Násobení mnohočlenů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Advertisements

Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Algebraické výrazy – početní operace
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Lomené algebraické výrazy e-learning
Rozklad na součin Vzorce usnadňující úpravu
Počítáme s celými čísly
Rozdíl druhých mocnin a2 - b2 Autor: Vladislava Hurajová.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
Lineární rovnice – 4. část cvičení
Lineární rovnice – 3. část
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
Sčítání a odčítání mnohočlenů
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Lineární rovnice – 2. část
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Řešte rovnici a proveďte zkoušku: (s – 2) 2 = (s + 1) (s – 4) -
Sčítání mnohočlenů Matematika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová.
9.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Násobení mnohočlenů. c d ab S Obsah velkého obdélníku S = (a+b).(c+d)
* Násobení mnohočlenů Matematika – 8. ročník *
Násobení lomených výrazů
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Mnohočleny-násobení Autor: Mgr. Ludmila Lorencová.
Dělení zlomků.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Mnohočleny Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
* Mnohočleny Matematika – 8. ročník *.
Postup při úpravě výrazu na součin vytýkáním před závorku.
Podíl (dělení) mnohočlenů (dělení mnohočlenu mnohočlenem)
Úprava výrazu na součin vytýkáním před závorku.
Podíl (dělení) mnohočlenů
Rozklad mnohočlenů na součin
Odčítání desetinných čísel
Násobení mnohočlenů SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Mnohočleny – sčítání a odčítání
Racionální čísla.
Rozklad mnohočlenů na součin
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 06 Dělení mnohočlenů MěSOŠ Klobouky u Brna.
Číselné výrazy s proměnnou
3.4 ROZKLAD MNOHOČLENŮ Mgr. Petra Toboříková. Rozklad mnohočlenů = místo jednoho mnohočlenu zapíšeme výraz jako součin několika mnohočlenů Vytýkání (před.
ČÍSELNÉ OBORY, VÝRAZY - OPAKOVÁNÍ Cyrilometodějská církevní základní škola Lerchova 65, Brno Tento výukový materiál vznikl v rámci projektu EU–peníze do.
Mnohočleny Václav Dobiáš Jiří Komínek. Alois Bedřich 10 Alois Bedřich 10 Obvod = a nebo můžeme napsat Obvod = Alois = a Bedřich = b Alois + Bedřich +
Lomené výrazy - násobení. Násobení lomených výrazů - připomeňme násobení zlomků vynásobíme zvlášť oba čitatele a zvlášť oba jmenovatele.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Výrazy Vypracoval: RNDr. Milan Zimpl, Ph.D.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 18 – Výrazy a operace s mnohočleny – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Tercie Rovnice Rovnice – lineární rovnice se zlomky podrobný postup na konkrétním příkladu.
Vzorce pro druhé mocniny dvojčlenů (a – b)²=(a – b).(a – b)
Дац.В.А.Міхедзька Геапалітычнае становішча Беларусі ў я гг. XX ст. Заходняя Беларусь у складзе польскай дзяржавы 1.Рыжская мірная дамова 1921 г.
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Lomené algebraické výrazy
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
IV. Násobení lomených výrazů
13x2y3 0,2r3s5 ab3 . a4b2 4p3 + 5p3 Početní výkony s mocninami
Kuchařka na práci s mnohočleny
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
VY_32_INOVACE_Pel_I_06 Výrazy – postupné vytýkání
Vy_32_Inovace_12_Sčítání a odčítání lomených výrazů
Ekvivalentní úpravy rovnice
Rozklad mnohočlenů na součin
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ MNOHOČLENŮ
Jednočleny a mnohočleny Sčítání a odčítání
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Násobení mnohočlenů

Násobení závorek Upravte výraz (x +3) * (x -1) = x2 - x +3x -3 Každý člen první závorky násobíme s každým členem druhé závorky V závorkách můžeme mít i více členů než dva Pokud násobíme více závorek, vybereme si dvě, vynásobíme je, a výsledek poté násobíme s další závorkou Pokud to jde, ve výsledku ještě sečteme nebo odečteme členy x2 - x +3x -3 =x2+2x-3 x +3 * x -1 Násobení závorek

Výraz, kde je více členů v závorkách (x2 + x + 2) * (x – 1) = Vypočítejte: (x2 + x + 2) * (x – 2) = (x2 - x + 2) * (x + 1) = x3 -x2 +x2 -x +2x -2 = x3 + 0x2 + x - 2 x2 x 2 * x -1 = x3 + x - 2 x3 – 2x2 + x2 – 2x + 2x – 4 = x3 – x2 - 4 x3 + x2 – x2 – x + 2x +2 = x3 + x + 2 Výraz, kde je více členů v závorkách

Více závorek (x+1) * (x-2) * (x+3) = Vypočítejte: x2 -2x +x -2 * (x+3) -6 x2 -x -2 * x +3 = x3 + 2x2 – 5x - 6 (x2 –x +x -1)*(x+4) = (x2 -1)*(x+4) = x3 +4x2 –x -4 Více závorek

Příklady (x+1)*(x-3) = x2 -3x +x -3 = x2 -2x -3 (x-2)*(x+4) = = xy +2y +2x +4 xy –y +x2 –x +x -1 = x2 +xy –y -1 Příklady