Digitální učební materiál

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Kvadratické rovnice- riskuj.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární rovnice 1 Ročník:1.,
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast:Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanická práce Téma:Kinetická a potenciální energie Ročník:1.
Digitální učební materiál
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Kvadratické rovnice Ročník:1.-
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Exponenciální funkce a.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Racionální lomená funkce.
Digitální učební materiál
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Logaritmické rovnice Ročník:2.
Objem hranolu.
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Kinematika Téma:Posuvný a otáčivý pohyb Ročník:1. Datum.
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanické kmitání Téma:Periodické pohyby, kmitavé pohyby.
Autor:Ing. Jiří Šťastný Předmět/vzdělávací oblast:Fyzika Tematická oblast:Optika Téma:Lom světla - příklady Ročník:4. Datum vytvoření:Listopad 2013 Název:VY_32_INOVACE_ FYZ.
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Funkce Ročník:1.-2. Datum vytvoření:srpen.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanika Téma:Tlak a tlaková síla v plynech Ročník:1. Datum.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanické kmitání Téma:Jednoduchý kmitavý pohyb Ročník:1.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární funkce – řešené.
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast: Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární funkce Ročník:1.,
Digitální učební materiál
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
Povrch hranolu – příklady – 1
Tělesa – trojboký hranol
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
JEHLAN Popis, povrch, objem. JEHLAN Popis, povrch, objem.
J e h l a n Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 2. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného trojbokého jehlanu vysokého 5 cm, s podstavnou hranou 6 cm (vyjádřete.
VY_12_INOVACE_Pel_III_21 Objem jehlanu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
- Výpočet povrchu příklady
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Tělesa –čtyřboký hranol
Matematika Komolý jehlan
Matematika pro 9. ročník Povrch jehlanu.
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 1.
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál Autor: Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast: Matematika Tematická oblast: Výpočet povrchů a objemů těles Téma: Jehlan - procvičování Ročník: 3. Datum vytvoření: Leden 2014 Název: VY_32_INOVACE_07.1.14.MAT Anotace: Žáci si na názorných příkladech vyzkouší použití vzorců pro výpočet povrchu a objemu jehlanu. Digitální učební materiál je určen pro žáky učebních oborů. Inovativní je zejména bohatým autorským obrazovým materiálem, který výrazně zvyšuje jeho názornost a usnadňuje porozumění tématu i u slabších žáků a žáků se SPU. Využívání animačních efektů ze sady Office 2010 udržuje pozornost žáků a ilustrační příklady zvyšují jejich aktivitu. Pro zvýšení interaktivity je vhodné použít interaktivní tabuli. Metodický pokyn: Prezentace je primárně určena pro procvičování v hodině, ale díky své názornosti může být využita i k samostudiu a pro distanční formu vzdělávání. Vyžaduje použití multimediálních prostředků – PC, dataprojektoru, popř. interaktivní tabule.

Jehlan Procvičování

Zopakujme si vzorce   Konkrétní vzorec pro výpočet se odvíjí od typu podstavy jehlanu.          

Na pokrytí střechy se spotřebuje přibližně 72,6 m2 plechu. Střecha věže má tvar pravidelného čtyřbokého jehlanu s podstavnou hranou délky 4 m a výškou 8 m. Kolik m2 plechu je třeba na její pokrytí? Připočítejte 10 % na spoje a odpad. - budeme počítat pouze obsah pláště (plášť je tvořen 4 shodnými rovnoramennými trojúhelníky)     va a = 4 m  a/2 = 2 m   v v = 8 m va  Pythagorova věta   a/2     Na pokrytí střechy se spotřebuje přibližně 72,6 m2 plechu.  

Hmotnost těžítka je přibližně 155 g. Těžítko tvaru pravidelného čtyřbokého jehlanu je vyrobené ze skla (hustota skla je 2600 kg.m-3 ). Podstavná hrana měří 5 cm, boční hrana 8 cm. Určete hmotnost těžítka.   h = 8 cm   v dopočítáme   a = 5 cm   a = 5 cm               Hmotnost těžítka je přibližně 155 g.          

Pravidelný trojboký jehlan má podstavnou hranu 7 dm a boční hranu 6 dm Pravidelný trojboký jehlan má podstavnou hranu 7 dm a boční hranu 6 dm. Vypočítejte povrch jehlanu. Podstavou je rovnostranný trojúhelník, pláštěm jsou 3 shodné rovnoramenné trojúhelníky. podstava plášť a = 7 dm a = 7 dm b = 6 dm b = 6 dm     a = 7 dm a = 7 dm             Povrch trojbokého jehlanu je 72,36 dm2.

Vypočítejte objem pravidelného šestibokého jehlanu, jehož výška je 2,5 cm a podstavná hrana má délku 5 cm.   v = 2,5 cm   a = 5 cm       Objem šestibokého jehlanu je 54,13 cm3.  

Zdroje: CALDA, Emil. Matematika pro dvouleté a tříleté učební obory SOU. 1. vyd. Praha: Prometheus, 2003, 201 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN 80-719-6260-0. Autorem obrázků, pokud není uvedeno jinak, je autorka výukového materiálu.