Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ECVET v Programu celoživotního učení
Advertisements

SOCIÁLNÍ EKONOMIKA SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Evropský sociální fond v ČR
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava – Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 8. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_7.3.6.
OECD a finanční vzdělávání Stálá mise České republiky při OECD v Paříži Prof. Ing. Karel Dyba, CSc., velvyslanec Třetí mezinárodní konference k finanční.
W.P Výbor regionů Stanovisko ke sdělení Komise pro Radu, Evropský parlament, Ekonomický a sociální výbor a Výbor regionů „Posilování místní dimenze.
Posilování zaměstnanosti mladých lidí prostřednictvím kreativních a kulturních průmyslů.
Implementace flexicurity v ČR STRATEGIE EVROPA 2020 Digitální agenda pro Evropu, Mládež v pohybu, Unie inovací, Integrovaná průmyslová politika pro éru.
 Ministerstvo průmyslu a obchodu HLOUBKOVÝ PŘEZKUM ENERGETICKÝCH POLITIK ČESKÉ REPUBLIKY 2010 IN-DEPTH REVIEW OF ENERGY POLICIES OF THE CZECH REPUBLIC.
Dům zahraničních služeb Vypracovala: Eva Jermanová.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_03_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
 EU je jedinečné hospodářské a politické partnerství 27 demokratických evropských zemí  jejím cílem je mír, prosperita a svoboda pro 498 milionů občanů.
Šíření povědomí o Evropské strategii zaměstnanosti Národní vzdělávací fond PhDr. Miroslava Kopicová.
EURES – vaše práce v Evropě
Body copy The Eurostars Programme is powered by EUREKA and the European Community EUROSTARS - zkušenosti z prvé výzvy programu Inovace 2008 Praha 3. prosince.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_20_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 05 Číslo.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Kvalita terciálního vzdělávání Daniel Münich. Otázky do diskuse Reflektuje navrhovaná reforma terciálního vzdělávání v ČR doporučení Rady z června tohoto.
Tutorial: Economic Lyceum Topic: State Economic Policy Prepared by: Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Teaching programme: Economic lyceum Topic: Economic State Policy Prepared by: Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
1 Opatření 4.1 JPD3 Zvýšení adaptability zaměstnavatelů a zaměstnanců na změny ekonomických a technologických podmínek jako podpora konkurenceschopnosti.
Operační program Rozvoj venkova a multifunkční zemědělství Operational Programme Rural Development and Multifunctional Agriculture Mgr. Miroslav Daněk.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 05Číslo.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Making Contracts 06B16 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníLeden.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 03 Číslo.
Iniciativa EQUAL v ČR. Iniciativa EQUAL Samostatná forma pomoci ze strukturálních fondů týkající se mezinárodní spolupráce při prosazování nových prostředků.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_17_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_05_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_15_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Logical Functions Prepared by: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Helena Zikmundová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
1 EU a národní rámce ostatní, výhled po 2014 Ing. Vít Zouhar.
Program EU pro zaměstnanost a sociální inovace (EaSI)
- strategie pro harmonizaci politik otevřeného přístupu v Evropském výzkumném prostoru Mgr. Daniela Tkačíková Ústřední knihovna VŠB-Technická univerzita.
Podpora vzdělávání na vysokých školách: Mezinárodní zkušenosti a doporučení Petr Pabian, Univerzita Pardubice, Telč, Podpora.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Scanservice a.s. | Náchodská 2397/23 | Praha 9 | Česká republika | D O C U M E N T I M A G I N G
2. Systém a organizace profesního poradenství Jakým způsobem lze systém profesního poradenství vytvářet? S odvoláním na integritu poradenských systémů.
Mládež v pohybu – iniciativa strategie Evropa 2020.
Universitas semper reformanda? České reformní pokusy v evropských souvislostech Hodnocení kvality vysokých škol Telč,
Možnosti podpory celoživotního učení v programech financovaných Evropskou unií Ing. Marek Mora Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 10. května.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
1 H2020 Smart, green and integrated transport Zoltan Horvath Intelligent Transport System Department, Space activities and R&D Evropská podpora výzkumu.
Název vzdělávacího materiálu
Regionální politika EU v období
Konference k využívání ESF ve vzdělávání TOP HOTEL Praha
Charakteristika a nástroje
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
PROFESNÍ INŽENÝR NOSITEL TECHNICKÝCH INOVACÍ
Přístupnost , univerzální design a přístupnost
Ministry of Labour and Social Affairs,
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Spolupráce obranného a bezpečnostního průmyslu s MO
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Spolupráce obranného a bezpečnostního průmyslu s MO
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková organizace. Materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ listopadu 2013 VY_32_INOVACE_100112_Vzdelavani_zamestnanost_podnikani_DUM

