodování 1 (DSS a znalostní systémy)
HrušCup 2008 – pravidla kubb. Hrací pole je obdélníkového tvaru o rozměrech 5 x 8m. Na kratších stranách hřiště jsou umístěny špalky (vojáci, kubbs),
SYNCHRONIZOVANÉ PLAVÁNÍ
RINGO 1.
HrušCup 2008 – pravidla obecná Hraje se vždy ve dvojici. Pokud jeden z dvojice není připraven ke hře, může zastoupit (se souhlasem soupeře) jiný hráč/
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Lunick Destin Ondongo 1ITb
Výukový program: Mechanik - elektrotechnik Název programu: Odborný výcvik II. ročník Korekční zesilovač Vypracoval: Bc. Chumchal Miroslav Projekt Anglicky.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace na I. stupni ZŠ Násobky 6 a 7 VY_42_INOVACE_36 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Kanonické indexování vrcholů molekulového grafu Molekulový graf: G = (V, E, L, ,  ) Indexování vrcholů molekulového grafu G: bijekce  : V  I I je indexová.
Tvorba dokumentů.
JC Best for Horses Dovednostní týdny. O co tu jde? Zvyšování dovedností Vašich koní (vyšší šance na vítězství v soutěžích, kvalitnější potomstvo) Tím.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
ROVNOMĚRNÝ PŘÍMOČARÝ POHYB  Rovnoměrný pohyb je pohyb, při kterém hmotný bod urazí ve zvolených stejných časových intervalech stejné dráhy.
PYRAMIDA Celá čísla.
STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN
Aplikace vývojových technik Augmented Reality hra Bronislav Ryba, Štěpán Mračko.
Soustavy lineárních rovnic. Soustava m lineárních rovnic o n neznámých a 11 x 1 + a 12 x 2 + … + a 1n x n = b 1 a 21 x 1 + a 22 x 2 + … + a 2n x n = b.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Písemné dělení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí: Funkce - lineární Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Korfbal Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Netradiční sportovní hry Téma: Korfbal - pravidla Jméno autora: Mgr. Tomáš Vacek Vytvořeno.
NÁZEV ŠKOLY Autor NázevVY_32_INOVACE_01_téma Téma Číslo projektu NÁZEV ŠKOLYZákladní škola Kolín V., Mnichovická 62 AutorMgr. Aleš Polívka NázevVY_32_INOVACE_04_AJ4.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo Test k ověření znalostí Funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír.
Pravidla… Kartičky odebírte po jedné z vrchu zamíchaného balíčku, takto vyložte obrázkem vzhůru 12 karet. Kdo z hráčů najde ve vyložených kartách kdekoli.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
A Z KVÍZ Svět na prahu novověku. A Z KVÍZ Svět na prahu novověku.
Ročník:  3. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
V soustavě souřadnic zobrazíme bod A.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal
Obor hodnot funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Yvonna Vančurová. Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Škola.
GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC
ESPORTS (ELECTRONIC SPORTS) Roman Hruda Oktáva 2015/2016.
Test Základní pojmy Matěj Vejsada. 1) Vyber Procesor.
Vy_32_Inovace_44_Zlomky Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Alena Machová.
Číselné soustavy a kódy
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Německý jazyk – Cvičení na podporu konverzace
Transkript prezentace:

Hra Scrabble a program Maven Hra s neúplnou informací Velký stupeň větvení Počítače poráží lidské šampiony

Historie 1931 – Alfred Mosher Butts – hra Lexico 1938 – Criss-Cross (= Scrabble) Od 1948 – komerční prodej (J. Brunot) Česko: Od 1994 se koná mistrovství republiky 1997 – vítězem Jaromír Nohavica 1998 – Č.A.S. – mistrovství, pravidla, slovník Anglický scrabble – olympiáda duševních sportů

hra Scrabble Pravidla, bonusy Rack(zásobník – 7 písmen), bingo, hot-spot Časový limit Strategie Pokusit se o bingo Zbavit se „špatných“ písmen Neotevřít pozici soupeři Koncovka

Program Maven – historie 1980 – první pokusy 1982 – první scrabble od B. Shepparda 1986 – Maven – Brian Sheppard Slovník rozšířen na celé OSPD (cca slov) Natrénovaná ohodnocovací funkce zásobníku Na turnaji 1986 skončil druhý Později přidána koncovka Od 1986 si udržel převahu nad lidmi

Program Maven Stav = body + zásoba písmen + deska Stav desky se nehodnotí Generátor tahů Ohodnocení zbytku písmen 3 fáze hry

Slovník a generátor tahů Slovník Rozšíření slovníku na celé OSPD zvýšilo průměrné body za tah z 23 na 30 OSPD v 80. letech nebyl v elektronické podobě Generátor tahů Generuje všechny možné tahy Průměrně 700, s žolíky až 8000 Heuristiky vyberou 20 – 30 kandidátů Appel, Jacobson – grafová reprezentace 250 Kb (seznamem slov cca 750 Kb)

Ohodnocení zásobníku písmen Rovnováha mezi okamžitým výnosem a budoucností Nestačí lineární ohodnocení písmen (AAA, QU) Řešení: hodnotí se lineárně písmena, některé kombinace a dvojice a trojice stejných písmen Koeficienty se trénovaly hrou sám se sebou 3 krát jeden den Úpravy Vyměněná písmena Rovnováha mezi samohláskami a souhláskami

Prohledávání a výběr tahu Střední fáze hry Hledá se do hloubky 1, rychlá statická funkce Šetří čas na koncovku Pre – endgame (zbývá <= 9 písmen) Hledání jen do hloubky 1 Navíc blokování soupeře a příprava pozic pro sebe Generují se všechny tahy, které by soupeř mohl udělat, kdyby měl všechna zbývající písmena a brání se hot-spoty

Fáze Endgame Když jsou všechna písmena rozdělena Je to hra s plnou informací Větvení 700 a hloubka až 14 neumožňuje použít plné prohledávání Selective search s použitím přesné ohodnocovací funkce tahů B* algoritmus Hanse Berlinera Ořezané prohledávání v „lidkém stylu“

Český scrabble U nás pod jménem Kriss – Kross Hra Criss – Cross od Flash Software Freeware slov 3 stupně UI