Jak z mého pohledu snížit podíl dopravních nehod motocyklistů Autor: Julie Dlouhá ZŠ a MŠ Hrabišín, 8. třída.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

Rok 2008; leden až říjen Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk. ing. Josef Tesařík Besip 20. listopadu 2008.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
ŘÍZENÍ MOTOROVÝCH VOZIDEL
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
Statistika dopravních nehod
Motocyklisté. Řidiči ostatních motorových vozidel by si měli uvědomit že:  motocyklisté jezdí velmi často vyšší než dovolenou rychlostí.  často předjíždějí.
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
09.1 Chodec v silničním provozu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_175.
Stále se zvyšující provoz na pozemních komunikacích sebou přináší vyšší rizika vzniku dopravních nehod a jejich následků. Jedním z období, které se projevuje.
Úvod do pozemních komunikací
Tisková konference příčiny nehod v podzimním a zimním období priority a úkoly – podzimní období Tisková konference příčiny nehod.
Dopravní nehodovost za pololetí roku 2011.
1. pololetí 2010 Statistika nehodovosti v silničním provozu na území České republiky Připravil: pplk. Petr Sobotka PRAHA 19. července 2010.
Letní prázdniny alkohol, drogy v silničním provozu.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT Policie Radka Smetanová VY_32_INOVACE_policie_20.
Čas se zamyslet … zodpovědný přístup k bezpečnému pohybu v silničním provozu.
Činnost dopravní policie v roce Dopravní přestupky řidičů motorových vozidel Celkem řešeno řidičů motorových vozidel na místě uloženo.
PODZIM na SILNICÍCH - chodci + cyklisté = nechránění účastníci - chybí pud sebezáchovy - zejména horší viditelnost (tma, mlha, déšť…..) - změna povrchu.
Zima 2014/2015 Viditelnost chodců a rizika zimního období Ing. Martin Farář, vedoucí samostatného oddělení BESIP Ministerstva dopravy
ZÁKLADNÍ POJMY II. Obec -zastavěné území -počátek a konec je na pozemní komunikaci označen příslušnými dopravními značkami -na účelových komunikacích.
SMĚR A ZPŮSOB JÍZDY Směr a způsob jízdy - na pozemních komunikacích se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji -na krajnici.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
VÝVOJ DOPRAVNĚ BEZPEČNOSTNÍ SITUACE NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK LEDNA 2011 KRAJSKÉ ŘEDITELSTVÍ POLICIE MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE.
Činnost Policie ČR za I. pololetí r.2010 v dohledu nad sil. provozem plk. Mgr. Ing. Ivan Bílek Policejní prezidium ČR Praha 19. července 2010.
Tisková konference dopravní nehodovost - priority a úkoly – podzimní období Tisková konference dopravní nehodovost - priority.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Pohyb jednotlivého vozidla a brzdění Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit,
Prázdniny nehod (- 423, tj. - 3,2%) 140 osob usmrceno (- 30, tj. -17,6%) 598 osob těžce zraněno (- 48, tj. – 7,4%) osob zraněno lehce.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Svobodová Alena NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_Výchova k občanství TEMA: Pravidla silničního.
DOPRAVNÍ NEHODOVOST NA ÚZEMÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE ZA ROK
Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha
Tisková konference dopravní nehodovost a technický stav vozidel plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR.
Činnost služby dopravní policie v I. čtvrtletí r.2010 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. dubna 2010.
DOPRAVNÍ VÝCHOVA CYKLISTA VYBAVENÍ JÍZDNÍHO KOLA VYBAVENÍ CYKLISTY.
Činnost Policie ČR v dohledu nad silničním provozem, rozbor činnosti dopravní policie za rok plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha.
ODBOČOVÁNÍ A JÍZDA KŘIŽOVATKOU
Stručná informace o plnění Národní strategie BESIP 2020
Rok 2016 v silničním provozu a priority Policie ČR pro rok 2017
Tisková konference ÚO Děčín Krajské ředitelství Ústeckého kraje
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Letní prázdniny motocyklisté
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
Výbory a pracovní skupiny
Letní prázdniny lepší než 2009 ?
Prázdniny bezpečnější
Nehodovost na okrese ZNOJMO
o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Prázdniny bezpečnější
Název: VY_52_INOVACE_PRV_01   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
Vyhodnocení dopravní nehodovosti v ČR a ve Zlínském kraji za rok 2017
Krajské ředitelství policie hl. m
Statistika nehodovosti na území hl. m. Prahy v roce 2012
DOPRAVNÍ NEHODOVOST NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK 2012
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až září roku 2013 a technický stav vozidel plk.
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až říjen roku 2013 plk. Ing. Tomáš LERCH
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Senioři v dopravě kpt. Mgr. Miroslav ŠIMEČEK
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za I. čtvrtletí roku 2014 a Velikonoce plk. Ing.
Krajské ředitelství policie hl. m
Dopravní nehody pod vlivem alkoholu
Dětské dopravní hřiště Liberec
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

