Minerální výživa VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.08/Li

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Advertisements

Koloběhy látek Cyklus vody.
Primární krycí pletiva
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Látkové složení lidského těla- prvky
Heterotrofní výživa Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Heterotrofní výživa.
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Hnojiva anorganická Kód VM:
Minerální výživa rostlin
Heterotrofní výživa rostlin
PEDOSFÉRA PŮDA NA ZEMI.
KOLOBĚHY LÁTEK V PŘÍRODĚ
VÝŽIVA ROSTLIN.
Vlastnosti živých organizmů (Chemické složení)
CHEMIE 9. ROČNÍK VÝSKYT A VYUŽITÍ SOLÍ
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI607 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Hnojiva David Folwarczný.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Úvod od biochemie biochemii lze rozdělit na popisnou a dynamickou
ŽP – základní pojmy Ekologie … věda o vztazích mezi organismy a jejich životním prostředím a mezi organismy navzájem (Ernest Haeckel 1866) Environmentalistika.
MINERÁLNÍ PRVKY.
Společenské a hospodářské prostředí
Vzduch Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Půda Svět práce, 6. ročník VY_32_INOVACE_322, 17. sada, SP ANOTACE
VY_52_INOVACE_ZB03_2264TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám  Číslo projektuCZ.1.07/ /  Číslo projektu:Rozvoj.
List VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.05/Li
Kořen (radix) VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.03/Li
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
01.5 Produkce hnoje, močůvky, výroba kompostu Ing. Magda Pavezová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
PEDOLOGIE A OCHRANA PŮDY
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Abiotické faktory Výukový materiál EK
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě8 - 3 Datum ověření ve výuce: Téma: Výživa půdy - kompost Tématický okruh: Půda Vzdělávací obor: Pěstitelství.
K čemu jsou soli užitečné – hnojiva, keramika, pesticidy, prací prostředky Chemie 9. ročník Základní škola Benešov, Jiráskova 888 Ing. Jitka Moosová.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt LITERACY Minerální výživa rostlin.
Významné soli. Bezkyslíkaté soli NaCl – chlorid sodný –bílá krystalická látka –v přírodě se vyskytuje jako sůl kamenná (halit) –ve velké míře se nahází.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
„JAKO RYBA VE VODĚ“ EXPERIMENT TŘÍDY KVINTA A – SKUPINA „VÁPNÍK“

Hnojiva aneb přikrmování rostlin. Rozdělení hnojiv a) podle skupenství pevná hnojiva kapalná hnojiva b) podle působení na rostliny přímá hnojiva – obsahují.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Vzduch Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Chemické složení organizmů. Mezi přírodní (organické) látky patří: cukry (sacharidy) tuky (lipidy) bílkoviny (proteiny) nukleové kyseliny.
Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
Využití solí Chemie 9. třída.
Půda – minerální látky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o fotosyntéze. Klíčová slova: fotosyntéza,
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_4A_13_Bílkoviny.
Průmyslová hnojiva. s rozvojem zemědělství postupně přestalo postačovat použití statkových hnojiv => rozvoj výroby průmyslových hnojiv dodávají do půdy.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Minerální výživa rostlin Tematická oblast: Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Základní znaky a rozmanitost života Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva týkajícího se průmyslových hnojiv a.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Chemické složení živých organismů
PEDOSFÉRA VY_32_INOVACE_23_464
Název prezentace (DUMu): Půda
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_147_ Půda
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Koloběh fosforu v životním prostředí - vztah k výživě zvířat
Rozdělení prvků Různé pohledy Podle obsahu v organismu
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Ing. Martin Kulhánek, Ph.D. A330
vodní režim příjem, vedení a výdej množství vody v těle funkce
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Transkript prezentace:

