VÝTVARNÉ TECHNIKY Akční malba Základní škola Sedmikráska, o.p.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
4.1 Předgrafická technika - tisk z výšky
Advertisements

Tónování barev Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Nicol Stavělová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT.
ČERNOBÍLÉ KYTARY Pedagog: Anita Přibylková. Spolužáci většinou hrají na kytary. Pokus o vyjádření konkrétního tvaru kytary za použití hmatového a vizuálního.
32_09_22: Výtvarné materiály: Jak? Na co?
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Elektronická učebnice - II
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
VÝTVARNÉ TECHNIKY Temperová malba Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, Rožnov pod Radhoštěm ČESKÁ REPUBLIKA Tvorba mapy ČR Autor: Mgr. Pavel Sedlák Vytvořeno: září 2013.
ZŠ a MŠ Brno, Křenová 21 CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Inovace ve vzdělávání na naší škole.
ČESKÁ REPUBLIKA Můj erb Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
VÝTVARNÉ TECHNIKY Tisk z koláže
Akrylová malba „alla prima“
VÝTVARNÉ TECHNIKY Enkaustika Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Figurální malba pomocí projekce
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 Společná setkání nad výtvarnými díly 3
Abstraktní expresionismus
Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Řípová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_587_ Nejstarší písemné památky AUTOR: Mgr. Michaela Vašíčková.
Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, Rožnov pod Radhoštěm STAROVĚKÉ STAVITELSTVÍ Autor: Mgr. Jana Valchářová Vytvořeno: červen 2013.
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
32_09_21: Výtvarné materiály: Jak? Čím?
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Elektronická učebnice - II
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Březinová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Elektronická učebnice - II
Elektronická učebnice - II
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 5 Obraz mého jména Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 7) Možnosti využití.
VÝTVARNÉ TECHNIKY Papírořez Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Malba akrylovými barvami
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI _ VV, DUM 6
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 5 Obraz mého jména Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_15_Pointilismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Abstraktní umění Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Portrét Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 5 Obraz mého jména Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
Street art Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Teplé a studené barvy Název školy
Keith Haring Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Náhoda Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Piet Mondrian Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Tónování barev Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Sochy a plastiky Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Životní zájmy Tematická oblast
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, Akční malba Autor: Mgr. Olga Pasovská Název.
Praxi z VV jsem vykonávala na ZŠ Úvoz v 1. třídě.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Transkript prezentace:

VÝTVARNÉ TECHNIKY Akční malba Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, 756 61 Rožnov pod Radhoštěm VÝTVARNÉ TECHNIKY Akční malba Autor: Lucie Oharková Název: VY_32_INOVACE_VV_05_08_Výtvarné techniky Vzdělávací oblast: Umění a kultura Projekt Sedmikráska CZ.1.07/1.4.00/21.3812

AKČNÍ MALBA téma: Moje nálada vzdělávací obor: Výtvarná výchova, I. st. ZŠ anotace: Prezentace nabízející učitelům nápady pro motivaci žáků k expresivnímu vyjádření. Obsahuje popis postupu a ukázky prací žáků 5.třídy.

Technika Nejslavnějším představitelem akční malby je: Jakson Pollock 1912-1956, USA Americký malíř inspirovaný primitivním uměním, který při své tvorbě nepoužíval paletu a štětce. Barvy lil přímo na plátno. V jeho obrazech není zachycená perspektiva ani konkrétní tvary, maloval zcela abstraktně. Více informací v tomto zdroji: http://www.artmuseum.cz/umelec.php?art_id=349 K této technice můžete použít jakékoli barvy a podložky. To opravdu důležité je, aby se žáci nechali unést svými prožitky. Při pilotování této aktivity žáci použili vypratelné kvašové barvy a jako podložku karton upravený nátěrem akrylové barvy. Potřebovali větší množství kelímků a lžiček, mikroténovou fólii a dostatek času na úklid.

Motivace, postup Příprava třídy může mít nádech mimořádné akce. Odstraníme lavice. Celý prostor podlahy pokryjeme mikroténovou fólií, kterou používají malíři - natěrači. Takovou přípravu lze využít k uvolňující hře. Kolektiv dětí roztáhne fólii jako velké moře, šustí sní a vyhazuje ji do vzduchu. Až fólie klesne k zemi, zvuky je vhodné nahradit tichou relaxační hudbou. Dál doporučuji, aby se žáci oblékli do pracovních plášťů a upravili si podklady k malování nátěrem upravujícím savost. Během zasychání nátěru je dostatek prostoru pro povídání o akční malbě. Je posilující, před žáky zmínit, že tento způsob intuitivního malování zvládne opravdu každý a to se skvělým výsledkem. V naprosté tichosti žáci dostanou úkol najít si místo na zemi a podle chuti začít s cákáním barev. Pozor na roznášení barvy po místnosti na přezůvkách! Osvědčilo se pracovat v kroužcích, kdy uprostřed na dosah skupinky stojí kelímky různých odstínů. Malíři barvu nabírají z kelímků a vylévají ji lžičkami. Není možné zneužít malování k cákání po spolužácích. Žáci pouze využívají gravitaci a drobné tahy lžící ve vzduchu. Experimentují s výškou dopadu barvy na podklad. Po úklidu třídy je vhodné s malíři zavést reflektivní dialog o tom, jak se při malování cítili a jak jsou spokojení s hotovým obrazem. Zdůrazníme harmonický efekt různorodé skupiny obrazů, které vznikly stejnou technikou, navrhneme společnou instalaci.

Nebyly použity obrázky z externích zdrojů. Autory obrazně vizuálních vyjádření jsou žáci ZŠ Sedmikráska o.p.s..