ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tepelná výměna prouděním
Advertisements

ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
Tepelné záření (Učebnice strana 68 – 69)
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Přenos tepla Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Tepelná výměna prouděním
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Škola: ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět:FYZIKA Ročník:9. Anotace: Střídavý proud - měření Prezentace poskytuje podporu při výkladu o.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Digitální učební materiál
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
FYZIKA 8. ROČNÍK ŠÍŘENÍ TEPLA
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Teplo přijaté a odevzdané © Petr Špína, 2011
Vnitřní energie II. část
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Šablona: Sada: Ověření ve výuce: Třída:Datum: Pořadové číslo projektu: VIII.A CZ.1.07/
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 6.
Šíření tepla Milena Gruberová Jan Hofmeister Lukáš Baťha Tomáš Brdek
Šíření tepla TEPLO Q.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Prezentace tepla Skupina A.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.34 Téma: Teplo Číslo.
Škola:ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět:FYZIKA Ročník:6. Anotace: Elektrický obvod 2 - elektrický proud a elektrické napětí Prezentace.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Na této prezentaci spolupracovali:
Šíření tepla Dominik Pech Olina Křivánková Sabina Mrázková
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Vnitřní energie, teplo (8. ročník) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
VY_32_INOVACE_05-46 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Termika Téma:Šíření tepla prouděním Jméno.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_13_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Šíření tepla.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Na jednoduchých pokusech popis a vysvětlení přenosu části své pohybové.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Zabývá se vedením tepla ve vodě a ve vzduchu. Vysvětlení principu teplovodního.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_06 Název materiáluPřenos vnitřní.
Změny vnitřní energie. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Šíření tepla prouděním Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Z MĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TEPELNOU VÝMĚNOU Mgr. Kamil Kučera.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Popis tepelného záření, které nevnímáme jenom zrakem, ale i tepelnými.
? Kde se šíří teplo zářením? Kde se využívá tepelného záření ? Vysvětlíš princip termosky ?
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Změna teploty těles tepelnou výměnou Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Tepelná výměna prouděním TÉMATICKÝ CELEK:
TEPELNÉ VODIČE A IZOLANTY
Šíření tepla zářením VY_32_INOVACE_25_Šíření tepla zářením
Skupenství látek NÁZEV ŠKOLY
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Tepelná výměna prouděním
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Vytápění Teplo.
PROUDĚNÍ TEPLA. PROUDĚNÍ TEPLA ? Umíš odpovědět Kde se šíří teplo prouděním? Kde se využívá proudění tepla? Dovedeš vysvětlit princip ledničky?
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Tepelné záření TÉMATICKÝ CELEK: Energie.
Transkript prezentace:

ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8. Škola: ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8. Anotace: Tepelná výměna prouděním a zářením Prezentace poskytuje podporu při výkladu o tepelné výměně prouděním a zářením. Uvádí příklady praktického využití. Zabývá se rovněž zkoumáním vlivu povrchu tělesa na pohlcování a vyzařování tepla. Na závěr prezentace obsahuje několik otázek a úkolů zaměřených na praxi. Slouží i jako předloha pro zápis poznámek. Klíčová slova: tepelná výměna, proudění, záření Autor: Mgr. Pavlína Nová Datum vytvoření: 18. 11. 2012 Kód: VY_32_INOVACE_FY818 Poznámky: Pomůcky: Učebnice: Fyzika pro 8. ročník základní školy, doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk, Prometheus, 2004

Tepelná výměna prouděním a zářením Fyzika 8 Tepelná výměna prouděním a zářením

3. Tepelná výměna prouděním nastává v kapalinách a plynech teplejší části kapaliny nebo plynu stoupají vzhůru, chladnější části klesají dolů samovolné promíchávání

Užití: ústřední topení vytápění pokoje kamny bezmotorové letadlo (vzdušné proudy) vítr led v limonádě vaření

3. Tepelné záření rozžhavené těleso (Slunce, žárovka, radiátor …) vysílá tepelné záření přenos energie bez dotyku při pohlcení tepelného záření se těleso zahřívá různá tělesa tepelné záření propouštějí nebo je pohlcují (vakuum nepohlcuje vůbec, tenké sklo jen velmi málo)

Zvýšení teploty tělesa závisí na: vzdálenosti zdroje teplotě zdroje barvě a povrchu tělesa - světlý a lesklý povrch se zahřeje méně než tmavý a matný povrch (černé X bílé tričko v létě)

Otázky a úkoly: V jakých látkách může nastat tepelná výměna prouděním? Doplň správně do věty slova shora – zdola: Proudění v látkách nastává, zahříváme-li je ….…. nebo ochlazujeme …….. Uveď, kde se v praxi využívá tepelné výměny prouděním. Jaká tělesa mohou vysílat tepelné záření? Která tělesa lépe pohlcují tepelné záření: světlá a lesklá nebo tmavá a matná? Uveď příklady. Jak závisí zvýšení teploty tělesa na jeho vzdálenosti od zdroje tepla a jak na teplotě zdroje? Uveď příklady.

Obrázky vlastní: vytvořeny v MS Word - kreslení KONEC