Minerální výživa VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.08/Li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Adam Lisztwan CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Minerální výživa Úzce souvisí s vodním režimem VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.08/Li Úzce souvisí s vodním režimem Zdroj minerálů – vodní roztok v půdě BIOGENNÍ PRVKY Prvky nezbytné pro život rostlin Dělení: a) Makrobiogenní – potřebné ve větším množství, stavební funkce, základní životní děje (C, O, H, N, P aj.) b) Mikrobiogenní – potřebné ve stopovém množství (B, Zn, Cl aj.) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Adam Lisztwan CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Význam nejdůležitějších biogenních prvků VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.08/Li Význam nejdůležitějších biogenních prvků Prvek Zdroj Význam Uhlík CO2 ze vzduchu, půdní roztok základní stavební prvek Vodík voda stavební prvek, energetický metabolismus Kyslík O2 ze vzduchu dýchání Dusík Půdní roztok, N2 ze vzduchu růst Fosfor Půdní roztok součást ATP, NK, metabolismus Draslík odolnost, otevírání a zavírání průduchů Vápník součást membrán, neutralizuje toxické látky Podle učebnice a vlastních znalostí zjisti, odkud rostlina tyto významné prvky získává a jaký je jejich význam. Doplň tabulku v pracovním listě. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Adam Lisztwan CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Metody zjišťování významu prvků VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.08/Li METODA CHEMICKÉ ANALÝZY Chemická analýza složení sušiny METODA VODNÍCH KULTUR (hydroponie) Pěstování rostlin v živných roztocích o předem definovaném chemickém složení Vyloučen vliv půdy a edafonu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Adam Lisztwan CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Minerální výživa VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.08/Li V pracovním listě vypracujte otázky 2) až 4), využijte učebnici. 2) Která skupina organismů umí fixovat pro rostliny vzdušný dusík? Se kterou skupinou rostlin tyto organismy žijí v symbióze? 3) Jak se odborným termínem označuje „živá hmota?“ 4) Kyselina šťavelová je pro rostliny toxická. Který prvek a na jakou látku neutralizuje účinky kyseliny šťavelové? Hlízkové bakterie, žijí v symbióze s bobovitými rostlinami Biomasa Vápník, na šťavelan vápenatý Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Adam Lisztwan CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Hnojiva různé směsi pro zlepšení výživy rostlin Cíl: dělení: VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.08/Li různé směsi pro zlepšení výživy rostlin Cíl: zvýšení výnosu rostlin (hospodářský významné rostliny) zlepšení růstu a stavu rostlin (rostliny pěstované pro estetiku) dělení: STATKOVÁ (organická) PRŮMYSLOVÁ (umělá) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Adam Lisztwan CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Statková hnojiva přirozená, uměle se nevyrábí VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.08/Li přirozená, uměle se nevyrábí patří sem produkty živočichů, odumřelé části organismů př.: hnůj, močůvka, kompost, kejda aj. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Adam Lisztwan CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Průmyslová hnojiva VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.08/Li uměle vyráběná, často specializovaná na určitý typ rostlin (např. hnojivo pro růže) dělení podle skupenství: kapalná (tekutá) – např. postřik tuhá (pevná) – např. granule dělení podle chemického složení: Dusíkatá (ledek – KNO3) Fosforečná (superfosfát) Vápenatá (vápno) Draselná (KCl) Kombinovaná (NPK) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Adam Lisztwan CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Zelené hnojení Podle učebnice zjisti: VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.08/Li Podle učebnice zjisti: Co to je a které rostliny se na zelené hnojení používají Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Adam Lisztwan CZ.1.07/1.5.00/34.0501

VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.08/Li 1. 2. 3. 4. 5. V Á P N D L Í H K U E Y S R O I 1. 2. 3. 4. 5. V Á P N D L Í H K U E Y S R O I V pracovním sešitě vyluštěte křížovku (písmena tajenky jsou zpřeházená) Tajenka: UHLÍK Dusíkaté hnojivo Biogenní prvek neutralizující toxické látky Pěstování rostlin v živných roztocích Biogenní prvek pro dýchání Biogenní prvek pro růst Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Adam Lisztwan CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Zdroje VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.08/Li KINCL, L. a kol.: Biologie rostlin pro 1. ročník gymnázií, FORTUNA, Praha 1993 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Adam Lisztwan CZ.1.07/1.5.00/34.0501