Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/F09

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/F08
Advertisements

Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/ICT13
Archimédův zákon (vztlaková síla)
Rozdílné spotřebiče zapojeny sériově
Teplota periferních části těla Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/ICT07 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek.
Future simple tense Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ10 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/F11
Past tenses Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ07 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit.
Comparatives and superlatives Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ13 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani.
Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/F06
Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/F01
Hromadná korespondence
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/F01
Elektronické formuláře v programu MS Word
Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/F13
ELEKTRONOVÝ OBAL ATOMU I
Jan Čebiš Vývoj modelu atomu.
Polovodiče 1 Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/F07 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit pro.
Ochlazování teploměru Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/ICT03 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_18.
Výkladová prezentace PowerPoint s komentářem učitele Člověk a příroda
ČÁSTICOVÉ SLOŽENÍ LÁTEK
Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/F06
Rotační magnetické pole
VÝVOJ PŘEDSTAV O STAVBĚ ATOMU
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 9 Autor: Lenka Poláková
Od Démokrita po kvantově mechanický model atomu
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf08
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf17
MS Excel – tvorba křížovky
Hydrostatický tlak Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/ICT01 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být.
Pronouns Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ18 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit.
Šablony dokumentů v programu MS Word Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf04 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část.
Kreslení v programu MS Word
Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/F09
Styly v programu MS word Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf05 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek.
Šablony (vlastní) v programu MS Word Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf07 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část.
Digitální učební materiál
Osvětlení plochy Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/ICT20 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být.
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf19 MS Excel - Funkce Průměr Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek.
Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/ICT03
Výuková prezentace Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf15 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
ŠablonaIII/2číslo materiálu387 Jméno autoraMgr. Alena Krejčíková Třída/ ročník1. ročník Datum vytvoření
Automatické tvary Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf02 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Ohmův zákon Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/ICT18 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit pro.
Adverbs Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ14 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit.
Operační systémy Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf12 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Elektrické vlastnosti látek
Open Office Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf16 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit.
Zásady tvorba prezentace Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf13 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek.
Animace v prezentaci Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf14 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Countability Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ15 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit.
Optika Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/F20 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit pro.
Present perfect and past simple tense Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ09 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část.
Model atomu (Učebnice strana 45 – 47)
Didaktický učební materiál pro ZŠ
Stavba látek.
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu a procvičení učiva o atomu. Zabývá se složením.
6. ročník Látky a tělesa Složení látek.
stavba atomu – historie 1
MODEL ATOMU Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_15_32.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Model atomu.
Elektron, neutron a proton elektrické vlastnosti částic
Stavba atomu.
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.43_Atom_a_molekula Datum:
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Transkript prezentace:

Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/F09 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Atomy Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/F09 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit pro komerční účely

Identifikátor materiálu: EU OPVK ICT2-1/F09 Škola Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1217 Název projektu Máme šanci číst, zkoumat a tvořit Anotace Žáci si upevní a prohloubí znalosti při samostatné práci Autor Mgr. Milan Hampl Název Atomy Očekávaný výstup Procvičení a prohloubení znalostí s využitím digitální technologie Vzdělávací oblast - obor Člověk a příroda - fyzika Klíčová slova Atomy, modely atomu Druh učebního materiálu Prezentace Metodika Druhy interaktivity Výklad, motivace, procvičení a ověření znalostí Cílová skupina Žáci Stupeň a typ vzdělávání Základní škola II. stupeň Typická věková skupina 9. ročník ZŠ Datum / období vzniku VM leden 2012

Metodika – informace pro učitele Tento digitální učební materiál je využitelný několika způsoby. Lze ho použit v klasické výuce pro výklad učiva doplněný obrazovou informací s mnoha dalšími rozšiřujícími informacemi pro žáky. Nutný je minimálně datový projektor a připojení do internetu. Na jednotlivých snímcích je minimum textu (základem je výklad učitele) obrazový materiál obohacuje výuku. Prakticky u každého takového materiálu je odkaz na URL adresu, kde jsou informace se vztahem k danému tématu. Tyto informace doplňují výuku, mají informativní a motivující charakter. Výhodou je, že jsou již předem vybrány a posouzeny co do vhodnosti, přiměřenosti, technické dostupnosti. Jsou vybrány stránky kde, pokud možno, je minimum reklam. Záměrně je minimálně využívána „Wikipedie“, kterou žáci využívají nejčastěji. Záměrem je přinést informace, které se někdy obtížněji vyhledávají. Internet je dynamické médium, je proto noto čas od času prověřit funkčnost odkazů. Další možností je použít tento materiál pro samostatnou práci žáků, kde mohou samostatně procházet jednotlivé snímky a seznamovat se s informacemi, které mají mnohdy charakter zajímavostí doplňující základní výuku. Hloubka informací přesahuje dalece základní učivo a má žáky spíše motivovat k samostatnému poznání. Aktivačním prvkem jsou otázky umístěné na konci prezentace, kde je i zpětná vazba. Otázky rozhodně nemají sloužit k testování a hodnocení, ale k aktivaci žáků a přimět je k vyhledávání informací. Třetí možností je poskytnout žákům tento materiál pro samostatnou práci doma, například jako podklad pro přípravu referátu, vlastní prezentace a podobně. K nejcennějším částem patří zdánlivě nevýrazná poslední stránka prezentace, kde je přehled URL adres které se vztahují k danému tématu. Část je použita přímo v prezentaci, jako odkaz z obrazového materiálu. Výběr adres byl časově náročný, bylo odfiltrováno množství balastu, který se na internetu při vyhledávání mnohdy nabízí. Tento materiál muže sloužit zájemcům pro samostatnou práci a rychlejší orientaci. Ovládání prezentace je standardní a intuitivní, pokud jsou někde animace je na ně upozorněno pokynem k jejich přehrání. Při ověřování neměli žáci žádné problémy s ovládáním prezentace.

