BAROKO - umělecký směr 16. – 18. století

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
JAN ÁMOS KOMENSKÝ (1592 – 1670) „Učitel národů“.
Advertisements

BAROKO V ČECHÁCH.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo, OP VK 1
Hudba českého raného baroka (1620 – 1670). Společenská situace násilná katolizace Čech po Bílé hoře znamenala konec veřejného provozování nejrozvinutější.
Baroko.
Jan Ámos Komenský.
Doba Charakteristika Znaky
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: května 2012
Vzdělanost, literatura a hudba v 17. století
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Oficiální literatura českého baroka
ČESKÁ BAROKNÍ LITERATURA
Barokní literatura v Evropě a v Čechách
2/ Česká katolická literatura
(v českých zemích od první poloviny 17. st., vrchol v první polovině 18. st.)
Jan Amos Komenský Materiál byl vytvořen v rámci projektu
BAROKO.
HUDBA ČESKÉHO BAROKA.
3/ Česká exilová literatura
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_361_Jan Amos Komenský AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Poutníci v Mladé Boleslavi –
Konec 16. – polovina 18. století. 2 o Baroko klade důraz na cit, majestátnost, vznešenost a náboženské zanícení. o Pro baroko jsou typické hudební druhy.
32_04_35 Komenský Anotace Komenský Vzdělávací oblast, vzdělávací obor
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Ročník: 4. Předmět: Hudební výchova.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY Literatura doby pobělohorské Mgr. Ludmila Růžičková.
Jan Amos Komenský ( ) Cílem vzdělání a moudrosti je, aby člověk viděl před sebou jasnou cestu života, po ní opatrně vykračoval,
Slovesná tvorba v době baroka 4. Svět ještě neumřel J. S. Bach: Matušovy pašije č. 20.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Jan Amos Komenský 8. ročník.
JAN AMOS KOMENSKÝ * v Nivnici v Naardenu.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Jan Amos Komenský 1592−1670 Život Uherský Brod, Nivnice, Komňa
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název:
Název:Jan Amos Komenský Autor: Mgr. Andrea Jílková Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:český jazyk a literatura Ročník:první Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Jan Amos Komenský Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Kmentová Název materiálu:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Škola: P11 ZŠ A MŠ, BRNO, HORNÍKOVA 1 Autor: JARMIL MULLER Předmět: VLASTIVĚDA Anotace: DUM je určen k seznámení.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.3.5 Školství v 17. a 18.století Téma: Vývoj školství u nás Číslo.
Adam Václav Michna
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Dějepis.
ČESKÉ HUDEBNÍ BAROKO. BAROKO - ÚVOD -je název uměleckého slohu ovlivňujícího všechny druhy umění -v hudbě se uplatňovalo od konce 16. do poloviny 18.století.
Literatura období baroka Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
„Všichni na jednom jevišti velikého světa stojíme, a cokoliv se tu koná, všech se týče“
Dějiny hudby a její osobnosti
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kluky, okr. Písek
Gymnázium Židlochovice kvarta
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Jan Amos Komenský VY_32_Inovace_9SJ-4
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Jan Amos Komenský
BAROKO sochařství, malířství, literatura
KULTURA 17. – 18. STOLETÍ OSVÍCENSTVÍ důraz na rozum (racionalismus)
Novověk – pobělohorské období a Jan Amos Komenský
BAROKO konec 16. století – začátek 18. století
Jan Ámos Komenský.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
ŠABLONA III/2 Jan Ámos Komenský, literatura 8. roč. ,Mgr. L
JAN ÁMOS KOMENSKÝ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Hudební renesance v Čechách
BAROKO významní představitelé
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 9. ROČNÍK
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_19 J.A. Komenský
BAROKO sochařství, malířství, literatura
Dějiny hudby a její osobnosti
Transkript prezentace:

BAROKO - umělecký směr 16. – 18. století z portug. barroco = perla nepravidelného tvaru znaky: - vším prostupuje víra - snaha fascinovat člověka (např. výzdoba kostelů) - kontrasty (bůh x člověk, život x smrt, světlo x tma, nebe x peklo) - mystičnost (tajemnost) - důraz na city (smrt, hrůza, bloudění, utrpení, pekelná muka) - symbolika

Evropská barokní literatura Torqato Tasso (Itálie) – Osvobozený Jeruzalém – nábožensko-hrdinský epos o osvobození Jeruzaléma křižáky John Milton (Anglie) Ztracený ráj – náboženský epos

Česká barokní literatura Adam Michna z Otradovic – jihočeský varhaník a učitel Loutna česká – sbírka českých písní píseň Chtíc, aby spal: http://www.youtube.com/watch?v=36zXroM5WXU Bedřich Bridel – básník Co bůh?Člověk? – ukazuje velikost boha a nicotu člověka Bohuslav Balbín – jezuitský kněz, učitel Obrana jazyka slovanského zvláště pak českého

Jan Ámos Komenský filozof, pedagog („Učitel národů“) a spisovatel - velmi těžký život - vyhnanství, smrt rodiny, ztráta majetku i části celoživotního díla, které shořelo jeho díla jsou ovlivněna renesancí i barokem pedagogická díla: Brána jazyků otevřená Škola hrou Svět v obrazech

nábožensko-filosofická díla: Hlubina bezpečnosti Labyrint světa a ráj srdce - vypravěč prochází městem, jenž představuje alegoricky svět. Jeho průvodci Všezvěd Všudybud a Mámení mu líčí krásy dobře jdoucího světa, poutník však vidí jen klam, marnost, faleš, bídu a smrt. Nemá kam před tímto světem utéct.Východisko ze zmatků tohoto světa nachází v otevření svého srdce, aby do něj mohl vstoupit Ježíš Kristus.