Dariusova větrná elektrárna

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vodní elektrárny Jakub Karpíšek 7. B 13 let ZŠ a MŠ Tasovice 374
Advertisements

Historie Vítr Větrné motory Využívání větrných motorů
Vodní elektrárny Marek Mik.
POČASÍ = aktuální stav atmosféry Počasím se zabývá věda: meteorologie
Větrné elektrárny Zpracovala: Jana Fojtíková
Změna tvaru v průběhu pohybu VY_32_INOVACE_Mul4a0204Mgr. Jiří Mlnařík.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Tato prezentace byla vytvořena
Konstrukce princip a provoz
Větrné elektrárny Energie a ekonomika ve světě 3.A Jan Frydrych.
Synchronní stroje III. Synchronní motor.
VODNÍ TURBÍNA Šimon SRP 2. E.
Fy_102_Elektrické jevy_Elektromotor
ODPOROVÁ SÍLA …a související jevy.
Elektrárny.
Větrné elektrárny.
Větrná energie.
Michael Faltýnek, 2L VOŠ a SPŠE Olomouc
Ročníková práce Větrné elektrárny.
PARNÍ TURBÍNA Barbora Čomová, Milan Večeřa, Veronika Nováková, Vojtěch Rezek, Adam Kostrhun.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Výukový.
VODNÍ ENERGIE.
FYZIKA ZEMSKÉ ATMOSFÉRY 3
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Synchronní stroje I. Konstrukce a princip.
Využití energie přílivu
Digitální učební materiál
Výroba elektrické energie Druhy elektráren Připraveno s využitím materiálů společnosti ČEZ určených pro školy.
Spalovací Turbína.
-nejmodernější budoucnost
Fyzika Elektrárny.
Kaplanova turbína. Viktor Kaplan -žil v letech den jeho narození patří mezi světová kulturní výročí UNESCO Vynálezce Kaplanovy turbíny (1912)
Analogie otáčení a posuvu vzdálenost x o kolik se těleso posunulo úhel  o kolik se těleso otočilo posunutíotočení rychlost v = dx / dt úhlová rychlost.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPlyny TémaProudění.
Šroubové plochy.
KOLIK STUPŇŮ MAJÍ POLÁRNÍ KRUHY?
Elektrický generátor Elektrický generátor je elektrický stroj, sloužící k přeměně jiných druhů energie na energii elektrickou. Nejčastěji se jedná o rotační.
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Kinematika Téma:Posuvný a otáčivý pohyb Ročník:1. Datum.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Výroba elektrické energie
Proudění vzduchu.
Větrná elektrárna Větrná energie je označení pro oblast technologie zabývající se využitím větru jako zdroje energie. Nejobvyklejším využitím jsou dnes.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Střední odborná škola Otrokovice
Grafy v Excelu.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
STAVEBNICTVÍ Pozemní stavby Zámečnické práce (STA39) - vrata
Tuhé těleso, moment síly
Větrná energie Větrná energie
VYUŽITÍ MALÉ VĚTRNÉ ELEKTRÁRNY PRO VYTÁPĚNÍ MALÝCH OBJEKTŮ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_ALTERNÁTOR_E1-3.
Obnovitelné zdroje Větrné elektrárny.
Netradiční zdroje elektrické energie
Elektrárny VY_32_INOVACE_2A_17 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
PROUDĚNÍ VZDUCHU Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_19_29.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_09 TÉMA: VYNÁLEZY.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Větrná energie Dominik Šnajdr 8.A.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_32_INOVACE_08_Člověk a energie
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ / /21
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Elektřina VY_32_INOVACE_05-36 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_109_Fyzika_elektrárny_II
Otáčení a posunutí posunutí (translace)
Proudění vzduchu.
MECHANIKA TUHÉHO TĚLESA
Valení po nakloněné rovině
Transkript prezentace:

Dariusova větrná elektrárna

Vznik Darriusovy elektrárny Vynalezl George J. Darreius v roce 1930, první však byla postavena až v 70. letech 20.století. Samozřejmě, že v podobě, jaká odpovídala tehdejšímu stavu techniky. (viz. obrázek)

Odlišnost Dariusovy elektrárny v ose otáčení

Na rozdíl od klasické větrné elektrárny, ta Dariusova má svislou osu rotace, tudíž je jedno z jaké strany fouká vítr.

Odlišnost Dariusovy elektrárny v ose otáčení v uložení rotoru

K dalším výhodám tohoto systému patří to, že odpadá nákladná konstrukce otočné gondoly a generátor je umístěn na zemi, takže se snadno udržuje.

Odlišnost Dariusovy elektrárny v ose otáčení v uložení rotoru tvar listu v řezu

V příčném řezu má list stejný tvar jako křídlo u letadla a využívá tak vztlakové síly.

Odlišnost Dariusovy elektrárny v ose otáčení v uložení rotoru tvar listu v řezu sama se neroztočí

Dariusova elektrárna potřebuje k roztočení motor, který roztočí listy na rychlost větru a pak se vypne.

Graf účinnosti větrných elektráren

Autor: Tomáš Novotný Zdroj: Wikipedie a jiné chytré internetové stránky