Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2852 Jméno autora:Mgr. Věra Floriánová Třída/ročník: IV./4. Datum vytvoření:2012 Šablona:III/2č. materiálu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
TIBETSKÝ TEST OSOBNOSTI
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_745_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.18 Anotace: Prezentace je zaměřena na žádost, její hlavní znaky a funkci. V závěru je návod, podle kterého si žáci mohou zkusit.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.05 Anotace: Prezentace obsahuje zásady pro psaní dopisu. Vysvětluje rozdíly mezi dopisem osobním a úředním.V závěru je slohové.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_107.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Internet Datová schránka VY_32_INOVACE_06 Sada 12 Základní škola T. G.
Český jazyk ( sloh ) – 8. ročník
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_61.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_741_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Řípová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK248.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mandys Jiří. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Elektronická komunikace
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: březen.
ANOTACEPrezentace obsahuje informace o elektronické komunikaci, využití u. Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupy Žáci si vytvoří ovou.
PROSTĚ SDĚLOVACÍ STYL Psané útvary.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Záhlaví obchodního dopisu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_103 Jméno autora: Lucie Šrámková Třída/ročník: 4. Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován v rámci.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.04 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici zájmen a jejich dělení. Žáci si hravou formou procvičí pravidla pro psaní zájmena.
Vyplňování jednoduchých tiskopisů Zpracovala: Mgr
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 3.18 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Internet – E. pošta Typ: DUM - kombinovaný.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český – 1. stupeň Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_05_16.
Shodnýneshodný. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK256.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Multimédia Multimediální prezentace Ročník: 8 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Multimédia 1 Ověřeno ve výuce:
Píšeme Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK224.
Psaní adres Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dana Haviarová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Obchodní korespondence
Rozkazovací tázací oznamovací přací. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní dopisy.
94.1 Dopis, adresa Jaké dopisy vidíš na obrázcích? Kdo je odeslal?
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Dopis Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
DUM I. / 13. pohlednice Bc. Zdeněk Klíma. Pohlednice.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Prostě sdělovací styl - psané útvary Název sady:Funkční styly pro 2. ročník,
Jak funguje a jak jej používat?. Co to je? O je elektronická pošta, tj. způsob odesílání a přijímání zpráv pomocí počítače a sítě (místní.
Elektronická a písemná komunikace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Psaní pohlednice VY_32_INOVACE_1B_17
PÍSEMNÁ A ELEKTRONICKÁ KOMUNIKACE VY_32_INOVACE_KORESPONDENCE.01
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
NETIKETA – správné chování na internetu
Informační a komunikační technologie
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Transkript prezentace:

Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Floriánová Třída/ročník: IV./4. Datum vytvoření:2012 Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_22

Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Tematická oblast: Písemný projev Předmět: Český jazyk a literatura – komunikační a slohová výchova Výstižný popis způsobu použití, případně metodické pokyny: materiál vhodný pro výkladovou hodinu, praktické úkoly – skrytá řešení Klíčová slova: dopis, , pohlednice, adresa, adresát, příjemce, formy dopisu, PSČ, Druh učebního materiálu:Powerpointová prezentace

 lidé spolu komunikují pomocí psaných vzkazů od vynálezu písma, a to i po příchodu elektronické pošty ( u)  píšeme:komu, co to je: neformální dopisykoho dobře známe, povídavý tón formální dopisykoho tolik neznáme, ale povídáme si velmi formální dopisyúřadům apod. ykomukoli, nejrychlejší způsob komunikace pohlednicerodině, známým, krátká neformální zpráva vzkazyrodině, kamarádům, krátká zpráva

 hlavně z dovolené přátelům a známým  také udržení kontaktu – poslání krátké zprávy  pravidla: omezený prostor =˃ nemusíme oslovovat a zdravit, můžeme vynechat některá slova jako „já“, „my“,

Kup nebo vyrob pohlednici pro někoho, kdo bydlí sám a asi nedostává moc pošty. Navrhni svou vlastní pohlednici. Např. na počítači, použij třeba fotografie své či přátel, krajiny, rodiny. Anebo vytvoř koláž z věcí nasbíraných na prázdninách.

 nemusíme uvádět svou adresu  vlevo nahoru patří datum, kdy dopis píšeme  pod datem následuje oslovení (i přezdívkou)  používáme i hovorovou češtinu a nespisovné výrazy  končíme pozdravem typu: Měj se fajn, Páčko, …  píšeme jasně, aby vše bylo správně pochopeno  dopis si po sobě přečteme

na obálce  pravá dolní polovina  PSČ před městem nebo pod ním Lucie Pařízková Dlouhá ulice Orlová 4

zkratka pro Poštovní Směrovací Číslo  pro identifikaci místa doručení při automatizovaném třídění zásilek  číselné označení územního obvodu adresní pošty  pěticiferné – trojčíslí a dvojčíslí

do dopisu kamarádovi nepřikládáme zpáteční obálku když bude chtít odpovědět, zaplatí si poštovné sám mohl by se cítit uražený mohl by mít pocit, že ho nutíme k odpovědi

