Úloha marketingu v řízení podniku Metody, nástroje a prostředky řízených vztahů s veřejností (PR)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

… aneb Všude samý sponzoring OLGA JURÁŠKOVÁ
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Vedlejší specializace MARKETING (3MK)
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Informační systémy podnikové systémy CRM
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Marketingová komunikace
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
KOMUNIKACE V PRAXI METODIKA. Vznik metodiky Čtyři moduly v rozsahu 40 hodin 20 hodin e-learningového studia 20 hodin prezenčního studia.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
1.1. PUBLIC RELATIONS JAKO SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Úloha marketingu v řízení podniku
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Řešení informační bezpečnosti v malých a středních firmách Pavel Šnajdr – Informační management 2 Diplomová práce.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
Marketingové prostředí obce
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Marketingová politika a výběr pracovníků. Produktové skupiny, segmentace, teritoria Určení hlavního produktového a teritoriálního rozdělení a stanovení.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
8. Marketing.
Veřejné kampaně Petr Machálek. Co obsahuje správná kampaň? vytčený cíl strategii a taktiku soustavné a proaktivní úsilí plánovitý postup k cíli, krok.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Služby Enterprise Europe Network s důrazem na design 1. prosince 2015Ing. Petr Hladík, Ph.D.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Informační průmysl 2013/14 Petr Šmejkal
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Strategie.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomika malých a středních podniků
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
MARKETING Přednáška P
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Marketingová komunikace
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Informační systémy podnikové systémy CRM
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
Transkript prezentace:

Úloha marketingu v řízení podniku Metody, nástroje a prostředky řízených vztahů s veřejností (PR)

Nástroje a prostředky uskutečňování vztahů s veřejností Přímá marketingová komunikace – snadnější získávání přímé reakce na objednávku, výzvu, stanovisko, dotaz - vytváří podmínky pro oboustrannou komunikaci. Provádíme ji na selektované adresy, konkrétní segmenty, s konkrétním zákazníkem. Nepřímá marketingová komunikace – její metody a prostředky zasahují nějakým způsobem vymezenou a podle různých kritérií stanovenou cílovou skupinu (podobných socio-demografických znaků, podobných kritérií životního stylu), většinou bez možnosti získání okamžité zpětné vazby.

Jak a kdy je komunikace marketingová. Marketingová komunikace slouží a usiluje o získání pozornosti zákazníků, přispívá k naplnění jejich očekávání a k získání jejich ohlasů (vyvolání zpětné vazby). Mezi hlavní cíle marketingové komunikace patří: - poskytovat informace o podniku a produktech zákazníkům a zabezpečovat obousměrnou komunikaci, - iniciovat a podněcovat zájem o produkt či podnik (značku, image), stimulovat poptávku, - vyzdvihovat konkurenční výhody a užitky produktu, vymezovat produkt zásadně na trhu a mezi konkurencí, - porovnávat vlastnosti produktu s konkurenčními a přesvědčovat o inovačních postupech, funkcích a technologiích našeho podniku a našeho produktu, - informace o servisu, dodávkách, připravovaných inovacích atp. - zvát všechny typy zákazníků na podnikové akce nebo na akce, jichž se podnik účastní (veletrhy, výstavy, podpora prodeje, prodejní akce atd.), - iniciovat zákaznické chování.

Jak a kdy je komunikace marketingová Aby byla marketingová komunikace podniku skutečně marketingová a hlavně úspěšná a efektivní, je třeba se řídit několika ověřenými pravidly: 1. Marketingová komunikace musí být uskutečňována v pravý čas a v odpovídajícím prostředí, tzn. aby navazovala a podporovala zákaznický positioning a targeting. 2. Komunikační sdělení musí být důvěryhodná (příklad pracích prášků) 3. Komunikační sdělení musí být srozumitelná, a to co do obsahu, formy, vizualizace a jak ze strany komunikátora, tak ze strany příjemce. 4. Obsah marketingové komunikace musí odpovídat základním potřebám společenské etiky, vkusu a hodnotám.

