Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.1026 Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bouřky Tereza Venhudová.
Advertisements

POČASÍ PODNEBÍ je okamžitý stav troposféry v určitém místě na Zemi, který lze vyjádřit pomocí tzv. meteorologických prvků je dlouhodobý stav troposféry.
ATMOSFÉRA.
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Zemská atmosféra - stavba - soustředné vrstvy - různé vlastnosti
POČASÍ = aktuální stav atmosféry Počasím se zabývá věda: meteorologie
Základy meteorologie.
METEOROLOGIE Název a adresa školy
Podnebné oblasti v České republice
POČASÍ = STAV ATMOSFÉRY V URČITÉM OKAMŽIKU NA URČITÉM MÍSTĚ DO VÝŠKY 15 km Meteorologie = věda o počasí.
POČASÍ Meteorologie = věda o počasí
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
VY_52_INOVACE_Z.6.24-atmosféra, počasí-prezentace
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
ENERGIÍ NABITÁ ATMOSFÉRA
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
ATMOSFÉRA atmosféra = plynný (vzdušný) obal Země Složení vzduchu:
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Tlak a proudění vzduchu
POČASÍ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s významem atmosféry, jejím složením.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
FYZIKA ZEMSKÉ ATMOSFÉRY 2
Počasí.
ATMOSFÉRA Vzdušný obal Země Video: počasí, klima, tornádo a hurikán.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Atmosféra Opakování – znáte z P: vzdušný obal Země
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
POČASÍ A PODNEBÍ Mgr. Petr Králík.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Bouřka,oblaky,déšť a kroupi
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Atmosféra Země a její složení
Atmosféra autor: Mgr. Jana Mikešová
Počasí. obsah počasí sluneční záření, teplota vzduchu, vlhkost vzduchu, oblačnost, vodní srážky, tlak vzduchu, vítr předpověď počasí pozorování počasí.
Podnebí, podnebné pásy.
= vzdušný obal Země (atmos = pára z řečtiny) - zabraňuje výkyvům teplot na Zemi - chrání Zemi před kosmickým zářením, meteority - umožňuje život na Zemi.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Atmosféra tornádo bouřka led oblačnost.
OBĚH VZDUCHU V ATMOSFÉRĚ
VY_52_INOVACE_ČLAJS_06_JF Počasí a podnebí v ČR
Podnebí typické střídání čtyř ročních období Co ovlivňuje podnebí? a)
ZEMĚPIS - 6. ročník Atmosféra
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
EU_32_sada 2_07_PV_Počasí-koloběh vody_Duch
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor Ing. Dana Sobotková
JAK SE RODÍ POČASÍ.
ATMOSFÉRA = vzdušný obal Země.
ATMOSFÉRA.
ATMOSFÉRA PLYNNÝ OBAL ZEMĚ.
Prezentace pro výuku zeměpisu 6. ročník dokončeno
ATMOSFÉRA.
ATMOSFÉRA Plynný obal Země
Transkript prezentace:

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková zpracováno: ročník (obor)sekunda tematická oblastFyzikální veličiny PředmětCvičení z fyziky Anotace:Prezentace je vytvořena jako podpora k laboratorní práci Pozorování oblaků. V úvodu slouží několik rad k úspěšnému zvládnutí zadaných úkolů z oblasti meteorologie, které doprovází reálné fotografie, v závěru je studentům nabídnut návrh na protokol o vykonané laboratorní práci, který odevzdají dle domluvy s vyučujícím. Šablona číslo materiálu III/2-11 III/

Meteorologie „fyzika atmosféry“

Co bychom měli vědět: Základní pojmy: Meteorologie zkoumá atmosféru : složení, stavbu, vlastnosti, jevy a děje, které zde probíhají – počasí. Počasí označuje okamžitý stav atmosféry – nebo-li neustálé proměny vzduchu kolem nás. Na počasí má vliv nejspodnější vrstva atmosféry:troposféra: vrstva o rozsahu 9 až 18 km. V mírných šířkách asi 11 km. Nejmenší na ………………… naopak nejsilnější na ………………… Odehrává se zde většina toho, co ovlivňuje náš život: srážky, proudění vzduchu, tlak a teplota (klesá asi o 0,65°C na 100 m výšky) pólechrovníku

Co bychom měli vědět: Bouřka : obvykle vzniká za horkých letních dnů tam, kde teplý a vlhký vzduch stoupá vzhůru do vzduchu studeného. Příchod bouřky rozpoznáme podle silného a nárazového …………. Při bouřkách se objevují ……………… větru hromy a blesky

Předpovídání počasí: Lidé věděli, že počasí ovlivňuje jejich životy, chtěli vždy vědět, jak bude aspoň v nejbližších hodinách - začátek předpovědí počasí. Nejdříve pomocí lidové meteorologie a postupně vědeckými metodami. Pěkné počasí: ráno velká rosa, vylézají mravenci, pavouci rozpřádají pavučinu,… Bude pršet: zavírají se květiny Shromažďováním informací z meteorologických stanic z celého světa. Zakreslování do povětrnostních map údaje o teplotě, tlaku a vlhkosti vzduchu, oblačnosti, větru, srážkách,…

Pozorování oblaků: Oblaky vznikají různým způsobem, jsou tvořeny drobnými kapkami vody, ledovými krystalky, občas pomáhají předpovídat počasí. Trhání oblaků symbolizuje pěkné počasí Oblaka jsou velmi vysoko a vane- li vítr, svědčí to o nestálosti počasí

Pozorování oblaků: Silné vrstvy deštivých oblaků poměrně nízko nad zemí, ale mohou dosahovat do velkých výšek Shlukování těžkých mraků mohou přinést déšť

Pozorování oblaků Velmi známé nadýchané kupy ( cumulus) plují nízko nad zemí a když zmohutní, mohou přinést přeháňky

Úkol č.1: Pozorování oblaků Týden sledujte oblaky na obloze a pokuste se z nich vyčíst, jaké počasí nás v blízké době čeká. Svůj odhad zapište, porovnejte s předpovědí počasí a reálnou skutečností.

Úkol č.2: Vytvoření oblaků 1.Nalijeme do sklenice horkou vodu do výše asi 2,5 cm. Nepoužívejte vařící vodu – možnost prasknutí sklenice a opaření ! 2.Na plech, tácek,… vložíme několik kostek ledu 3.Jak horký vzduch uvnitř sklenice stoupá a led ho ochlazuje, vodní pára se sráží na kapičky a tvoří „oblak“

Zhodnocení výsledků Závěr: Dokázal(a) jsem rozeznat oblaka ? Shodovala se předpověď počasí? Vznikly oblaky podle našeho postupu?

Protokol:

Zdroje : Obrázky: vlastní tvorba Fotky bouřky byly použity se souhlasem autora Bronislava Štefaňáka FYZIKA učebnice pro ZŠ a VG, K. Rauner, Nakladatelství Fraus 2004, ISBN