Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlivy na spotřebitele.
Advertisements

Chování a rozhodování spotřebitele
MARKETING A MANAGEMENT
Posouzení nepříznivé sociální situace
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Vybrané typy verbální komunikace Robin Šimek Ondřej Kašpar.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
PSYCHICKÉ JEVY.
“Smyslem podnikání je získat a udržet zákazníka.” Theodore Levitt
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_19.
Základy marketingu šestá přednáška
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
4.Spotřebitelské chování
P6 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA Chování zákazníka na spotřebitelském trhu zahrnuje poznání: Které hlavní faktory ovlivňují chování spotřebitele? Jakými pravidly se.
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Marketingové prostředí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_15.
Marketingový mix Produkt.
doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Dobrá škola ?. Co je produktem školy? Výstupy: výsledky dlouhodobé efekty.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Kupní chování zákazníků
Zákazník v maloobchodě
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Průřezová témata.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Nákupní chování spotřebitele
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A12 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad.
VI. Chování spotřebitelů při nákupu Otázky: 1.Jak odhadnout pravděpodobné nákupy 2.Jak sociol.a psych. vlivy působí na chování domácností při nákupu 3.Proč.
MARKETINGOVÝ MIX.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Model transkulturní péče
Nákupní rozhodování.
Výživa v dětí do 2 let - úvod Mgr. Petra Sedlářová.
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
MARKETINGOVÝ MIX VE SLUŽBÁCH
Kupní chování a EU.
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V EU. AIDA + informovat, přesvědčit, stimulovat komunikace v mezinárodním prostředí: jazykové bariéry kulturní bariéry/rozdíly.
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Základy marketingu šestá přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vytváření pracovních míst – jejich analýza a popis
Název: VY_32_INOVACE_VVP_9A_10F Škola:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Sociologie pro SPP/SPR
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
MARKETING 2.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Zákazníci, návštěvníci, trhy, segmentace
Standardy pro základní vzdělávání
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.09
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
Sociální psychologie.
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.12
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Transkript prezentace:

Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky

Stimul Odezva, jednání Marketingová nabídka je souborem stimulů, které vytváříme tak, abychom ovlivnili znalosti, emoce a jednání zákazníka.

Model spotřebního chování Stimuly Kvalita Balení Značka Cena Dostupnost Komunikace Kulturní Zvyky Jazyk, gesta Představy o těle,… Sociální Primární Referenční skupiny Osobní Příjem, čas Psychologické Motivy Vnímání Učení se Postoje Rozhodovací proces Zjištění potřeby Hledání informací Hodnocení a výběr alternativ Nákup Chování po nákupu Zákazník Odezva, jednání zákazníka (přijetí či zamítnutí) Výběr druhu/ značky Výběr množství Čas spotřeby Frekvence Čas Prostředí

Kulturní faktory  Zvyky (jak se co obvykle dělá) Automobilistické, prací,úklidové,…  Komunikace Jazyk, neverbální komunikace  Rituály, symboly, mýty, představy o těle, hodnoty, náboženství

Sociální skupiny

Role v kupním rozhodování Muž samostatně Žena samostatně Společně Převážně žena Převážně muž Bytová kosmetika Autokosmetika, zahrádkář Koberce,.. dovolená PC Hnojiva květiny

Působení rodiny, referenčních skupin S RS P S P RS Referenční skupiny: celebrity odborníci výkonní pracovníci (executives) obecné osobnostní charaktery (horolezec, jachtař,..)

Individuální rysy Demografické rysy - věk, pohlaví, zdravotní stav,... Ekonomické rysy - příjem, majetek, povolání,... Životní styl vyjádřený v aktivitách, zájmech a názorech

 Vnímání  Pozornost  Interpretace  Učení se  Postoje (složka kognitivní, konativní, afektivní) Psychologické procesy

Rozhodovací proces zákazníka 1. Zjištění potřeby 2. Hledání informací 3. Hodnocení a výběr alternativ 4. Nákup 5. Chování po nákupu

Nákup ovlivňuje také:  Aktuální potřeba (dárek, jen tak)  Čas (málo, dost)  Okolnosti (nálada)