Ovládání Doplnění učiva, zajímavosti - externí odkaz (nutné aktivní připojení) Opakování učiva – odpověď vybrat klepnutím myši! Správná odpověď se zbarví zeleně, špatná červeně. Verze 1.4 V tomto typu prezentace je velké množství odkazů na externí internetové stránky., je tedy nutno občas odkazy aktualizovat. Proto se stejné prezentace mohou vyskytovat v různých verzích. Je maximální snaha používat v prezentaci odkazy na stránky, které nejsou zamořeny protivnou reklamou, ale tato snaha není vždy úspěšná.

Atom se skládá z jádra a obalu. Jádro má kladný náboj Obal má záporný náboj V jádru jsou protony p+ a neutrony n0 Protony mají kladný náboj, neutrony nemají elektrický náboj V obalu jsou elektrony e- Elektrony mají záporný náboj Skoro celá hmotnost atomu je soustředěna v jádru Hmotnost protonu mP a hmotnost neutronu mn je přibližně stejná Hmotnost elektronu me je jen hmotnosti protonu, nebo neutronu Obal Obal Jádro Zajímavosti:

Modely atomu Thomsonův pudinkový model Rutherfordův model Bohrův model Sommerfeldův (planetární) model J.J. Thomson Ernest Rutherford Niels Bohr Arnold Sommerfeld Nobelovy ceny za fyziku

+ Thomsonův model atomu (1898) Atom je kladně nabitá koule uvnitř které jsou (jako hrozinky v pudinku) volně uloženy elektrony. Tomuto modelu se proto také říká pudinkový model. J.J.Thomson objevil v roce 1897 elektron

Rutherfordův model (1911) Atom je tvořen malým, kladně nabytým jádrem, které obsahuje většinu hmotnosti celého atomu. Okolo atomu obíhají elektrony.

Bohrův model (1913) Atom vodíku S požitím Einsteinovy teorie relativity a kvantové teorie vytvořil N.Bohr model atomu vodíku. V tomto modelu mohou elektrony obíhat kolem jádra jen po určitých, přesně určených, kruhových drahách. Při oběhu po této dráze elektron nevyzařuje energii a může tak obíhat trvale. Elektron energii vyzáří jen při přechodu z jedné dráhy na jinou.

Sommerfeldův model Jen ilustrační nákres Sommerfeldův model atomu, také někdy označovaný jako planetární model. Elektrony se pohybují i po eliptických drahách, stejně jako planety. Model používá k popisu čtyři kvantová čísla. V jednom atomu nemohou existovat dva elektrony, které mají stejné všechny čtyři kvantová čísla.

Opakování učiva Vyber pomocí myši správnou odpověď - správná nemusí být vždy pouze jedna odpověď 1) Který prvek byl použit k výkladu Bohrova modelu atomu ? a) Uhlík b) Hélium c) Vodík 2) Které částice se vyskytují v jádru atomu ? a) Neutrony b) Protony c) Elektronky

3) Kdo se pokusil navrhnout první model atomu? a) Bohr b) Thomson c) Rutherford 4) Jaké elektrické náboje mají základní částice atomu ? a) Proton má kladný náboj b) Neutron nemá elektrický náboj c) Elektron má kladný náboj

5) Rutherfordův pokus ? a) Byly látky ozařovány Roentgenovým zářením b) Byl atom vodíku vystaven působení heliových jader (částice alfa) c) Byla tenká kovová folie vystavena působení heliový jader (částic alfa) 6) Počet protonů a elektronů je v atomu vždy a) stejný b) počet protonů je větší než elektronů c) počet elektronu je větší než protonů

Použité zdroje: http://3pol.cz/ http://www.cez.cz/edee/content/microsites/nuklearni/k12.htm#model http://www.aldebaran.cz/famous/Nobel_list1.html http://www.converter.cz/fyzici/bohr.htm http://artemis.osu.cz/mmfyz/am/am_1_3.htm http://www.pf.jcu.cz/stru/katedry/fyzika/laborky/candra/rejstrik/thomson_model.htm http://dictionary.sensagent.com/thomson%C5%AFv+model+atomu/cs-cs/ http://www.odbornecasopisy.cz/index.php?id_document=38328 Thomson – Kelvin http://www.cez.cz/edee/content/microsites/nuklearni/k12.htm http://fyzmatik.pise.cz/atomova-a-jaderna/032011/ http://businessworld.cz/veda-a-historie/cavendishova-laborator-objev-elektronu-i-struktury-dna-3951 http://www.walter-fendt.de/ph14cz/bohrh_cz.htm http://artemis.osu.cz/mmfyz/tst/am/all.htm http://mineralogie.sci.muni.cz/kap_3_2_atom/kap_3_2_atom.htm http://fyzika.jreichl.com/main.article/view/706-svet-molekul-a-atomu