ROSTEME S KNIHOU KAMPAŇ NA PODPORU ČETBY KNIH Pod záštitou Svazu českých knihkupců a nakladatelů
Výtvarný návrh: Galina Miklínová
Kampaň Knižní trh Vzdělávání Sociální oblast Skupiny Školy Knihkupci Nakladatelé Kultura Mezinárodní spolupráce Muzea Film, divadlo Knihovny Rodina PR, média Literární kavárny Literární časopisy
CÍL KAMPANĚ Zvyšování vědomostního potenciálu společnosti Oslovit nečtoucí skupiny dětí a mládeže Spolupráce a partnerství
FINANČNÍ STRATEGIE Prosazení rozpočtové položky v rámci ministerstva školství a kultury Zvýhodnění sponzorských darů Lobby Efektivní využití současných možností v rámci spolupráce Studie přínosu literární gramotnosti vzhledem k ekonomickému rozvoji země
Prostředky kampaně Celostátní, regionální a lokální soutěže Zapojení rodičů a pedagogů Široká propagace a medializace četby obecně (pozitivní role levných knih, příbalů LN) Literatura on-line, pozitivní konfrontace knihy a PC Programy v rámci celorepublikových a lokálních knižních akcí Propojení webových portálů Prosazení zábavného pořadu, talk-show do TV kanálů Vztah mezi četbou a celoživotním vzděláváním Zapojení známých osobností: co čtu, proč čtu
Kroky realizace kampaně Prosazení celostátní strategie na podporu četby např. národní rok četby knih Dílčí prezentace Široká spolupráce Propagace v knihkupectvích – reklamní předměty Knihovny a školy – místa skupinové četby a výchovy ke čtenářství
PROPAGACE Plakátová propagační kampaň Čas na knihu Reklamní slogany „Čtu - nemám IQ tykve“, „Umím všechna písmenka“ apod. na reklamních předmětech, které mají děti různé věkové skupiny v oblibě Metr na dveře „Rosteme s knihou“ s uváděním knižních titulů u příslušné velikosti Umíš si vybrat co chceš číst? - akce ve spolupráci s knihkupci a knihovnami Soutěže se zapojením reklamních agentur
Analýza dílčích výsledků Četba dosud neznámé knihy Získání nových a objevných poznatků Poznání osudů jiných lidí (srovnávání s vlastním) Ztotožnění se s obsahem knihy a s osudy hrdinů Pocity při četbě: Kniha mě rozesměje Kniha mě dojme