ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Advertisements

Emoce Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov11 Autor Mgr. et Mgr.
POSTIŽENÍ MEZI NÁMI Mgr. Michal Oblouk.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
PSYCHICKÉ STAVY.
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
Alergie Robert Navrátil 1.L SPŠE a VOŠ Božetěchova
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Psychický stav,
ZÁKLADNÍ DRUHY CITŮ Mgr. Michal Oblouk.
Psychické stavy.
Komunikace citů „Každý se může rozzlobit – to je snadné. Avšak rozzlobit se na toho pravého člověka, tou pravou mírou, v ten pravý čas, z toho pravého.
PSYCHICKÉ JEVY.
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
Klinická propedeutika
Nitro a osobní historie člověka o kterého se staráme Doc. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. KTF UK v Praze Sekce spirituální péče Společnosti lékařské etiky ČLS.
Emoce (city).
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_11.
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY doplňkový seminář k projektu
City Pavel Šuranský.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Rysy osobnosti = povahová vlastnost, která se projevuje určitým způsobem jednání, chování, prožívání. Je příznačný pro určitého člověka (odlišuje ho od.
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Emoce: Jak víme, že zvířata mohou cítit?
Klára Šťastná 2.Ročník MK
Stres Petr Machala. anglicky stress = napětí, namáhání, tlak jedinec je vystaven mimořádným podmínkám následné obranné reakce mají za cíl zachování vnitřní.
KRIZOVÁ INTERVENCE.
ZÁKLADY ZDRAVOTNÍ VÝCHOVY ZDRAVÍ A JEHO DETERMINANTY 01
Mgr. Michal Oblouk. dlouhý a postupný, neodvratný fyziologický proces věda, která se zabývá problematikou stárnutí = GERONTOLOGIE, nemocemi stáří se zabývá.
Adolescence (16 – 18 až 20 – 22 let).
1 HODNOCENÍ PRACOVNÍKŮ Hodnocení:  míra naplnění určitých kritérií v oblastech: a)pracovním výkonu b)pracovním chování Účel hodnocení:  získání informací.
Motivace Motivace-aneb nestavějte domeček z karet Motivace je psychický proces vedoucí k energetizaci organismu. psychický Motivace usměrňuje naše chování.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
Emoce a psychické stavy ve sportu
Psychologické aspekty zdraví
Exekutivní funkce Literatura:  Moraine Paula. Helping Students Také Control of Everyday Executive Functions.  Učebnice psychologie.
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Význam hodnotové orientace v OM Osnova Hodnoty obecně a hodnoty týkající se nás samých 4 kardinální ctnosti a nově diskutované hodnoty Hodnoty jako zdroj.
Psychické procesy Jan Tvrdík C4B.
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Agrese a agresivita.
Kupní chování a EU.
NÁZEV ŠKOLY: GYMNÁZIUM JOSEFA JUNGMANNA, LITOMĚŘICE, Svojsíkova 1, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_1A_15_Emoce.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-L Psychické procesy a stavy 2.část Mgr. Marie Mikulcová.
Duševní hygiena. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Craving a emoce při léčbě návykových poruch Jana Richterová 4.ročník.
Psychické stavy a procesy Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Barbora Pekařová, C3A.  bipolární porucha  závažné duševní onemocnění  porucha mozku (vrozené odchylky fungování mozku)  výrazné výkyvy nálad  povznesená.
Psychické stavy Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Březen 2016.
EMOCE - jsou psychické procesy, které hodnotí různé skutečnosti, situace, události, průběh a výsledky jednání člověka; - vyjadřují prožívání subjektivního.
Svědomí a vina Zámečník Martin, C4A. Svědomí „hlas svědomí“, „hlas uvnitř“ objevuje se, pokud nastane rozpor našich norem, ideálů nebo zásad podmíněno.
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
jen pro vnitřní potřebu
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
Mgr.Michal Vičar Emoce.
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
psychologie osobnosti - motivace
Člověk a barvy Barvy jsou přítomny v nesčetných různých formách a jevech Člověk je schopen prostým okem rozeznat aspoň 2000 různých odstínů Člověk barvy.
Stres a jeho zvládání.
Temperament, charakter, motivace
Stres.
Náročné životní situace
RODIČ A SPORTOVNÍ PŘÍPRAVA DĚTÍ
Emoce souvislost s ot.č.2 (emoční deprivace)
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ Mgr. Michal Oblouk

TĚLESNÉ CITY prožívání stavů těla vycházejí z činnosti nebo poruchy organismu, /ne/uspokojení potřeb /ne/příjemnost /ne/spokojenost napětí – uvolnění vzrušení – uklidnění TĚLESNÉ CITY

přátelství – nepřátelství prožívání osobního vztahu k podstatným podnětům, např. osobám mají dlouhodobý ráz zaměření na budoucnost sympatie – antipatie láska – nenávist přátelství – nepřátelství obdiv – pohrdání pýcha – pokora CITOVÉ VZTAHY

CITOVÉ STAVY, NÁLADY prožívání vlastního stavu méně intenzivní i dlouhotrvající vznikají pomalu i nepozorovaně trvají hodiny i dny ovlivňují chování, prožívání i tělesný stav radostná nálada smutná nálada CITOVÉ STAVY, NÁLADY

CITOVÉ REAKCE vznikají při narušení rovnováhy těla s prostředím reakce na přírodní i společenské podněty rychle vznikají i zanikají jsou intenzivní i proměnné útočné – vztek obranné – strach bouřlivé – afekt CITOVÉ REAKCE

VYŠŠÍ CITY, CITY SPOLEČENSKÉHO VĚDOMÍ vznikají v průběhu začleňování jedince do společnosti intelektuální (radost z poznání) estetické (krása/ošklivost) etické (nevina, výčitky svědomí) společenské/sociální (lidská důstojnost, sounáležitost) VYŠŠÍ CITY, CITY SPOLEČENSKÉHO VĚDOMÍ

ZNAKY CITŮ protikladnost smíšenost pestrost časového trvání podmíněnost – stereotypnost citových reakcí aktuálnost nakažlivost citová adaptace hloubka emocí výrazovost emocí navenek ZNAKY CITŮ

a) určitost pocity – nálady – city b) obsah o jaký cit konkrétně jde c) ladění příjemné – nepříjemné d) míra (intenzita) např. obava – strach – zděšení – hrůza ODLIŠNOSTI MEZI CITY

NÁLADA citový stav, který ovlivňuje naše prožívání i jednání trvá poměrně dlouho bývá proměnlivá NÁLADA

bouřlivá, okamžitá reakce, která vyvolává velkou tělesnou aktivitu AFEKT

silný a poměrně dlouhodobý cit zaměřený na určitou věc VÁŠEŇ

http://www.blesk.cz/clanek/radce- zdravi/161400/depka-neni-deprese-spatna- nalada-se-od-nebezpecne-choroby-lisi.html http://www.fotoaparat.cz/index.php?r=25&rp=4 02266&gal=photo http://www.oskole.sk/pages/printpage.php?clano k=17221 https://vedomie.wordpress.com/category/vedom ie/page/29/ http://www.xococlub.cz/blog/9-coko-zpravy/5- cokolada-je-nase-vasen/ http://www.autanet.cz/autonews-automobily- jdm-styl-vasen-silenstvi-798 ZDROJE