Jak z mého pohledu snížit podíl dopravních nehod motocyklistů Autor: Julie Dlouhá ZŠ a MŠ Hrabišín, 8. třída

Nejčastější příčiny dopravních nehod zaviněné motocyklisty: Nepřizpůsobení rychlosti dopravně technického stavuNepřizpůsobení rychlosti dopravně technického stavu Nezvládání řízení vozidlaNezvládání řízení vozidla Jízda na červenouJízda na červenou Jízda v protisměruJízda v protisměru Nevěnování se řízení vozidlaNevěnování se řízení vozidla Použití alkoholických a návykových látekPoužití alkoholických a návykových látek

Na motocykl nesedat když: Jste pod vlivem alkoholických a jiných návykových látekJste pod vlivem alkoholických a jiných návykových látek Nemáte helmuNemáte helmu Nemáte řidičský průkazNemáte řidičský průkaz Neumíte s motocyklem zacházet!!!Neumíte s motocyklem zacházet!!!

Druh nehod: srážka s jedoucím nekolejovým vozidlemsrážka s jedoucím nekolejovým vozidlem srážka s pevnou překážkousrážka s pevnou překážkou srážka s chodcemsrážka s chodcem

Řidiči ostatních motorových vozidel by si měli uvědomit, že: motocyklisté jezdí velmi často vyšší než dovolenou rychlostímotocyklisté jezdí velmi často vyšší než dovolenou rychlostí často předjíždějí jak zprava, tak i zleva,často předjíždějí jak zprava, tak i zleva, motocykl je nestabilní a může dojít k jeho nezvládnutí ze strany motocyklistymotocykl je nestabilní a může dojít k jeho nezvládnutí ze strany motocyklisty motocyklisty lze snadno přehlédnoutmotocyklisty lze snadno přehlédnout při předjíždění motocyklu je nutné dodržovat bezpečný odstup.při předjíždění motocyklu je nutné dodržovat bezpečný odstup.

Motocyklisté by si měli uvědomit, že: patří k nejzranitelnějším účastníkům silničního provozupatří k nejzranitelnějším účastníkům silničního provozu podmínkou jízdy na motocyklu je používání prvků pasivní bezpečnosti; přilba, vhodné oblečení s reflexními prvky, pevná obuv a rukavice jsou nutnostípodmínkou jízdy na motocyklu je používání prvků pasivní bezpečnosti; přilba, vhodné oblečení s reflexními prvky, pevná obuv a rukavice jsou nutností i sebelepší výbava není zárukou bezpečného návratu, pokud motocyklista jede riskantně, zejména pokud nepřizpůsobí rychlost své jízdy stavu pozemní komunikace, hustotě provozu a počasíi sebelepší výbava není zárukou bezpečného návratu, pokud motocyklista jede riskantně, zejména pokud nepřizpůsobí rychlost své jízdy stavu pozemní komunikace, hustotě provozu a počasí

je zapotřebí si uvědomit brzdnou dráhu motocyklu.je zapotřebí si uvědomit brzdnou dráhu motocyklu. průměrné náklady na léčení jednoho motocyklisty po dopravní nehodě jsou cca Kč (zdroj: mluvčí VZP)průměrné náklady na léčení jednoho motocyklisty po dopravní nehodě jsou cca Kč (zdroj: mluvčí VZP) cena invalidního vozíku se pohybuje od Kč výšecena invalidního vozíku se pohybuje od Kč výše

Úmrtí motocyklistů v roce 2009:

Nejčastější zdravotní důsledky dopravních nehod motocyklistů: otevřené, komplikované zlomeniny dolních končetinotevřené, komplikované zlomeniny dolních končetin vážné úrazy hlavy, zlomeniny obličejových kostí, a to i přes použití přilbyvážné úrazy hlavy, zlomeniny obličejových kostí, a to i přes použití přilby úrazy páteřeúrazy páteře zlomeniny pánvezlomeniny pánve

Při jízdě je nutné dbát zvýšené opatrnosti, pokud je na vozovce: spadané listíspadané listí olejové skvrnyolejové skvrny dochází ke změně povrchu vozovky (například asfalt – beton)dochází ke změně povrchu vozovky (například asfalt – beton) dilatační spáry na mostechdilatační spáry na mostech povrch je pokrytý dlažebními kostkami (zejména pokud je povrch vlhký)povrch je pokrytý dlažebními kostkami (zejména pokud je povrch vlhký) olej, naftaolej, nafta

A proto dbejte na svoji bezpečnost: Aby jste nedopadli takhle: Nebo takhle: