Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
ÚVOD DO MARKETINGU.
Tvorba cen v maloobchodě
Stanovení ceny v marketingu
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Vize, Strategie, Cíle.
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
Význam informací v podnikání
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Výrobek a jeho životní cyklus
Semestrální práce z předmětu Projektový management
Marketing Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Testování obalu přednáška.
Vybrané metody analýzy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
Koncepce marketingového řízení
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
1 Kriteria hodnocení simulace – Balanced Scorecard (BSC) Toto metoda může být s úspěchem využita i pro stanovování cílů konkrétních projektů. Detailně.
Životní cyklus výrobku
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Marketingové prostředí
Produkt.
úvod pojetí a obsah marketingu
MARKETING.
Komplexní analýzy.
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
 Výukový materiál vytvo ř en v rámci projektu EU peníze školám „U č íme aktivn ě “  Registra č ní č íslo CZ.1.07/1.4.00/  Č íslo materiálu: VY_32_INOVACE_.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Model strategie marketingového mixu
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Marketingový plán podniku
MARKETING Přednáška P
Stanovení ceny v marketingu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Postup stanovení ceny s pomocí marketingových nástrojů
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Analýza hodnot zákazníka
Marketingový systém řízení
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Marketingové strategie
Ekonomika malých a středních podniků
Prezentace obchodního plánu
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými výrobky rozumíme nové modifikace a inovace existujících výrobků a zcela nové značky

Proces vývoje nového výrobku se skládá z 5 částí: 1. Výběr námětů 2. Podnikatelská analýza 3. Rozvoj výrobku 4. Testování na trhu 5. Komercializace (organizace výroby)

1. Výběr námětů Firma musí věnovat svou pozornost všem nápadům a námětům. Mohou přijít z prostředí uvnitř podniku nebo vnějšího prostředí. Velké firmy mají úsek technického rozvoje, který se touto problematikou zabývá. I ostatní pracovníci firmy nebo zákazníci mohou přijít s námětem, případně firma sleduje konkurenci.

Náměty přicházejí ze 2 zdrojů: technický a technologický pokrok analýza a poznání poptávky na trhu Cílem výběru je omezení námětů na ty, které nejlépe odpovídají podnikové strategii(cílům, inovaci výrob. sortimentu, tržnímu podílu, zisku, který chce firma dosáhnout). Důležitá je i kapacita firmy. Nový výrobek musí být reálný, přínosem pro firmu, firma musí mít pro nový výrobek zdroje a možnosti, musí existovat minimální riziko spojené s vývojem a výrobou.

Pokud jsou náklady vysoké a výrobek nebude mít úspěch, podnik tyto náklady musí započítat do svých ztrát. Firma musí testovat případný zájem, musí zjistit do jaké míry bude výrobek přijat trhem. Čím je testování a vyhodnocování důkladnější, tím se snižuje riziko. Čím delší je období testování, tím je větší pravděpodobnost, že konkurence firmu předstihne.

2. Podnikatelská analýza Firma se podrobně zabývá náklady na vývoj a výrobu výrobku, předpokládaným prodejem a ziskem. Důležité je stanovit minimální prodej, který zajistí alespoň návratnost vložených prostředků. Odhadovaná maximální výše prodeje může podniku pomoci v odhadu předpokládaného objemu výroby, využití kapacity podniku. Firma může tedy stanovit předpokládané náklady, zisk a tím i atraktivnost výroby výrobku.

3. Rozvoj výrobku Časově a kapitálově nejnáročnější fáze. V této části se jedná o fyzickou podobu výrobku. Jde o výrobu 1 či více verzí prototypu, provádí se řada testů, funkčních vlastností nového výrobku pro výrobu. Firma stanovuje konkrétní podmínky pro výrobu - čas, pracovníky, finance a mezní hranici, při které výrobu zastaví.

4. Testování na trhu Výrobek je v malém množství nabídnut na trhu. Jestliže výrobek při tržním testování propadne, dá se předpokládat, že propadne v národním nebo mezinárodním měřítku. Jestliže dopadne dobře, dá se předpokládat že z 50% bude mít úspěch na trhu.

Metody testování a vyhodnocování Standardní testování - zahájeno v předem vybrané oblasti,vytvořena reklamní kampaň na prodej nového výrobku, je nabízen za stejných podmínek s jakými se počítá v celonárodním prodeji. Řízené testování - jsou předem vybrány určité prodejny, ve kterých se prodej uskuteční (reklama v prodejně, umístění zboží v regálu na viditelném místě v úrovni očí). Ceny jsou předem dohodnuty a kontrolovány.

Stimulované testování - provádí se u vybraného vzorku zákazníků. Jsou seznámeni s výrobky, jsou vystaveni reklamě jak nového, tak i konkurenčního výrobku a simulovaných podmínkách provádějí nákup. Je sledována preference nového výrobku nebo konkurenční značky. Zákazníci jsou dotazováni na motivaci svého rozhodnutí a po několika dnech na to, jak jsou s výrobkem spokojeni. Kontrolují se náklady na testování a čas. Výsledky, které trvají dlouho, dávají čas konkurenci pro výrobu podobného výrobku a příliš rychlé testování poskytuje nepřesné informace.

5. Komercializace - organizování výroby Příprava a realizace marketingového programu. Kdy, kde a jak uvedeme výrobek na trhu a na který segment se zaměříme. Firmy mohou uvést v 1 den výrobek celostátně - musí mít velkou kapacitu a finance nebo postupné uvádění výrobku na jednotlivých částech trhu. Podnik zvolí nejvhodnější dobu a nástroje stimulace prodeje při uvádění výrobku v jednotlivých oblastech podle konkrétních podmínek trhu.