Použijte jednu z následujících adres jako svou nebo pro adresáta, tedy toho, komu píšete. Nechte se jí inspirovat pro obsah dopisu. Eliška Králová Státní hrad Karlštejn Karlštejn č. p. 172 Ondřej Lev Na Hrochově Hrochův Týnec

 záleží na tom, jak známe osobu, jíž děkujeme  na tom, za co děkujeme  zda to bylo překvapivé nebo očekávané  zda se nám to líbilo  zda píšeme za sebe nebo za skupinu lidí Zkuste napsat za vaši třídu děkovný dopis divadelní skupině, která vystupovala u vás ve škole. - co hráli? - zapojili jste se? - jak jste reagovali? - chcete, aby zase přijeli? Milí herci, píšu vám za třídu … po návštěvě v naší škole minulý týden …

Napište děkovný dopis za dárek, na jehož účel nemůžete přijít. Poděkujte tetě Julii za dárek, který se vám nelíbí – už jste na to velcí nebo je vám to malé (hračky do vany, ošklivý svetr, …).  najděte na tom něco pozitivního: To bylo ale překvapení, ty hračky do koupelny! Máma si bude myslet, že se začnu mýt. Děkuju za roztomilý svetr, červená je moje oblíbená barva. Děkuju za panenku, nasmáli jsme se, než jsme jí vybrali jméno.

 dopisování s někým, koho jsme potkali, nebo s někým, koho jsme nikdy neviděli – bydlí v jiném městě nebo dokonce v jiné zemi  dnes spíš prostřednictvím internetu než dopisů  než se víc poznáte, vyměňujete si informace hlavně o vaší rodině, domově, škole, městě, zemi, o vašich zájmech, o hudbě a filmech, které máte rádi, …  nemělo by to připomínat životopis – jen výčet toho, co jste prožili, nepoužívejte tedy často zájmeno já  pokud si dopisujeme s cizincem, je to dobrý způsob, jak se naučit a procvičit si cizí jazyk

Představte si, že Země našla partnerskou planetu. Vy jste mimozemšťan, který na té planetě žije. Napište dopis od něj (vy jste on). Povězte vašemu příteli na Zemi vše o vaší planetě a o sobě, přidejte i svou fotku.

 dopis přijde na místo nejdřív druhý den => „šnečí pošta“  je odeslán a může být přijat během vteřiny  důležité sdělení si nejprve napište nanečisto mimo vaši schránku nebo si ji uložte do rozepsaných  předmět je něco jako nadpis, obsah vašeho sdělení, nemusíte ho uvádět, ale snadněji se pak hledá, pokud si ho ukládáte (v případě doručených) Představte si, že si dvě postavy z vaší oblíbené knihy nebo filmu vyměňují y. Napište jejich ový „rozhovor“.

přeházení písmen a) první písmeno každého slova přeskočí na pozici posledního písmene slova předchozího b) písmenka každého slova jsou napsaná odzadu c) rozkouskování na třípísmenná slova, velké písmeno značí začátek nové věty čtou se jen některá slova (např. každé třetí) čtení pomocí zrcátka každé písmeno původní zprávy je nahrazeno následujícím písmenem abecedy

Rahýj ohned, oufámž, es em ášd obřep. Říštít ýdenp ořádámp ártyb. Udešm octp řijít? Dra hýj ohn edo ufá mže sem ášd obř ePř íšt týd enp ořá dám pár tyB udeš moc tpř ijí t? Ýhard ehhoj, máfoud, ež es šám eřbod. Íšířp nedýt mádářop ytráp. Šedub tcom tíjiřp? Drahý Johne, doufám, že se máš dobře. Příští týden pořádám párty. Budeš moct přijít?

Rajčata jsou drahá, proto navštiv Leah. Kopec opatrně sejdi a rozhlédni se, úraz přichází s nepozorností. S Joem je sraz u dubu, ne u studny. Esbchb Mfbch, rsptjn tfkej tf t kpfn v tuveoz. Drahá Leah, prosím sejdi se s Joem u studny.

Vymyslete si vlastní šifru. Napište si abecedu a vedle každého písmene doplňte šifrované písmeno nebo číslo. Pokud používáte číslo, nedělejte A=1, B=2 atd. Je to příliš jednoduché! Jednopísmenková slova urychlují luštění, proto je připojte k dalším slovům. Skryj svou totožnost a vymysli si pseudonym.

 představuj si osobu, které píšeš  rozmysli si, jak dopis poskládáš, aby se vešel do obálky  na dopis piš datum včetně roku  piš krátké věty a čti si je nahlas, abys zjistil/a, zda dávají smysl  dopis pro někoho jiného než přátele by neměl být delší než jedna strana  snaž se nepsat jen o sobě  při psaní u si rozmysli, zda ho chceš odeslat, než klikneš na příslušnou ikonu

Napiš třeba:  svému prapravnukovi, dítěti z budoucnosti, které se ještě nenarodilo  babičce nebo dědečkovi, které jsi nepoznal/a  slavné historické osobnosti  oblíbenému hrdinovi z knížky nebo filmu  dopis z pustého ostrova, na kterém jsi ztroskotal/a a zůstal ti jen papír a tužka. Moře vyvrhlo na břeh prázdnou láhev. Do ní dopis jakoby vložíš a hodíš do moře – píšeš tedy neznámému člověku.

Zdroje: FAUNDEZOVÁ, A. – MAGEE, W. – WARRENOVÁ, C. Jak psát: příběhy, básně, projekty, reportáže, dopisy, y … a další. Bratislava: Perfekt, ISBN [ONLINE] [CIT ] Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Věra Floriánová.