Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Advertisements

Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Česká poezie 20. století VY_32_INOVACE_ČJ-L 8.,9.15.
Číslo materiáluVY_32_INOVACE_CJL_4S2N_NT_01_09 NázevVáclav Havel Druh učebního materiáluPrezentace PowerPoint PředmětČeský jazyk a literatura Ročník4.
SAMIZDATOVÁ A EXILOVÁ LITERATURA
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
ALOIS MRŠTÍK VILÉM MRŠTÍK Autorem materiálu a všech jeho částí,není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
FRÁŇA ŠRÁMEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_1.2.4.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_735_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
VY_32_INOVACE_31-19 Česká próza po r Milan Kundera.
Český jazyk – Milan Kundera – 9. ročník
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_733_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _06_CJL_3 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/17/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvořeníLeden.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_732_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Číslo materiáluVY_32_INOVACE_CJL_4S2N_NT_01_07 NázevOta Pavel Druh učebního materiáluPrezentace PowerPoint PředmětČeský jazyk a literatura Ročník4. roč.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/18/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvořeníLeden.
Číslo materiáluVY_32_INOVACE_CJL_4S2N_NT_01_04 NázevArnošt Lustig Druh učebního materiáluPrezentace PowerPoint PředmětČeský jazyk a literatura Ročník4.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.13 Název pro školu: EU ČJ 13 II Název materiálu: Karel Hynek Mácha Autor: Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_47_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 2. poloviny 20. století – Období stalinismu Pavel Šupka
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 1. poloviny 20. století – Vítězslav Nezval 3 Pavel Šupka
ČESKÁ LITERATURA 2.POL.20.STOLETÍ
ČESKÁ LITERATURA 2.POL.20.STOLETÍ (
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Postmodernismus Postmodernismus. Dokážete vysvětlit tento pojem?
1 Exilová literatura Exilová nakladatelství Josef Škvorecký.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Milan Kundera. ● Narodil se v Brně roku 1929, studoval FF UK v Praze, studia nedokončil, pak studoval filmovou fakultu na AMU – později působil jako učitel.
Josef Kajetán Tyl „Kde domov můj“. Josef Kajetán Tyl „Kde domov můj“ VY_32_Inovace_18 MJ-3 PaedDr.Jitka Mužíková ZŠ a MŠ Nedašov.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení J. Vrchlického a jeho díla Ročník.
Milan Kundera nar „Muži obdivují ženy, které mluví jako knihy, ale berou si ženy, které vaří jako z kuchařské knihy.“
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_20 Název Michal Viewegh Téma hodiny Generace.
TÉMA: NIKOLAJ VASILJEVIČ GOGOL AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Naturalismus v české literatuře
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Osvícenství Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Šablona 32 VY_32_INOVACE_20_24_Romain Rolland
Totalitní vláda komunistické strany
Milan Kundera NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Milan Kundera - Žert Název : VY_32_inovace_18 Český jazyk a literatura.
Hádej, kdo jsem? NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_Jir_I-21 Pavel Kohout Název projektu: OP VK
Transkript prezentace:

Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU - OP VK Číslo a název klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Autor Mgr. Iva Novotná Číslo materiálu VY_32_INOVACE_CJL_4S2N_NT_01_08 Název Milan Kundera Druh učebního materiálu Prezentace PowerPoint Předmět Český jazyk a literatura Ročník 4. roč. SŠ, 2. roč. nástavbového studia Tematický celek Česká literatura 2. poloviny 20. století Anotace Tato prezentace je zaměřena na výklad učiva. Lze použít jako doplnění výkladu při vyučování nebo k samostudiu. Materiál inovuje výuku využitím multimediálních pomůcek. Metodický pokyn POMŮCKY: počítač, dataprojektor Průběžně se střídá forma výkladu, řízený rozhovor a samostatná práce. Prezentace je doplněna i motivačními úkoly. Klíčová slova Milan Kundera, exilová literatura, Žert, Nesnesitelná lehkost bytí Očekávaný výstup Prezentace seznamuje žáky s životem a literárním dílem Milana Kundery Datum vytvoření 21. 2. 2013 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Milan Kundera *1929

Milan Kundera Básník, prozaik, dramatik a esejista Jeden z mála českých spisovatelů, který získal světovou proslulost V současné době žije ve Francii – považován za francouzského spisovatele českého původu http://www.prague.net/images/kundera.jpg, 18.3. 2013

Život Narodil se v Brně ( otec byl významný muzikolog a klavírista, působil na JAMU) Studoval hudební kompozici – ovlivnilo to jeho styl psaní Vystudoval režii a scenáristiku na FAMU V 50. letech působil jako profesor na VŠ V 60. letech představitel reformního proudu KSČ, aktivně se účastnil pražského jara Co se u nás odehrávalo v době pražského jara?

Život - 70. léta V době normalizace patřil k zakázaným autorům - nemohl publikovat - musel odejít ze školy V roce 1975 emigroval do Francie, kde žije dodnes Působil jako univerzitní profesor Začal psát francouzsky (problém s překlady do češtiny) Proč patřil k zakázaným spisovatelům?

