Škola Střední průmyslová škola Zlín

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obecná charakteristika Architektura a její znaky
Advertisements

Tematický okruh: Člověk ve společnosti (Kulturní život)
Románská kultura 10. – 12. století
Významné památky ČR.
Renesance.
Znaky barokní architektury
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
Románský sloh.
Česká kultura v 16. století renesance
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Empír - (z lat. empire = císařství )
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_34_14 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_34_13 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Renesance a humanismus v Itálii
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Stropní konstrukce klenuté
GOTIKA.
RENESANCE A HUMANISMUS
RENESANCE 4.ročník Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Antika I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Antické Řecko Architektura.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – Středověk a počátky novověku pro 7. ročník. Nová škola Válková, V.:
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_36_01 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
RENESANCE Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
Renesance a humanismus Simona Charvátová HKS, 3. ročník.
14. – 16. století. Dějepis – Kultura v dějinách Šablona: III/2 Pořadové číslo : 1.3 Renesance a humanismus Autor : Mgr. Soňa Blažková Škola : Základní.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D8 - 2 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY-32-INOVACE-490 Zahradní slohy pravidelné Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:Mgr. Simona Rendeková NÁZEV: VY_12_INOVACE_01_ČESKÉ DĚJINY_ROMÁNSKÝ SLOH ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Digitální učební materiál
Architektura do začátku 20. století.
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
Manýrismus VY_32_INOVACE_46_930
Funkcionalismus VY_32_INOVACE_46_938
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Baroko VY_32_INOVACE_46_931 Projekt.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Renesance a humanismus
Architektonické směry
Raně renesanční italská architektura
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Architektonické slohy města Veselí nad Moravou ÚKOL Č. 23
Druh učebního materiálu
LITOMYŠL velkolepé renesanční zámecké sídlo ve stylu italské renesance
Transkript prezentace:

www.zlinskedumy.cz Škola Střední průmyslová škola Zlín VY_32_INOVACE_38_01 Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací oblast Odborné vzdělávání Vzdělávací obor Architektura Tematický okruh Architektura novověku (do konce 19. století) Téma Tematická oblast Název Architektura a stavitelství renesance Autor Ing. arch. Jiří Šobáň Vytvořeno, pro obor, ročník září 2013, stavebnictví , 3. ročník Anotace humanismus, česká renesance, kupole, klenba uzavřená, lidské měřítko, obroda, Přínos/cílové kompetence seznámit žáky s architekturou a stavitelstvím baroka www.zlinskedumy.cz

ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. CÍLE KAPITOLY dozvíte se o návratu lidského měřítka do renesanční architektury osvěžíte si stručnou historii renesance seznámíte se se stavebními konstrukcemi a stavebními hmotami seznámíte se s charakteristickými znaky stavitelství renesance

RYCHLÝ NÁHLED A OBSAH TÉTO KAPITOLY ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. RYCHLÝ NÁHLED DO KAPITOLY RYCHLÝ NÁHLED A OBSAH TÉTO KAPITOLY V této kapitole je důležitý návrat k antickým principům architektury, tvorba staveb s lidským měřítkem, zásada uzavřeného a jasně definovaného vnitřního prostoru.

na tuto kapitolu si rezervujte dvě vyučovací hodiny. KLÍČOVÁ SLOVA ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. KLÍČOVÁ SLOVA A ČAS POTŘEBNÝ KE STUDIU   ČAS POTŘEBNÝ KE STUDIU na tuto kapitolu si rezervujte dvě vyučovací hodiny. KLÍČOVÁ SLOVA humanismus, česká renesance, kupole, klenba uzavřená, lidské měřítko, obroda,

15. – 16.století * vznik a vývoj v Itálii od 1492 do 1620 * naše území ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. ČASOVÁ OSA ČASOVÁ OSA 15. – 16.století * vznik a vývoj v Itálii od 1492 do 1620 * naše území

(obrození * nový rozkvět) ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. HISTORICKÉ SOUVISLOSTI HISTORICKÉ SOUVISLOSTI (obrození * nový rozkvět) obroda antického umění (Vasari poprvé použil pojem renesance ve slovním spojení „rinscita dell arte antica“), ve stavitelství linie horizontální, prostor architektonicky ohraničený s lidskými měřítky (mírou všech věcí je člověk), antická pravidla však nejsou dogma – individualismus, širší světonázor. Nastává období humanismu - filosoficko-etické stanovisko - ústřední místo přisuzováno člověku, jeho důstojnosti, blahu, jeho potřebám a zájmům

HISTORICKÉ SOUVISLOSTI ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. HISTORICKÉ SOUVISLOSTI HISTORICKÉ SOUVISLOSTI V renesančním humanismu byl proti křesťanskému asketismu a sebeodříkání zdůrazněn člověk jako plnokrevná bytost žijící všemi smysly; znovuzrození člověka z ducha antiky. Silný rozvoj řemesel a vznik manufaktur, námořní objevy, rozšiřování mezinárodního obchodu a peněžnictví, vynález knihtisku. Rozkol mezi církví katolickou a protestantskou.