Vzdělávání v Evropě se vyznačuje hlubokými kořeny a velkou pestrostí. V roce 1976 se ministři školství poprvé rozhodli zřídit informační síť jako základ pro lepší chápání vzdělávacích politik a struktur v tehdy devítičlenném Evropském společenství. Education in Europe has both deep roots and great diversity. In 1976, education ministers first decided to set up an information network, as the basis for better understanding of educational policies and structures in the then nine-nation European Community.

Měla by být plně respektována specifičnost vzdělávacích systémů jednotlivých členských států a současně by se měla zlepšit koordinace mezi vzděláváním, odbornou přípravou a zaměstnavateli. Informační síť pro vzdělávání v Evropě (Eurydice) byla spuštěna v roce The particular character of education systems in the Member States should be fully respected, while coordinated interaction between education, training and employment systems should be improved. Eurydice, the information network on education in Europe, was formally launched in 1980.

Od té doby se ústřední součástí evropské spolupráce v oblasti vzdělávání stalo porovnávání myšlenek a osvědčených postupů. Tento přístup se rozvíjí mnoha způsoby, od akademických sítí, přes studijní pobyty a různé typy partnerství až ke koncepční roli EU v oblasti vzdělávání. Ever since, the comparison of ideas and good practice has been a central component of European cooperation in education. This approach has developed in many ways, from academic networks, study visits and partnerships of numerous kinds, to EU’s policy-making role..

Zkušenosti shromážděné v průběhu čtvrtstoletí byly soustředěny a rozvinuty v programu Socrates, který zahrnuje všechny oblasti vzdělávání ve všech věkových kategoriích a na všech úrovních. The experience gathered over a quarter of century has been consolidated and developed into the Socrates programme, covering all areas of education at all ages and levels..

Socrates je program zaměřený na financování každého žáka, studenta nebo učitele, kteří jeho prostřednictvím mohou získat stipendium, i když žádosti o financování projektu nemohou být podávány individuálně. Socrates is a funding programme under which any pupil, student or teacher may obtain a grant, though applications for project funding cannot be submitted in an individual capacity..

Program je přístupný širokému spektru veřejných i soukromých organizací a podniků působících v oblasti odborného vzdělávání a zapojených do nějakého mezinárodního partnerství. Program je spravován Národními agenturami, které jsou zřízeny v každé účastnické zemi, což umožňuje přímější kontakt s veřejností. It is open to a very broad range of public and private sector organisations and businesses involved in training and belonging to an international partnership. The programme is managed by the National Agencies set up in each participating country, which allows a more direct link with the public.

Nezbytnou součástí výuky na všech stupních škol se staly komunikační technologie. Zahájením programu Erasmus se přesunula pozornost od informačních výměn k výměnám studentským. Stovky tisíc lidí v Evropě každoročně využívají příležitosti studovat v zahraničí. Communication technologies have become an essential part of tuition at all levels of education. The launch of the Erasmus programme turned attention from information exchanges to student exchanges. Every year, hundreds of thousands of people in Europe take the opportunity to study abroad.

Cílem programu Comenius je zvýšení kvality vzdělávání a podpora výuky jazyků. Program je zaměřen např. na místní úřady, asociace a nevládní organizace. The aim of the Comenius programme is to increase the quality of education and promote language learning. The programme is aimed at local authorities, associations and non-government organisations.

Evropská unie chce podpořit spolupráci a mobilitu v oblasti vzdělávání. Zavedení evropského systému uznávání odborných a profesních kvalifikací povzbuzuje získávání nových znalostí. The European Union strives to promote cooperation and mobility in the field of education. The introduction of a European system of accreditation of technical and vocational skills encourages the acquisition of new knowledge..

Rizikovou skupinu na pracovním trhu představují lidé se základním vzděláním. Vlády se rozhodly bojovat proti nezaměstnanosti rozvojem povědomí o situaci na trhu práce. People with elementary education represent a vulnerable group in the labour market. The governments have decided to fight unemployment by developing the awareness of the situation on the labour market.