Dílo A) POEZIE: - v 50. letech - básně poplatné době Poslední máj - oslava Fučíka Člověk, zahrada širá Charakterizujte poezii typickou pro 50. léta Kdo byl J. Fučík?

Dílo B) DIVADELNÍ HRY - v 60. letech - úspěšné (některé se hrají dodnes) Majitelé klíčů - děj se odehrává v době okupace – hlavní hrdina v obavě před prozrazením zabije konfidenta – řeší pak morální problém Ptákovina - ze školního prostředí, o zneužití moci – vyšetřování a pronásledování kvůli nakreslenému kosočtverci. „Moc je nejsladší, když je úplně nepřiměřená. Když blbec vládne moudrému, slabý silnému, ohavná krásnému…“

Dílo C) ESEJE - O významných osobnostech (Janáčkovi, Kafka…), o románu - Umění románu D) PRÓZA - romány a povídkové soubory - řeší základní otázky lidské existence (láska, smrt, zapomnění, osudovost…) - vliv postmodernismu - promyšlená kompozice

Směšné lásky 1963, 1965, 1968 Povídkové soubory - tématem je vztah mezi mužem a ženou – láska je pojímána jako iluze, hra Prolínání komického a tragického

Žert 1967 (v době normalizace kniha zakázána) Popsal zde absurditu stalinského režimu 50. let v Československu Mladý komunista Ludvík Jahn z žertu napíše své dívce Markétě na pohlednici slova: Optimismus je opium lidstva. Zdravý duch páchne blbostí. Ať žije Trockij! Kvůli tomu je vyšetřován, vyloučen ze strany i z vysoké školy a jako nepřítel socialismu je poslán k PTP

Žert Po letech se chce pomstít svému spolužáku Zemánkovi (nejvíc se zasloužil o to, že se z nevinného žertu stala aféra, která mu zničila život) Chce se mu pomstít tím, že svede jeho ženu Helenu. Snaha o pomstu vyjde naprázdno – Zemánek ji nemiluje, chce se rozvést a nevěra mu poskytne vítanou záminku Helena se pokusí spáchat sebevraždu, ale omylem spolyká projímadlo – tragikomické vyznění Plán pomsty končí pocitem trapnosti

Žert - kompozice 7 kapitol Vyprávějí je 4 postavy Ich-forma Různé úhly pohledu Úvahové pasáže

Valčík na rozloučenou Vydáno v exilu

Kniha smíchu a zapomnění Vydáno v exilu Celosvětový ohlas Variace lidských osudů v období normalizace, kdy v Československu vládne Husák – prezident zapomnění (principem vlády je snaha o vymazání některých událostí z paměti občanů) „Prezident zapomnění i idiot hudby patřili sobě. Pracovali na stejném díle…Nemohli jeden bez druhého být.“

Nesnesitelná lehkost bytí Toronto 1985/ Brno 2006 Osudy dvou partnerských dvojic http://www.arara.cz/i/imgs/323/149323.jpg, 18.3. 2013

Děj chirurg Tomáš a servírka Tereza - po sovětské okupaci emigrují, nezvyknou si a vrátí se zpět – Tomáš pracuje jako umývač oken, odejdou na venkov a zahynou při autonehodě Druhou dvojicí je Tomášova milenka Sabina a její milenec Franz Úvahové pasáže na téma tíha a lehkost života - život v diktatuře tíží, v demokracii je však nesnesitelně lehký (není nutné za něco trpět)

Nesmrtelnost Tématem je lidská touha po nesmrtelnosti Prolínají se dějové a úvahové prvky

Otázky ANO/ NE 1. Vystudoval herectví 2. V 50. letech psal budovatelskou poezii 3. Aktivně se účastnil „pražského jara“ 4. Emigroval do Švýcarska 5. Napsal román Smutné lásky 6. V románu Žert popsal období normalizace 7. Jeho romány mají kompozici jako hudební skladby 8. Je ovlivněn postmodernismem

Řešení 1. Vystudoval herectví NE 2. V 50. letech psal budovatelskou poezii ANO 3. Aktivně se účastnil „pražského jara“ ANO 4. Emigroval do Švýcarska NE 5. Napsal román Smutné lásky NE 6. V románu Žert popsal období normalizace NE 7. Jeho romány mají kompozici jako hudební skladby ANO 8. Je ovlivněn postmodernismem ANO

Zdroje informací: ANDREE, Lukáš a kol. Literatura pro 4. ročník SŠ. Brno: Didaktis, 2010, ISBN 978-80-7358-149-7. PROKOP, Vladimír. Přehled české literatury 20. století. Sokolov: O.K. - Soft, 1998 HAVLÍČKOVÁ, Iveta a kol. Odmaturuj z literatury 2. Brno: Didaktis, 2004, ISBN 80-86285-83-9. AUTOR NEUVEDEN. klipart [online]. [cit. 27.11.2013]. Dostupný na WWW: http://office.microsoft.com