Jak z mého pohledu snížit podíl dopravních nehod motocyklistů Autor: Julie Dlouhá ZŠ a MŠ Hrabišín, 8. třída
Nejčastější příčiny dopravních nehod zaviněné motocyklisty: Nepřizpůsobení rychlosti dopravně technického stavuNepřizpůsobení rychlosti dopravně technického stavu Nezvládání řízení vozidlaNezvládání řízení vozidla Jízda na červenouJízda na červenou Jízda v protisměruJízda v protisměru Nevěnování se řízení vozidlaNevěnování se řízení vozidla Použití alkoholických a návykových látekPoužití alkoholických a návykových látek
Na motocykl nesedat když: Jste pod vlivem alkoholických a jiných návykových látekJste pod vlivem alkoholických a jiných návykových látek Nemáte helmuNemáte helmu Nemáte řidičský průkazNemáte řidičský průkaz Neumíte s motocyklem zacházet!!!Neumíte s motocyklem zacházet!!!
Druh nehod: srážka s jedoucím nekolejovým vozidlemsrážka s jedoucím nekolejovým vozidlem srážka s pevnou překážkousrážka s pevnou překážkou srážka s chodcemsrážka s chodcem
Řidiči ostatních motorových vozidel by si měli uvědomit, že: motocyklisté jezdí velmi často vyšší než dovolenou rychlostímotocyklisté jezdí velmi často vyšší než dovolenou rychlostí často předjíždějí jak zprava, tak i zleva,často předjíždějí jak zprava, tak i zleva, motocykl je nestabilní a může dojít k jeho nezvládnutí ze strany motocyklistymotocykl je nestabilní a může dojít k jeho nezvládnutí ze strany motocyklisty motocyklisty lze snadno přehlédnoutmotocyklisty lze snadno přehlédnout při předjíždění motocyklu je nutné dodržovat bezpečný odstup.při předjíždění motocyklu je nutné dodržovat bezpečný odstup.
Motocyklisté by si měli uvědomit, že: patří k nejzranitelnějším účastníkům silničního provozupatří k nejzranitelnějším účastníkům silničního provozu podmínkou jízdy na motocyklu je používání prvků pasivní bezpečnosti; přilba, vhodné oblečení s reflexními prvky, pevná obuv a rukavice jsou nutnostípodmínkou jízdy na motocyklu je používání prvků pasivní bezpečnosti; přilba, vhodné oblečení s reflexními prvky, pevná obuv a rukavice jsou nutností i sebelepší výbava není zárukou bezpečného návratu, pokud motocyklista jede riskantně, zejména pokud nepřizpůsobí rychlost své jízdy stavu pozemní komunikace, hustotě provozu a počasíi sebelepší výbava není zárukou bezpečného návratu, pokud motocyklista jede riskantně, zejména pokud nepřizpůsobí rychlost své jízdy stavu pozemní komunikace, hustotě provozu a počasí
je zapotřebí si uvědomit brzdnou dráhu motocyklu.je zapotřebí si uvědomit brzdnou dráhu motocyklu. průměrné náklady na léčení jednoho motocyklisty po dopravní nehodě jsou cca Kč (zdroj: mluvčí VZP)průměrné náklady na léčení jednoho motocyklisty po dopravní nehodě jsou cca Kč (zdroj: mluvčí VZP) cena invalidního vozíku se pohybuje od Kč výšecena invalidního vozíku se pohybuje od Kč výše
Úmrtí motocyklistů v roce 2009:
Nejčastější zdravotní důsledky dopravních nehod motocyklistů: otevřené, komplikované zlomeniny dolních končetinotevřené, komplikované zlomeniny dolních končetin vážné úrazy hlavy, zlomeniny obličejových kostí, a to i přes použití přilbyvážné úrazy hlavy, zlomeniny obličejových kostí, a to i přes použití přilby úrazy páteřeúrazy páteře zlomeniny pánvezlomeniny pánve
Při jízdě je nutné dbát zvýšené opatrnosti, pokud je na vozovce: spadané listíspadané listí olejové skvrnyolejové skvrny dochází ke změně povrchu vozovky (například asfalt – beton)dochází ke změně povrchu vozovky (například asfalt – beton) dilatační spáry na mostechdilatační spáry na mostech povrch je pokrytý dlažebními kostkami (zejména pokud je povrch vlhký)povrch je pokrytý dlažebními kostkami (zejména pokud je povrch vlhký) olej, naftaolej, nafta
A proto dbejte na svoji bezpečnost: Aby jste nedopadli takhle: Nebo takhle: