GRAFIKA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika.
Advertisements

Grafické formáty výukový text.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Počítačová grafika.
ZÁKLADY GRAFIKY Ing. Tomáš Kostka UNIV 2 – KRAJE; TWS_02.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vývoj počítačové grafiky
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Základy práce v aplikaci Adobe Illustrator 1. část
Referát č. 18 Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti.
Miloslav Mazanec © 2013 Počítačová grafika.
Vývoj počítačové grafiky
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Grafika na PC základy.
Počítačová grafika.
Počítačová grafika, prezentace
Počítačová grafika – rastrová grafika
Bitmapová (rastrová) grafika
bitmapová (rastrová) grafika, vektorová grafika, výhody a nevýhody
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
Počítačová grafika.
Bitmapová a Vektorová grafika
Základní pojmy Grafiky
Počítačová grafika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
POZNÁMKY PRO VÝUKU Předmět:GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE Téma:ÚVOD DO BITMAPOVÉ A VEKTOROVÉ GRAFIKY Školení v rámci SIPVZ:UČITELÉ Mezipředmětové vztahy:
Počítačové zobrazování. Vektor Křivky Malá velikost souboru Při zvětšení zůstává kvalita.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
Počítačová grafika.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Počítačová grafika a prezentace
Rastrová grafika Výpočetní technika.
Tomáš Veselý, Lukáš Ratkovský, Luboš Rauer.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
GRAFIKA úvod.
Počítačová grafika.
Základy HTML 1 Vložení obrázku. 2 Grafické formáty První předpoklad pro vložení obrázku do stránky je jeho uložení ve vhodném formátu. Prohlížeče podporují.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_19.
Počítačová grafika a CAD 1. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Poznámky k testu Z uvedených otázek je vždy jedna odpověď správná.
Počítačová grafika a CAD 1 Ukládání obrázků do různých formátů.
Bitmapová (rastrová) grafika
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Martina Braunerová.  obrázek je složen ze základních geometrických tvarů (body, přímky, křivky, mnohoúhelníky)  je možné libovolné zmenšování či zvětšování.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková. Barevná hloubka barevné odstíny jsou dány kombinací barev barevná hloubka = určuje kolik bitů je potřeba k popisu.
Počítačová grafika VY_32_inovace_01_infgrafika_05 Vypracovala: Mgr. Lucie Bernátová Datum: březen 2014 Předmět:Informační technologie Ročník:8. ročník.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Grafika - základy Co se všechno naučíme???
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Počítačová grafika. Rastrová grafika Fungování monitoru Jak může monitor zobrazit barvy tak věrně? Kolik barev vůbec dokáže zobrazit?
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Rozdíly rastrové a vektorové grafiky (01). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_047.ICT.13 Vektorová a rastrová grafika.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Grafika – opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Grafické programy - opakování
Počítačová grafika základní pojmy. Počítačová grafika základní pojmy.
Základní pojmy z počítačové grafiky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
GRAFIKA.
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková.
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Počítačová grafika.
Transkript prezentace:

GRAFIKA

Použití grafiky Tiskoviny Reklama Média, televize, film Multimédia Internetové stránky 3D grafika Virtuální realita hry

Formy grafiky Rastrová grafika – obraz vzniká na základě matice bodů (pixelů), každý bod má barvu a umístění Vektorová grafika – obraz vzniká jako množina matematicky definovaných objektů

Rastrová grafika Výhodou je perfektní obrázek Nevýhodou je velikost souborů Se zvětšením obrázku dojde ke snížení kvality Čím větší počet bodů, tím je obraz kvalitnější

Použití rastrové grafiky Formou rastrové grafiky jsou zaznamenány všechny typy fotografií, obrázků a grafických scén

Parametry grafiky (rastr) Rozlišení – kolik obrazových bodů obsahuje obrázek v délce 1 palce, což je 2,54 cm (zkratka rozlišení DPI) Čím větší rozlišení, tím kvalitnější obrázek ale tím větší velikost souboru Velikost rozlišení 300 – 1200 DPI Rozměrová velikost – šířka a výška obrázku udaná v bodech (800 x 600)

Vektorová grafika Programy ukládají grafickou informaci pomocí matematického zápisu (pomocí matematických křivek – vektorů) Výhody – neomezené zvětšení, malá velikost souborů, možnost pracovat s každým objektem samostatně

Použití vektorové grafiky Formou vektorové grafiky jsou tvořena písma, diagramy, schémata a počítačové animace.Její využití je velmi široké.

Formáty souborů Existuje velké množství formátů souborů, každý je jiný a každý se hodí pro jiný účel (komprimace dat) Komprese – zhušťování dat, zmenšování velikosti souborů (ztrátová a bezztrátová komprese)

Nejčastější formáty Vektorová grafika *.eps *.wmf *.ai Rastrová grafika *.jpg *.tif *.bmp *.gif *.png

3D grafika a její aplikace Jde o princip vektorové grafiky Umožňuje pracovat v 3D prostoru (jde o přidanou osu z) Blender studio

3D grafika

3D grafika