Město – atraktivita pro investory
1. Zhodnocení pozice – cíl 2. Krátkodobá atraktivita – zvýhodnění investorů, +, - 3. Dlouhodobá atraktivita
1.Zhodnocení pozice 1.1. výchozí pozice a) geografická poloha (rizika, suroviny, vzdálenosti, podnebí) b) dopravní spojení (odbytiště služeb, výrobků, zdroje prací sil) c) pracovní síla (úroveň, zaměření, dostupnost)
Město – atraktivita pro investory d) legislativní předpoklady (na úrovni státu, regionu – úřady práce, obce – úřady práce) e) širší souvislosti (regionální vazby, historický vývoj, image)
1.2. Cíl - soustředit se na 1. obor - diverzifikovat
2. Krátkodobá atraktivita -dotace, výroba, pracovní místa -pozemky, cena, dostupnost -sítě, kapacita, připojení -školení pracovních sil -daňové prázdniny Co když se vyčerpá? Stojíme vůbec o investora, který jen využívá krátkodobou podporu?
3. Dlouhodobá atraktivita Kombinace pozice obce a jejího vnímání investory „dobrá pověst“, spolupráce při správních řízeních – jasná pravidla, platná vždy a pro každého, sítě včetně dopravních, pracovní síla (včetně sportovišť či škol pro děti manažerů). Udržitelný rozvoj x smrt