Nástroje public relations PR - Jako komplexní péče o dobrou pověst firem, značek, institucí i jednotlivců je oborem, jehož význam v moderní společnosti stále roste. Bez promyšlené a strategicky řízené komunikace s cílovými skupinami se lze v tržní ekonomice jen těžko prosadit Tiskové konference Tiskové zprávy Podnikové časopisy Výroční zprávy Projevy a vystoupení Semináře Sponzorství Podnikové publikace Charita a dobročinnost Veřejné akce

Vytváření dobré pověsti Dobrou pověst společnosti nelze vytvořit ze dne na den, ale jen cílevědomou a systematickou komunikací se všemi cílovými skupinami. Má-li komunikace přispívat k dosahování firemních cílů, musí vycházet z jasně definované strategie. Cíle a strategie komunikace se musí opírat o znalost současné situace a analýzu stakeholderů a cílových skupin. Jen tak je totiž možné navrhnout nejefektivnější aktivity a poté hodnotit jejich reálné výsledky. Případová studie Hanácká Pro Vital Úkol : Navrhněte nástroje PR, které povedou k vytváření dobré pověsti fi Hanácká kyselka

Vztahy s médii (media relations) Stěžejním pilířem korporátního PR jsou ve většině případů vztahy s médii, znalost médií přináší klientům měřitelné výsledky v podobě pravidelné publicity, článků v důležitých médiích Základní plán komunikace s médii je součástí strategie externí komunikace. Firemní výstup: Databáze relevantních novinářů Informační materiály pro novináře Témata pro jednotlivé skupiny médií Navázání vztahů s klíčovými novináři Publicita v klíčových médiích Budování pozice experta Pravidelné udržování povědomí novinářů a cílových skupin

Krizová komunikace V kritických momentech, kdy je ohrožena reputace podniku či jeho vztahy s klíčovými cílovými skupinami, může být pomoc profesionálů faktorem, který rozhodne o úspěchu či selhání. Úspěch v kritických situacích může znamenat záchranu velkých hodnot, v extrémním případě i veškerých aktiv společnosti. Firemní výstup: Zkušenosti s poskytováním celého komplexu služeb pří přípravě na krize i jejich zvládání Dostatečně velký a kvalifikovaný tým schopný zvládnout i náročnější krizové situace Výborné znalosti práce médií a kontakty ve všeobecných i oborových médiích Schopnost mobilizovat třetí strany na podporu firmy v krizi Znalost legislativního a právního prostředí, kontakty na státních institucích důležitých pro krizové řízení

Public affairs ( veřejná událost, věc …) Lobbying Jedná se o cílevědomé a systematické formování vztahů klienta s orgány a institucemi státní správy, s legislativními orgány státu a s municipální sférou. Tato metoda významně napomáhá zefektivnit úsilí klienta o získání povolení a rozhodnutí státních i municipálních orgánů. Výrazně zvyšuje šanci na získání státních zakázek. Umožňuje předcházet vzniku nedorozumění a byrokratických obstrukcí.

PR zpráva Druhým rektorem VŠFS byl jmenován profesor Ing. Vladimír Smejkal, CSc. V odborných kruzích i v médiích je proslulý jako významný odborník, zejména na právo informačních technologií a na teorii řízení. Slavnostní inaugurace v Panteonu Národního muzea se dne 2. září 2005 zúčastnilo mnoho významných hostů z akademického i veřejného života. Pozdravné projevy přednesl předseda vlády Ing. J. Paroubek, ministryně informatiky Ing. D. Bérová, rektor Západočeské univerzity doc. Ing. J. Průša, CSc. a generální ředitel společnosti Microsoft Ing. J. Devát. Úkol : 1. Vyberte média, ve kterých byste zveřejnili PR zprávu o výše uvedené události a zdůvodněte Váš výběr.