FINANČNÍ GRAMOTNOST Tak tedy za kolik REKLAMA a SLEVY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Požadavky na etiku v reklamě
Advertisements

Kudy vlastně putují peníze
Propagace ve firmách Zlínského kraje – FINCLUB plus, a.s.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
 Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Číslo v digitálním archivu školy
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
Spotřebitel a jeho práva
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Opakování FINANČNÍ GRAMOTNOST
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
HMOTNÉ A DUŠEVNÍ VLASTNICTVÍ
VÝVOJ CEN Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. VÝVOJ CEN změny ceny zboží pečivo mobil benzin tablet Proč došlo ke změnám ceny zboží? obr. 1.
Ekonomická gramotnost
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMirka Vlažná Název šablonyVI/2 – Inovace a zkvalitnění.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
VSTUPY A VÝSTUPY V EKONOMICE
INFLACE Aby peníze nezahálely FINANČNÍ GRAMOTNOST.
AKTIVA Aby peníze nezahálely FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Ekonomika jako ústřední topení
TRH. Definice: -je místo střetu nabídky a poptávky. Směňují se zde výrobky a služby. Prostředkem směny jsou peníze.
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
Platit se dá i jinak než penězi
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Cena Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Ten dělá to a ten zas tohle
MEZINÁRODNÍ DĚLBA PRÁCE
Ekonomika jako ústřední topení
Michal Vondráček, Pavla Zadáková. Psychologické pohnutky Propagace Reklama Zkušenosti Módnost.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Tak tedy za kolik Prodej jablek.
BYDLENÍ Všechno má svého majitele FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Tvorba ceny Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých.
BYDLENÍ 2 Všechno má svého majitele FINANČNÍ GRAMOTNOST.
8. Marketing.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Reklama Myslíš si, že český národ slyší na slova jako sleva,
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2801_reklama Téma: Reklama a její klady a zápory Číslo projektu:
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
 konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli  využívá psychologii prodeje  cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu  používají se zejména.
EU_62_A_sada 1_07_M_Reklama_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Materiál.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
FINANČNÍ GRAMOTNOST NAKUPOVÁNÍ ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Cenové triky.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Finanční gramotnost Ekonomické dovednosti, úlohy.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Propagace základní pojmy
Piktogram reklama logo
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Obchod, trh Základy hospodaření.
Transkript prezentace:

FINANČNÍ GRAMOTNOST Tak tedy za kolik REKLAMA a SLEVY

REKLAMA jakákoliv placená i neplacená forma REKLAMA A SLEVY REKLAMA jakákoliv placená i neplacená forma propagace výrobku, služby, společnosti, obchodní značky nebo myšlenky původ slova - z latiny „reklamare“ = znovu křičet cíle: získat nové zákazníky posílit věrnost stávajících zákazníků zvýšit odbyt výrobku, zvýšit poptávku zlepšit pověst firmy 2

Kde se setkáváme s reklamou REKLAMA A SLEVY Kde se setkáváme s reklamou televize, rádio internet inzeráty v tisku letáky v poštovních schránkách letáky rozdávané na ulicích vývěsní štíty, stojany, plakáty a billboardy názvy sportovních akcí, soutěží, klubů nápisy na sportovištích reklama na autech, na autobusech chodící reklama reklama vlečená letadlem propagační předměty (trička, propisky s logem,…) reklamní telefonáty (telemarketing) předváděcí akce http://www.mediaguru.cz/typy-medii/ 3

Výhody reklamy pro prodávajícího informování o nabídce REKLAMA A SLEVY Výhody reklamy pro prodávajícího informování o nabídce přilákání pozornosti zákazníků Nevýhody reklamy pro prodávajícího stojí peníze 4

Výhody reklamy pro kupujícího informace o nabídce REKLAMA A SLEVY Výhody reklamy pro kupujícího informace o nabídce Nevýhody reklamy pro kupujícího koupí si výrobek, který nechtěl a který nepotřebuje cena výrobku je vyšší, protože zahrnuje náklady na reklamu 5

Proč firmy sponzorují akce: (charitativní, kulturní, sportovní,…) REKLAMA A SLEVY Proč firmy sponzorují akce: (charitativní, kulturní, sportovní,…) - osobní zájem vlastníka firmy - zlepšení image firmy 6