HISTORICKÉ SOUVISLOSTI ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. HISTORICKÉ SOUVISLOSTI HISTORICKÉ SOUVISLOSTI Střediskem rozvoje renesance se stává finančně mocná Florencie (po roce 1400), tam také byla Brunelleschim postavena první renesanční stavba Špitál neviňátek (Ospedale degli innocenti) v roce 1419. První sloh, který se uplatnil v Americe

NÁBOŽENSKÉ STAVBY DRUHY STAVEB chrámy (centrální i bazilikální) ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. DRUHY STAVEB DRUHY STAVEB NÁBOŽENSKÉ STAVBY chrámy (centrální i bazilikální) kostely oratoria kaple

OBYTNÉ STAVBY DRUHY STAVEB zámky ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. DRUHY STAVEB DRUHY STAVEB OBYTNÉ STAVBY zámky paláce (přehledná dispozice, symetrické řešení) obytný dům (na původní gotické parcelaci)

ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. RENESANČNÍ ZÁMEK - KYJOV

ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. RENESANČNÍ ZÁMEK – STARÁ VES NAD ONDŘEJNICÍ

ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. RENESANČNÍ ZÁMEK - TŘEBOŇ

ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. RENESANČNÍ PALÁC - IVANČICE, DŮM PÁNŮ Z LIPÉ

ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. RENESANČNÍ PALÁC - IVANČICE, DŮM PÁNŮ Z LIPÉ - PORTÁL

RENESANČNÍ PALÁC IVANČICE, ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. RENESANČNÍ PALÁC IVANČICE, DŮM PÁNŮ Z LIPÉ – ARKÝŘ

MĚSTSKÉ STAVBY DRUHY STAVEB radnice masné krámy ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. DRUHY STAVEB DRUHY STAVEB MĚSTSKÉ STAVBY radnice masné krámy

ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. RENESANČNÍ RADNICE V OLOMOUCI

ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. RENESANČNÍ RADNICE V ANTVERPÁCH

ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. RENESANČNÍ RADNICE VE SLAVONICÍCH

ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. MASNÉ KRÁMY - OLOMOUC

ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. MASNÉ KRÁMY (BÝVALÉ) – NOVÉ MĚSTO NAD METUJÍ

ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. RENESANČNÍ OBYTNÝ DŮM – BEROUN, NÁMĚSTÍ

ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. MĚLNÍK, RENESANČNÍ A BAROKNÍ DOMY NA NÁM. MÍRU 

ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. MĚLNÍK, RENESANČNÍ A BAROKNÍ DOMY NA NÁM. MÍRU 

ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. RENESANČNÍ OBYTNÝ DŮM – VELVARY, NÁMĚSTÍ

ZAHRADY DRUHY STAVEB plošný geometrický rozvrh drobné doplňkové stavby ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. DRUHY STAVEB DRUHY STAVEB ZAHRADY plošný geometrický rozvrh drobné doplňkové stavby

ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. DROBNÉ DOPLŇKOVÉ STAVBY RENESANCE ZAHRADY První formální zámecké parky, tak jak je chápeme dnes, vznikaly v Itálii v době renesance, kde dotvářely vnější podobu villy. Životní styl a umění renesance se rozšířilo do Evropy a s novými stavebními slohy byly přejímány také nové impulsy pro zahradní architekturu.

ZÁMEK VILLANDRY, FRANCIE, RENESANČNÍ ZAHRADA ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. RENESENČNÍ ZAHRADY – PLOŠNÝ GEOMETRICKÝ ROZVRH ZÁMEK VILLANDRY, FRANCIE, RENESANČNÍ ZAHRADA

ZÁMEK BUČOVICE, RENESANČNÍ ZAHRADA ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. RENESENČNÍ ZAHRADY – PLOŠNÝ GEOMETRICKÝ ROZVRH ZÁMEK BUČOVICE, RENESANČNÍ ZAHRADA

CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY ANTICKÉ STAVEBNÍ ŘÁDY ARKÁDOVÉ OCHOZY STĚNA ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY ANTICKÉ STAVEBNÍ ŘÁDY ARKÁDOVÉ OCHOZY STĚNA stěnový nosný systém, horizontální členění, sokl, římsa, omítky KLENBA hlavně uzavřené klenby

CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY KUPOLE ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY KUPOLE Významný renesanční konstrukční prvek (Santa Maria del Fjore ve Florencii od Brunelleschiho – průměr cca 42 m – dvojité opláštění) OKNA Sdružená s rovným nadpražím nadokenní římsa profilované ostění a parapet

CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY - KUPOLE CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY KUPOLE (kopule, sféra, báň, z lat cop(u)la a it cupola – pouto, pojidlo, svazek) je základní sférická klenba tvořená částí kulové, nebo jiné rotační plochy nad kruhovým, čtvercovým čipolygonálním půdorysem. Používána byla především v římské antické architektuře, renesanční a barokní architektuře, byzantské a islámské architektuře.

