P13 MARKETING MĚST A OBCÍ Demokratická společnost by měla dát lidem příležitost spolupodílet se na rozhodnutích týkajících se jejích obce, města, regionu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Informace jsou základním předpokladem úspěšného podnikání.
Tvorba cen v maloobchodě
Lokalizace průmyslových (ekonomických aktivit)
Změny v podpoře pro období Ing. Marian Piecha, Ph.D., LLM | generální ředitel Brno, 8. října 2013.
Knihovna v obci - proč? aneb Víme, co máme? Kardašova Řečice říjen 2005 Zlata Houšková.
Programová konference ČSSD Michal Hašek Předseda Asociace krajů ČR a hejtman Jihomoravského kraje , Hradec Králové Silné, samostatné a spravedlivé.
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Udržitelný rozvoj služeb cestovního ruchu Zpráva o průběhu projektu v období leden – červen 2006 Valná hromada Mikroregionu Hranicko Spolufinancováno.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Ing. Šárka Horáková, statutární město Karviná
Marketingový mix 4 P.
Cenová strategie Eduard Andráši.
V OLBY Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Zdravotnictví řízené občanem Pavel Vepřek Tým DG plus.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Žďár nad Sázavou - Města budoucnosti ? Co je to zapojování veřejnosti, co je partnerství.
© Moravskoslezský kraj DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Spolupráce veřejné správy s podniky.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
Marketingové prostředí
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
úvod pojetí a obsah marketingu
ČTK a státní správa komunikace v zájmu veřejnosti.
Občanský a družstevní sektor. překrývání sociální ekonomiky státu s občanským sektorem /nejsou totožné/ České organizace občanského sektoru občanská sdružení.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
Marketingové prostředí obce
MARKETINGOVÝ MIX.
VOLEBNÍ PROGRAM Sdružení nezávislých kandidátů PERSPEKTIVA Komunální volby 2014 Drahelčice.
Jednoduché úvahy Ronald Raszka Nezačínáme na zelené louce n Nezačínáme na zelené louce, navazujeme na práci předchůdců a kolegů n Využíváme.
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
VY_32_INOVACE_ Mikroekonomie.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
NÁSTROJE LOKÁLNÍHO a REGIONÁLNÍHO ROZVOJE
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Řízení a kontrola ve veřejné správě
2. Úloha marketingu ve firmě
8. Marketing.
Účast veřejnosti ve veřejné správě 12. května 2009.
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
RODINNÁ POLITIKA Rodinná politika na úrovni krajů a obcí, Metodické „doporučení“ MPSV ČR, 2008) souhrn aktivit a opatření za účelem podpory rodiny podpora.
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Komunitní a akční plánování v praxi Co je to zapojování veřejnosti.
Seminář Svazu měst a obcí České republiky , Praha Úloha architekta při rozvoji města Ing. arch. Marek Janatka, Ph.D.
Setkání starostů u kulatého stolu Hoštejn Projekt „MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B Tento.
Královéhradecký kraj – podpora podnikání Ing. Michal Pultar Hradec Králové,
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
5 POTŘEBNÝCH SOUČÁSTÍ místní Agendy 21
Komise pro investice, územní plánování a životní prostředí
MARKETING Přednáška P
Strategie regionu, obce
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Tvorba marketingového mixu
ÚLOHA STÁTU VE ZDRAVOTNÍ POLITICE
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Lidé, procesy, partnerství
Úvod, základní principy a cíle
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Život v demokracii DEMOKRACIE FORMY STÁTU kdo moc vykonává:
Veřejný ochránce práv.
MARKETING Přednáška P
Lidé, procesy, partnerství
Transkript prezentace:

P13 MARKETING MĚST A OBCÍ Demokratická společnost by měla dát lidem příležitost spolupodílet se na rozhodnutích týkajících se jejích obce, města, regionu. Úloha občanů by se neměla omezovat pouze na volby, kdy volí své zástupce. Město a jeho orgány by měly hledat nejrůznější způsoby komunikace s občany, by jim vysvětlily svou činnost, dokázaly objasnit rozhodnutí a najít společná řešení.

Problémy spojené s využitím marketingové koncepce Města a obce jsou dynamické, dochází zde k častým a mnohdy nepředvídaným změnám města a obce musí akceptovat některá rozhodnutí probíhající na úrovni vlády (rozpočtové zdroje, významné investice,...) veřejné služby musí města a obce poskytovat na základě potřeb a neměly by být předmětem směny na trhu zdroje místní správy jsou omezené a marketing by mohl zvýšit poptávku, kterou by nebylo možné uspokojit výběr některých služeb je nutně omezený, některé služby vyplývají obyvatelům ze zákona

Názory občanů Souhlas místní populace bývá nezbytný pro získání podpory ve prospěch některého z produktů dané lokality. Zajímat se o určité okruhy problémů: a) jak jsou občané spokojeni (nespokojeni) s činností zastupitelstva a úřadu b) jaké jsou aktuální problémy, jimiž by se mělo zastupitelstvo zajímat c) vyjádření občanů ke konkrétnímu problému, získání podkladů pro rozhodování

Marketing města Cílem marketingu je přilákat do určité lokality, státu či země nové obyvatele, turisty a investory. (je nutné, aby se aktivity neomezovaly na propagaci města, ale aby vzaly v úvahu i stávající „zákazníky“ - současné obyvatele, podniky, další organizace,..) a) rezidenční b) turistický c) komerční

Konkrétní podoba markt. mixu Marketingový mix města Produkt - jako soubor užitků, jež město nabízí různým uživatelům (pracovní příležitosti, bydlení, rekreace,....) Cena - celková úroveň za jednotlivé dílčí užitky Distribuce - dopravní možnosti města, poloha a geografické umístění, dopravní dostupnost Propagace - nástroje, kterými město o sobě dává vědět a oslovuje veřejnost

Rozšíření 4P o další 2P Kotlerovo pojetí „megamarketingu“: Politická situace - příznivá či nepříznivá situace, demokraticky zvolení kandidáti, stabilita orgánů, ochota společně spolupracovat a rozhodovat ve věcech, které se týkají města Veřejné mínění - z názorů, přání a potřeb by měla vycházet veškerá koncepční činnost města vedoucí ke stanovení základních cílů a celkové strategii rozvoje města.

LIteratura Foret, M.: Komunikující město.ESF MU Janičková, Vaštíková: Marketing měst a obcí