Tisková konference Knihovny v pavučině spolupráce Jindřichův Hradec Informace a spolupráce jako nutná součást rozvoje regionu DEMA, a. s. Dům "U zlatého melounu", Michalská 12, Praha 1 tel.: , PhDr. Bohumíra Jozífková, ředitelka DEMA, a. s.
Informace a spolupráce jako nutná součást rozvoje regionu Občané potřebují a žádají informace věcné rychlé aktuální spolehlivé srozumitelné dostupné levné
Informace a spolupráce jako nutná součást rozvoje regionu Oceňují, když jde o informace, které usnadňují vyřizování záležitostí urychlují a zjednodušují komunikaci s úřady, se státní správou a samosprávou jsou využitelné pro běžný život se vztahují k dění v místě bydliště se týkají trhu práce, zaměstnanosti sledují udržitelnost rozvoje jejich regionu, lokality přinášejí nabídku akcí, kultury, možností využití volného času
Informace a spolupráce jako nutná součást rozvoje regionu Problémem se jeví informační zdroje kvalita informací aktuálnost neúplnost, roztříštěnost informační přehlcenost, schopnost vyhodnocení cena zpětná vazba možnosti - podmínky
Informace a spolupráce jako nutná součást rozvoje regionu Jaká je počítačová gramotnost v ČR? žádná30% umí minimum, hry16% psaní, tabulky19% uživatelské programy17% náročné programy15% programování, analýza 3% Jihočeský kraj: žádná 29% Výběrový soubor osob reprezentovalo občany ČR 18+ let. Zdroj dat: zpráva DEMA a. s., “Počítačová gramotnost v ČR III.”, červen 2004.
Informace a spolupráce jako nutná součást rozvoje regionu Kdo je uživatelem internetu v ČR? Jihočeský kraj: 37% Výběrový soubor osob reprezentovalo občany ČR 18+ let. Zdroj dat: zpráva DEMA a. s., “Uživatelé internetu v ČR IV.”, únor 2004.
Informace a spolupráce jako nutná součást rozvoje regionu Kolik procent občanů má doma internet? Jihočeský kraj: 26% Výběrový soubor osob reprezentovalo občany ČR 18+ let. Zdroj dat: zpráva DEMA a. s., “Vybavenost domácností občanů ČR technikou IV.”, únor 2004.
Informace a spolupráce jako nutná součást rozvoje regionu Internet a knihovny mnoho programů a aktivit jako důkaz toho, že vybavit veřejné místo ICT technikou nestačí příklad, jak nabízet široké spektrum informačních služeb ukázka stálého boje o peníze, aby se vyrovnaly šance a možnosti občanů získávat informace moderní cestou způsob, jak pracovat s cílovými skupinami (mladí lidé, senioři, turisté apod.)
Informace a spolupráce jako nutná součást rozvoje regionu Co ještě hovoří ve prospěch knihoven rozsáhlá síť knihoven jednotnost - knihovní řád propojenost knihoven znalost vzájemná i místní nápady a kreativnost aktivní snaha zviditelnit region
Informace a spolupráce jako nutná součást rozvoje regionu Co knihovníci umí odborně pracovat s informacemi vzdělávat se, předávat si zkušenosti komunikovat s lidmi, respektovat jejich informační potřeby být vstřícní, ochotní, nápomocní dávat bez vyvyšování najevo, že mají rádi knihy, informace a svoji práci
Informace a spolupráce jako nutná součást rozvoje regionu Kde bude role knihoven narůstat při zpracování komunitních programů 91% občanů ČR se domnívá, že řešení situace na trhu práce v regionu může pozitivně ovlivnit spolupráce státní správy a samosprávy s neziskovým sektorem a s knihovnami Výběrový soubor osob reprezentovalo občany ČR 18+ let. Zdroj dat: zpráva DEMA a. s., „Trh práce a regiony”, červen 2004.
Informace a spolupráce jako nutná součást rozvoje regionu Kde ještě bude role knihoven narůstat ve vazbě na řešení problematiky regionální zaměstnanosti 5% občanů ČR by v případě potřeby získat informace o možnostech pracovního uplatnění nejdříve zašlo do knihovny (čtyřnásobně častěji jde o osoby internetově gramotné než ostatní a každého jedenáctého ve věku mezi 18 a 34 lety) Výběrový soubor osob reprezentovalo občany ČR 18+ let. Zdroj dat: zpráva DEMA a. s., „Trh práce a poradenství”, červen 2004 (iniciativa Equal I.)