Nátlak v reklamě vyvolání pocitu výjimečnosti „Zvláštní nabídka!“ REKLAMA A SLEVY Nátlak v reklamě vyvolání pocitu výjimečnosti „Zvláštní nabídka!“ „Jinde to neseženete!“ „Pouze u nás!“ „Akce!“ „Ušetříte!“ „Novinka!“ „Likvidace zásob!“ „Poprvé v ČR!“ „Mimořádná nabídka!“ http://www.denik.cz/z_domova/podvodni-prodejci-poradaji-hony-na-seniory20111103.html 7

Nátlak v reklamě časový nátlak „Pouze dnes!“ REKLAMA A SLEVY Nátlak v reklamě časový nátlak „Pouze dnes!“ „Nabídka se nebude opakovat!“ „Do vyprodání!“ „Nezmeškejte!“ „Zavolejte ihned!“ „Poslední kusy skladem!“ http://www.denik.cz/z_domova/podvodni-prodejci-poradaji-hony-na-seniory20111103.html 8

Nátlak v reklamě útok na city „Dobrá máma“ „Tady jsem správně!“ REKLAMA A SLEVY Nátlak v reklamě útok na city „Dobrá máma“ „Tady jsem správně!“ „Pro dokonalou domácnost!“ „Pro vaši rodinu to nejlepší!“ „Udělejte radost svým blízkým!“ „Ideální dárek!“ „Výtěžek jde na děti v …!“ „Udělejte něco pro své zdraví!“ obrázky dětí, krásných mladých lidí http://www.denik.cz/z_domova/podvodni-prodejci-poradaji-hony-na-seniory20111103.html 9

Nátlak v reklamě probouzení sexuálního zájmu REKLAMA A SLEVY Nátlak v reklamě probouzení sexuálního zájmu obrázky se spoře oděnými ženami http://www.denik.cz/z_domova/podvodni-prodejci-poradaji-hony-na-seniory20111103.html 10

Nátlak v reklamě vyvolání pocitu, že výrobek je ověřený „Náš tip!“ REKLAMA A SLEVY Nátlak v reklamě vyvolání pocitu, že výrobek je ověřený „Náš tip!“ „Doporučujeme!“ „Zákazníci doporučují!“ „Znáte z TV!“ „Ověřená kvalita!“ „Správná volba!“ „Doporučeno lékaři!“ „Nech to na profících!“ http://www.denik.cz/z_domova/podvodni-prodejci-poradaji-hony-na-seniory20111103.html 11

Nátlak v reklamě přehnaná tvrzení nesprávné nebo neúplné informace REKLAMA A SLEVY Nátlak v reklamě přehnaná tvrzení nesprávné nebo neúplné informace „Žádné náklady na provoz!“ „Způsobí, že zhubnete!“ „Silný motor!“ „Nejlepší kvalita!“ „Už nikdy nebudete muset…“ „Nestojí skoro nic!“ „Sleva až 70%!“ (u většiny zboží je třeba jen 10%) uvedena cena bez DPH skutečné vlastnosti malým písmem nebo chybí úplně http://www.denik.cz/z_domova/podvodni-prodejci-poradaji-hony-na-seniory20111103.html 12

Nátlak v reklamě rozhodování podle většiny REKLAMA A SLEVY Nátlak v reklamě rozhodování podle většiny „8 z 10 žen používá a jsou spokojeny!“ „Všichni to mají!“ „Nejžádanější na trhu!“ „Velmi oblíbené!“ http://www.denik.cz/z_domova/podvodni-prodejci-poradaji-hony-na-seniory20111103.html 13

Nátlak v reklamě vyvolání pocitu vděčnosti „Speciálně pro vás!“ REKLAMA A SLEVY Nátlak v reklamě vyvolání pocitu vděčnosti „Speciálně pro vás!“ dárky pro zákazníky „Tričko zdarma!“ „Bazén zdarma!“ „Oběd zdarma!“ http://www.denik.cz/z_domova/podvodni-prodejci-poradaji-hony-na-seniory20111103.html 14

Nátlak v reklamě cíleně odpudivá nebo šokující reklama REKLAMA A SLEVY Nátlak v reklamě cíleně odpudivá nebo šokující reklama nelíbí se nám, leze nám na nervy, proto si ji zapamatujeme http://www.denik.cz/z_domova/podvodni-prodejci-poradaji-hony-na-seniory20111103.html 15