Společenství se ve všech svých aktivitách musí zaměřovat na odstraňování nerovností mezi muži a ženami a podporovat jejich rovnoprávnost. Odbory a zaměstnavatelské organizace zaujímají pozici odborných poradců evropských institucí. In all its activities, the Community must aim to eliminate inequalities and to promote equality between men and women. Trade unions and employers’ organisations hold the position of specialist advisors to the European institutions.

Členské země EU přikládají zvláštní příležitost zajištění rovného přístupu k pracovnímu uplatnění žen a mužů a zlepšení začlenění zdravotně postižených osob s omezenou pracovní schopností do trhu práce. Proto se rozhodly:  přijmout opatření zajišťující ženám možnost nastoupit do zaměstnání a získat přístup k oborům a povoláním, kde předtím dominovali muži  zlepšit dostupnost předškolních a školních zařízení a pečovatelských služeb pro seniory, aby ženy mohly snáze začít pracovat nebo zůstat v zaměstnání  odstraňovat překážky, které ženám a mužům ztěžují návrat do práce po jejím přerušení (např. kvůli výchově dětí)  věnovat zvláštní pozornost problémům, se kterými se potýkají zdravotně postižení občané při hledání zaměstnání

The EU Member States attach particular importance to ensuring that women and men have equal career opportunities and to improving the integration of people with disabilities into the labour market. They have therefore decided to:  adopt measures to ensure that more women can take up employment and gain access to branches and occupations previously dominated by men  improve the availability of childcare facilities and nursing services for the elderly to make it easier for women to take up or remain in employment  remove obstacles which make it difficult for women and men to return to work after a break (e.g. for bringing up children)  devote special attention to the difficulties experienced by disabled people in finding a job

Evropské podniky mezi sebou soutěží v rámci vnitřního trhu. Evropská unie pomáhá vytvářet dobré klima pro podnikání, průmysl a novátorské přístupy. Hospodářství založené na vzdělání musí být schopno dobře využívat výsledků výzkumu a nových technologií. European enterprises compete within the internal market. The European Union promotes the creation of a good business climate for enterprises, industries and innovative business practices. Knowledge-based economy must be able to make a good use of research results and new technology output.

Podnikání je zásadní pro udržitelný rozvoj Evropy v oblasti ekonomiky, sociálních věcí a životního prostředí. Evropská unie se snaží tvorbu své politiky konzultovat s průmyslovou sférou. Enterprises are vital to Europe’s sustainable development of economy, social affairs and environment. The EU seeks to consult its policy making with various industries.

K vybudování silné ekonomiky musí EU vytvořit rámcové podmínky, které povedou k vytváření a růstu podniků. Podnikání je pro hospodářský růst Unie rozhodující. To build a strong economy, the EU has to create framework conditions that are conductive to the creation and growth of enterprises. Enterprises are crucial to the Union’s economic growth.

Politika EU v oblasti podnikání oslovuje celé podnikatelské prostředí. Jejím cílem je umožnit růst a rozvoj podniků všech velikostí a právních forem, ve všech oborech. Tato strategie je zaměřena na tři klíčové aspekty:  podporu a zjednodušení procesu zakládání nových podniků  podporu růstu a inovačních schopností všech podniků  zajištění, aby podniky a jejich zboží a služby měly přístup na trh uvnitř i mimo Evropu

EU enterprise policy addresses the entire business environment. It aims to enable enterprises, of any size, legal form or sector, to grow and develop. Its threefold core focus is:  to encourage and facilitate the creation of new businesses  foster the growth and innovation capability of all businesses  ensure that businesses have effective access to markets for their goods and services within and beyond Europe

Důležitým předpokladem růstu podnikání je dobré využití výzkumu a technologií a podpora hospodářské soutěže. EU se snaží zajistit, aby se podnikatelům dostalo co nejvíce příležitostí, které by pak mohly přeměnit v konkurenceschopné podnikatelské záměry. Making good use of research and technology, and fostering competition, are vital to enable enterprises to grow. The EU strives to ensure that enterprises are given every oportunity to turn them into competitive business ideas.

KOCMANOVÁ, Markéta a Zuzana POKORNÁ. Euro English: Angličtina Evropské unie. Praha: Ostrov, ISBN Prezentace byla vytvořena v MS PowerPoint 2010.