Kupole na pendativech Kupole s tamburem na pendativech Placková klenba ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY - KUPOLE Kupole na pendativech Kupole s tamburem na pendativech Placková klenba

ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY - KUPOLE Výchozím tvarem kupole je polovina kulové plochy. Pokud je vzepětí kupole vyšší, nazýváme ji podle tvaru hrotitá, či elipsovitá, pokud je nižší, tak stlačená. Kupole může být ve vrcholu uzavřená, nebo zde může být okulus. Pokud je kupole umístěna nad čtvercovým, či obdélným prostorem, slouží k převedení tvaru zvláštní klenební útvary, tzv. pendativy. Mezi pendativy a vlastní kupolí může být umístěn tambur, zpravidla pročleněný okny. Zvláštním typem klenby odvozené z kupole je pak tzv. placková klenba, která je v podstatě tvořena čtvercovým či obdélným výsekem kupole.

ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY - OKNA

ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY - OKNA

ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY - OKNA

CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY PORTÁL ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY PORTÁL nadpraží ve tvaru architrávu nebo archivolty (i kombinace) po stranách pilastry

ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY - PORTÁL

ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY - PORTÁL

CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY FASÁDA plochá, často zdobená sgrafitem ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY FASÁDA plochá, často zdobená sgrafitem přízemí často bosováno výrazné štíty (volutové, obloučkové, „táborské“) atiky (atikové patro) Pojem „česká renesance“ – přestavba původně gotických domů

ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY - FASÁDA

ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY - FASÁDA

CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY DETAILY arkatura inspirována antickými řády ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY DETAILY arkatura inspirována antickými řády lunetové římsy antické motivy na konzolách balustrády ornamenty (rollwerk, beschlagwerk, kartuš, feston, girlanda)

Nakreslete si půdorys renesančního paláce nebo zámku! ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. SAMOSTATNÝ ÚKOL SAMOSTATNÝ ÚKOL Nakreslete si půdorys renesančního paláce nebo zámku! Nakreslete si schémata typicky renesančních kleneb! Nakreslete si schéma renesanční kupole v řezu! Nakreslete si typický renesanční portál!

Osvěžili jste si stručnou historii renesance. ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. SHRNUTÍ KAPITOLY SHRNUTÍ KAPITOLY Dozvěděli jste se o návratu lidského měřítka do renesanční architektury. Osvěžili jste si stručnou historii renesance. Seznámili jste se se stavebními konstrukcemi a stavebními hmotami. Seznámili jste se s charakteristickými znaky stavitelství renesance !

ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. PRAMENY A INFORMAČNÍ ZDROJE KRESBY A FOTOGRAFIE: www.romaoltrelemura.it , http://en.wikipedie.org , http://fr.wikipedie.org , http://de.wikipedie.org , www.mlahanas.de , http://chestofbook.com , http://static.panoramio.com , http://romanes.com , http://architektur.relig.free.fr , www.jorgetutor.com , www.eupedia.com www.visualtravelguide.org , www.digifotomag.cz , www.czecot.com , www.hrady.cz www.javurkova.com , , www.arch.mcgill.ca , http://rubens.anu.edu.au

ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ RENESANCE I. PRAMENY A INFORMAČNÍ ZDROJE KRESBY A FOTOGRAFIE: www.romaoltrelemura.it , http://en.wikipedie.org , http://fr.wikipedie.org , http://de.wikipedie.org , www.mlahanas.de , http://chestofbook.com , http://static.panoramio.com , http://romanes.com , http://architektur.relig.free.fr , www.jorgetutor.com , www.eupedia.com www.visualtravelguide.org , www.digifotomag.cz , www.czecot.com , www.hrady.cz www.javurkova.com , , www.arch.mcgill.ca , http://rubens.anu.edu.au Vytisknout | Nahoru  ^ Operační program Rozvoj lidských zdrojů E-learningové prvky pro podporu výuky odborných a technických předmětů Číslo projektu: CZ.O4.01.3/3.2.15.2/0326