Téma: Co funguje v mobilním marketingu Autor: Tereza Hubičková, O2 Media
5 Každé médium chce své TIPŮ, JAK MŮŽE MOBIL PRACOVAT PRO VÁS PERSONALIZUJTE Vyzvedněte benefity pro daný segment WOM EFEKT Povzbuďte zákazníka, aby se rozdělil VŠE SE DĚJE V MOBILU Využijte spontánní reakce JEDNODUCHOST Nekomplikujte to NĚKTERÉ VĚCI JSOU ZADARMO Využívejte takové mobilní nástroje, které jsou pro příjemce zdarma a umí je ovládat
1. TIP – VÍTE S KÝM MLUVÍTE, VYUŽIJTE TOHO „Pokud se snažíte přesvědčit lidi, aby něco udělali nebo koupili, myslím, že byste měli používat jejich jazyk, jazyk, ve kterém uvažují.“ David Ogilvy 5 + Známe individuálního zákazníka Umíme je segmentovat Můžeme kombinovat parametry cílení Umíme vypracovat analýzu efektivního zacílení Posunujeme cílení podle „zájmů“ na cílení podle zájmů … ale je to trochu více práce
1. TIP – VÍTE S KÝM MLUVÍTE, VYUŽIJTE TOHO Ženy chtějí něco jiného a muži také Personalizovaná sdělení pro obě skupiny včetně předmětu MMS, ale i textu samotné MMS
1. TIP – VÍTE S KÝM MLUVÍTE, VYUŽIJTE TOHO Ženy chtějí něco jiného a muži také Technické věci pro muže Růžová pro ženy Vizuál landing page
1. TIP – VÍTE S KÝM MLUVÍTE, VYUŽIJTE TOHO Ženy chtějí něco jiného a muži také Muži Počet unikátů: 30 000 Počet kliků: 987 CTR: 3,29% Počet vyplněných formulářů: 339 Konverze: 34% (vzorec: počet vyplněných formulářů/počet klikůx100) SHRNUTÍ: Ženy Počet unikátů: 30 000 Počet kliků: 1304 CTR: 4,35% Počet vyplněných formulářů: 418 Konverze: 32% (vzorec: počet vyplněných formulářů/počet klikůx100)
2. TIP – Dejte zákazníkovi důvod a on bude pracovat pro vás „Šeptanda je ta nejlevnější forma reklamy a také ta s nejvyšší mírou důvěry od zákazníků.“ Götz Werner (dm drogerie) 4 + Stačí pouze jeden klik, ale musíte mu to říct a dát mu důvod, aby to poslal dál Můžete využít různých mechanik pro WOM efekt Změříme WOM efekt Řekneme vám, kdo to je a odkud … a je to zadarmo
2. TIP – Dejte zákazníkovi důvod a on bude pracovat pro vás Case study: Podpora nového CD Stinga komunikace soutěže komunikace SMS a MMS celkem osloveno zákazníků: 25 000 počet odeslaných registračních formulářů: 252 konverze: 1, 01% WOM: 15% (38 registrovaných mimo oslovený target)
3 + 3. TIP – Co, kde, do kdy……. … a nejsou třeba další náklady Komunikace benefitu a časová urgence zvyšují výkonnost mobilních kampaní Nechte reagovat zákazníka přímo v mobilu Využijte možnosti reakce pro zákazníka zdarma … a nejsou třeba další náklady
3. TIP – Co, kde, do kdy……. Case study: Freeport v případě, že v textu jsou komunikovaná výše slev, CTR dosahuje vyšších výsledků Komunikace výše slevy přímo v textu SMS Akce: Valentýn Počet SMS: 15 000 cílení: 18 – 55 let, kraj JM + Vysočina CTR: 0,92% Akce: povánoční výprodej Počet SMS: 15 000 cílení: 18 – 55 let, kraj JM + Vysočina CTR: 3,19 %
2 + 4. TIP – Vše na jeden klik … a je to okamžitě Znalost cílové skupiny je pro výkonnost mobilního marketingu nezbytná Uvědomte si, že vše je nutné optimalizovat pro mobil. Bohužel neexistuje standardizace. Například: mobilní web není to samé jako PC web … a je to okamžitě
4. TIP – Vše na jeden klik Cíl pro mobilní marketing - aktivace služby Mobilní média - cílené MMS, bannery Interakce - proklik na mobilní microsite Reach: - MMS – 24 531 - banner – imprese: 344 893 Cílení: - jen na konkrétní typy telefonů Výsledky MMS - počet kliků: 5 305 - CTR: 21,63% bannery: - počet kliků: 5 835 - CTR: 1,69% Vizuál MMS
5. TIP – Některé věci jsou skutečně zadarmo i v dnešní době 1 + WHITELISTING mobilních kampaní: Využijte unikátní možnost operátorů! Zákazník skutečně nemusí platit za stahování dat do mobilu.
Děkuji za pozornost! Dotazy? Tereza Hubičková, Manager pro IAS CRM a prodej Telefónica O2 Czech Republic, a.s. Za Brumlovkou 2/266 142 22 Praha 4 – Michle 720 704 477 www.petmilionu.cz