Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Advertisements

Gragika - fotografie. •Pojem grafika -jedná se o souborné označení pro ruční kresby a reprodukční techniku •Koláž -ilustrační nebo plakátový způsob kombinace.
Počítačová grafika.
ZÁKLADY GRAFIKY Ing. Tomáš Kostka UNIV 2 – KRAJE; TWS_02.
Počítačová grafika.
Přídavná zařízení.
Počítačová grafika Nagla Al Samsamová 4.B.
Snímky v počítači Digitální podoba obrazu
III/2 XVII ABC
Počítačová grafika Základní pojmy.
Referát č. 18 Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti.
18. Počítačová grafika, prezentace
Miloslav Mazanec © 2013 Počítačová grafika.
Základní pojmy počítačové grafiky
Počítačová grafika, prezentace
Grafika a digitální fotografie
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 2.
Počítačová grafika – rastrová grafika
Bitmapová (rastrová) grafika
bitmapová (rastrová) grafika, vektorová grafika, výhody a nevýhody
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
SIPVZ – úvodní modul P Počítačová grafika a prezentace metodické poznámky (4 h)
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
Základní pojmy Grafiky
Počítačová grafika.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 3.
Grafické editory Vyučující: Mgr. Marek Chlup Konzultace: dle domluvy
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Počítačová grafika a prezentace 1 Radek Pinc
POZNÁMKY PRO VÝUKU Předmět:GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE Téma:ÚVOD DO BITMAPOVÉ A VEKTOROVÉ GRAFIKY Školení v rámci SIPVZ:UČITELÉ Mezipředmětové vztahy:
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Úvod do počítačové grafiky
VY_32_INOVACE_7B1 Grafika 1 Rozdělení grafiky.
Počítačová grafika rozlišení
Počítačová grafika.
GRAFIKA.
Základy počítačové grafiky
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Počítačová grafika a prezentace
Rastrová grafika Výpočetní technika.
Tomáš Veselý, Lukáš Ratkovský, Luboš Rauer.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
GRAFIKA úvod.
Počítačová grafika.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Základní pojmy Grafiky
Informatika Základní formáty počítačové grafiky Obrázek: Žaneta Lažková 2012.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_19.
Poznámky k testu Z uvedených otázek je vždy jedna odpověď správná.
Bitmapová (rastrová) grafika
Rastrová grafika E4.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková. Barevná hloubka barevné odstíny jsou dány kombinací barev barevná hloubka = určuje kolik bitů je potřeba k popisu.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Počítačová grafika. Rastrová grafika Fungování monitoru Jak může monitor zobrazit barvy tak věrně? Kolik barev vůbec dokáže zobrazit?
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Základní pojmy z počítačové grafiky
GRAFIKA.
SVG vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Transkript prezentace:

Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 1.

A ZASE TA TEORIE Druhy obrázků –Rastrové – rastry –Vektorové - vektory

A ZASE TA TEORIE Rastrové obrázky - malba –Rastry představují nejčastěji fotografie –Některé malované obrázky např. v programu Malování –Hlavním rysem je, že se skládají z jednotlivých bodů

A ZASE TA TEORIE Vektorové obrázky - kresba –Skládá se z jednotlivých geometrických objektů –Hlavní nástroje pro kresbu jsou obdélník, elipsa, křivka, text, výplň a obrys –Tyto objekty se různě tvarují a formátují, výsledkem je „skládačka“ – kresba –Jsou tvořeny křivkami (nikoliv body), dají se libovolně zvětšovat zmenšovat

A ZASE TA TEORIE Rozlišení DPI –Hlavní parametr rastrového obrázku –Je to počet bodů na jednotku vzdálenosti –DPI (dí pí aj), Dot Per Inch, bodů na palec –Např. obrázek 100 bodů široký a 2,5cm dlouhý má rozlišení 100 DPI 150 bodů na šířku 15 bodů na šířku 10x méně než vlevo

A ZASE TA TEORIE Rozlišení DPI –Potřebné rozlišení vychází podle účelu, použití obrázku. Obrázek na WWW - stránkách Stačí malé rozlišení Tím kapacita (velikost v KB) je menší Stahuje se rychleji Není vhodné ho zvětšovat a tisknout Obrázek pro tiskárnu Větší rozlišení Tím kapacita (velikost v KB) je podstatně větší Lepší kvalita Je možné ho zvětšovat a tisknout

A ZASE TA TEORIE Rozlišení u monitorů –Počet bodů, které jsou na obrazovce –Dnes nejpoužívanější rozlišení u 17palcového monitoru je 1024 x 768 bodů –Po přepočtu – monitory mají asi 90 dpi

A ZASE TA TEORIE Rozlišení u tiskáren –Počet bodů, které jsou na tiskárně –Běžná tiskárna má rozlišení 200 – 300 dpi –Potřebuje více bodů na jednotku vzdálenosti než monitor Poznámka –Někteří výrobci hlásají na obalu rozlišení 600, 1200, 2400 dpi. Reálná hodnota je vždy výrazně menší než je udávaná výrobcem Jeden barevný bod je tvořen několika fyzickými body základních barev

A ZASE TA TEORIE 1.Obrázek můžeme tisknout poloviční než ho vidíme na obrazovce Dobrý obrázek na monitoru by při stejné velikosti vypadal na tiskárně zrnitý 2.Pro úpravy, tisk je ideální počet bodů 1024 x 768 Obrázek je skoro přes celý monitor a na tiskárně ho běžně můžeme vytisknout ve velikosti 13 x 10 cm 3.Pro práci na Internetu je zatím standardem počet bodů 800 x 600 Zvětšovat a následně tisknout malé obrázky z Internetu je špatné, získáme nekvalitní zrnitý obrázek Zásady při práci s obrázky

A ZASE TA TEORIE 4.Pokud chceme obrázek zvětšovat nebo část z něj vyříznout, musí mít více bodů Při natahování obrázku musíte mít dostatečný počet bodů, jinak se obrázek zkreslí 5.Velikost v jaké můžeme při určité kvalitě tisknout je dána počtem bodů Body se nedají uměle dopočítat, ty se musí sejmout při vzniku. Kvalita digitálních fotoaparátů se taká udává počtem snímaných bodů 2 miliony bodů (pixelů, 2Mpx) – dobrý tisk do velikosti A5 3 miliony bodů (pixelů, 3Mpx) – dobrý tisk do velikosti až A4 4 miliony bodů a více (pixelů, 4Mpx) – profesionální tisk velikosti A4 Zásady při práci s obrázky

A ZASE TA TEORIE 6.Na různých počítačích bude stejný obrázek různě velký Monitory se neustále vyvíjejí –14“ monitor zobrazuje 640 x 400 bodů - zastaralé –15“ monitor zobrazuje 800 x 600 bodů – lze nastavit i lepší –17“ monitor zobrazuje 1024 x 768 bodů – dnes průměrné, lze i více –19“ monitor zobrazuje 1600 x 1200 bodů - profesionální Zásady při práci s obrázky