Klasicismus - vzniká ve Francii v době Ludvíka XIV.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE _17 Klasicistní umění
Advertisements

Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
I. Osvícenský absolutismus
Klasicismus a empír Pro žáky 8. ročníku ZŠ
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012.
KLASICISMUS.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. et Mgr. Gabriel Juchelka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava,
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
KLASICISMUS.
Empír - (z lat. empire = císařství )
Klasicismus umělecký směr 17. století, Francie
OSVÍCENSTVÍ 18. století bylo dobou, kdy si společnost uvědomila vědecký přínos 16. a 17. století. Konečně.
století vznik kapitalistické společnosti
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Hana Šplíchalová Č í slo materi á lu 3_3_D_08 Datum vytvořen í Druh učebn í ho materi á lu Prezentace.
Klasicismus Umění 19. století.
Klasicismus, osvícenství, preromantismus
Obecná charakteristika Architektura
Závěr 18. století – poč. 19. století
Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace.
Blokové vyučování 8. třídy
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Klasicismus Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
DUM - Digitální Učební Materiál
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_11_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Osvícenství - Francie Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník:
2. V zajetí řádu klasicismu 2. Duchaplnosti salonů Chci marně chytat vlastní stín, chci jít, však stojím pevně, běda! A zlo v mé duši spát mi nedá, ač.
KLASICISMUS (18. stol. – přelom 18. – 19. st.,
Klasicismus v literatuře PaedDr. Hana Vítová
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Klasicismus a empír 18. – 19. století.
Opakování z literatury 8. r. 1. část
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Osvícenské reformy a proměny Duchovní kultura Evropy ZS 2014 Pátek, sudý, 8:45 Barbora Beňová.
Osvícenství Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3614_Osvícenství Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
17. stol. - ve znamení vědy a pokroku na evropském území nedochází k velkým válkám myslitelé vystupující proti velkému vlivu šlechty a církve na královskou.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
KLASICISMUS A EMPÍR od poloviny 18.století k počátku 19. století.
Klasicismus - literatura made by M & H Bulín, J Korec, D Smolík, K Mourková, M Votíková KVINTA | 2008.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
OSVÍCENSKÝ KLASICISMUS
Osvícenství v literatuře
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Klasicismus a osvícenství
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
OSVÍCENSTVÍ.
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_20 Klasicismus
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Osvícenství Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Kultura 1. poloviny 19. století
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník 8
VY_32_INOVACE_
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_.
Blokové vyučování 8. třídy
Klasicismus Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
KLASICISMUS.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Klasicismus Konec 18. stol. Autor: Lenka Mulačová
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
KLASICISMUS A OSVÍCENSTVÍ VE SVĚTOVÉ LITERATUŘE, PREROMANTISMUS
Rozvoj vědy a změny ve společnosti – konec 17. a 18. století
Osvícenství, klasicismus
Transkript prezentace:

Klasicismus - vzniká ve Francii v době Ludvíka XIV. z lat. classicus = vynikající, vzorový znaky: návaznost na antiku racionalismus - rozum je povýšen nad city podřízenost soukromých cílů společnsti pevná pravidla hudba: Mozart, Beethoven architektura: Vítězný oblouk v Paříži, Braniboská brána, Petrohrad, Kapitol ve Washigtonu

žánr vysoký (tragédie ódy, epos) Pierre Corneille Jean Racine nízký (komedie) Moliére Jean de La Fontaine - autor bajek

Osvícenství 18. století - rozvoj techniky, kladen důraz na rozum a vzdělání => rozvoj vědeckého bádání zakládají se knihovny, muzea, vědec. společnosti apod. Denis Diderot Voltaire Encyklopedie J.J. Rousseau Daniel Defoe Robinson Crusoe - oslava lidského rozumu, nezdolnosti člověka a jeho boje s osudem a přírodou Johnathan Swift Gulliverovy cesty - hlavní hrdina (lékař) prochází různými společnostmi, prostřednictvím kterých kritizuje anglickou společnost