KUPTE! Nátlak v reklamě opakování informace stále dokola REKLAMA A SLEVY Nátlak v reklamě opakování informace stále dokola KUPTE! http://www.denik.cz/z_domova/podvodni-prodejci-poradaji-hony-na-seniory20111103.html 16

klamavá reklama tvrdí, že bez koupě zboží REKLAMA A SLEVY klamavá reklama tvrdí, že bez koupě zboží můžete utrpět vážnou újmu vy nebo vaše děti proklamuje vlastnosti, které výrobek nemá pravdivé údaje jsou uvedeny zavádějícím způsobem neuvedeny důležité údaje reálné složení výrobku neodpovídá složení uvedenému na obalu vyobrazení neodpovídá skutečným vlastnostem výrobku na obrázku jsou celé jahody, v jogurtu malé kousíčky na obrázku je výhled na moře, ve smlouvě to není http://www.denik.cz/z_domova/podvodni-prodejci-poradaji-hony-na-seniory20111103.html 17

SLEVA pro obchodníka je sleva VŽDY výhodná REKLAMA A SLEVY SLEVA pro obchodníka je sleva VŽDY výhodná prodej zboží, o které je malý zájem přilákání zákazníků – koupí si pak i nezlevněné zboží a bude se vracet znovu posezónní slevy – vyprodání staré kolekce obr. 1: http://morguefile.com/archive/display/3059 obr. 1 18

vyvolání dojmu, že zboží se dříve prodávalo za vyšší cenu REKLAMA A SLEVY FALEŠNÁ SLEVA vyvolání dojmu, že zboží se dříve prodávalo za vyšší cenu prodej zboží se skrytou vadou 19

sleva při nákupu většího množství zboží zákazníci si koupí víc zboží REKLAMA A SLEVY MNOŽSTEVNÍ SLEVA sleva při nákupu většího množství zboží zákazníci si koupí víc zboží 20

časově omezená možnost koupit za nižší cenu REKLAMA A SLEVY AKČNÍ NABÍDKA časově omezená možnost koupit za nižší cenu obchodu si všimnou noví zákazníci zvýší se prodej zboží, kde sleva není 21

obchodník má menší skladovací náklady REKLAMA A SLEVY FIRST MINUTE nákup v předstihu obchodník má menší skladovací náklady obchodník získá představu o poptávce získané peníze může uložit nebo investovat zájezdy vstupenky byty před dokončením výstavby 22

nákup na poslední chvíli obchodník se zbaví zboží, REKLAMA A SLEVY LAST MINUTE nákup na poslední chvíli obchodník se zbaví zboží, které by bylo brzy zcela neprodejné zájezdy vstupenky 23

SLEVA KRÁTCE PŘED KONCEM DOBY TRVANLIVOSTI obchodník se zbaví zboží, REKLAMA A SLEVY SLEVA KRÁTCE PŘED KONCEM DOBY TRVANLIVOSTI obchodník se zbaví zboží, které by bylo brzy neprodejné potraviny 24

snížení ceny z důvodu konce období, kdy je poptávka největší oděvy REKLAMA A SLEVY SEZONNÍ SLEVA snížení ceny z důvodu konce období, kdy je poptávka největší oděvy sportovní vybavení (lyže, stany) 25

snížení ceny z důvodu přiznané vady zboží REKLAMA A SLEVY SLEVA VADNÉHO ZBOŽÍ snížení ceny z důvodu přiznané vady zboží bez slevy by zákazníci zboží nekoupili např. vzhledová vada 26

Zdroj: Autor: REKLAMA A SLEVY Použité obrázky: SKOŘEPA, Michal; SKOŘEPOVÁ, Eva. Finanční a ekonomická gramotnost pro základní školy a víceletá gymnázia: Manuál pro učitele. Praha: Scientia, 2008. 197 s. Autor: Mgr. Pavel Papežík, vytvořeno v září 2012, určeno pro 9. ročník ZŠ, předmět Finanční gramotnost, vzdělávací oblast Člověk a společnost, vzdělávací obor Výchova k občanství, tematický okruh Stát a hospodářství. Použité obrázky: obr. 1: http://morguefile.com/archive/display/3059