MOŘSKÉ RYBY 7. třída.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Atlantský oceán - Atlantik-
Advertisements

Znečišťování oceánů a nadměrný rybolov
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
1 Patří do skupiny lososovitých, pro které je typická tzv. tuková ploutvička. Vytvořil stálé sladkovodní populace, které přestaly táhnout do moře. Dosahují.
Znečištění moří, nadměrný rybolov
Autor:Mgr. Alena Shánělová
ROZDĚLENÍ RYB Přírodopis 7 třída.
RYBY.
Ryby.
Základní škola Kladruby
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
RYBY sladkovodní a mořské
Dravé ryby.
Třída RYBY. Osnova: Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnitřní stavba těla Vnitřní stavba těla Vnitřní stavba.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Prvouka 3.ročník Gabriela Mikulková 2012
RYBOLOV a jeho makroregionální přehled
Bc. Anna Hana Kučeráková zpracováno: ročník (obor)
Ryby.
RYBOLOV Jan Chytil, OA.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Systém ryb.
Sleď obecný Žije v severských mořích
Poznávačka: kruhoústí
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Výlov ryb Sebastian Macura. Výlov ryb Sebastian Macura.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Floriánová Třída/ročník:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
bichir chrupavčití – bichiři kostěná kostra bez rostra
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace Jméno autora: RNDr. Rostislav Herrmann Datum: 1. listopadu 2012 Ročník: čtvrtý Vzdělávací oblast:
Třída Ryby Nejpočetnější skupina obratlovců, výskyt od prvohor
Moře a oceány obratlovci.
Život ve vodě Filip Bordovský.
OCEÁNY.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Ryby 7. ročník.
Šablona III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_NAV_282 Ročník: 2.
RYBY poznávání zástupců
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Jitka Marečková Název: VY_32_INOVACE_10C_3_Ryby _II_ mořské Téma: 10C_Př7.roč.
7. třída.  Ke každému očíslovanému obrázku napiš rodové a druhové jméno ryby Např. 1. hořavka duhová  Společně provedeme kontrolu (opravu)  Klíčová.
Třída: Ryby znaky: ● tělo protáhlé, ze stran zploštělé ● kůže kryta šupinami a slizem ● končetiny = ploutve: – párové – břišní, prsní – nepárové – hřbetní,
RYBY. kapr obecný vouskykrátká řitní ploutev dlouhá hřbetní ploutev.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Zemědělství TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
RYBY Přírodopis 7. třída.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Blanka Kabeláčová Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_23_ Ryby II. - zástupci Číslo projektu:
Zástupci ryb Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Bezostní Clupeiformes. Bezostní Obecně jsou primitivní kostnaté ryby, mezi které patří některé hospodářsky velmi významné druhy ryb, jako jsou sledi,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 52 Sada: Př 7/07 Předmět: přírodopis Ročník: 7.
BAHNÍK VÝCHODOAFRICKÝ úhořovitý tvar těla hřbetní, ocasní a řitní ploutev splývají v lem Zajímavosti: dýchá párovými plicními vaky, sucho přečkává zahrabán.
Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se stavbou a základním systémem ryb. Materiál je plně funkční pouze s použitím.
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Potraviny a výživa 2. ročník – kuchař, číšník, servírka
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
RYBY VY_32_INOVACE_06-55 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
ŽIVOT V OCEÁNECH A MOŘÍCH
RYBY –MOŘSKÉ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Lada Marholdová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
VÝZNAMNÉ MOŘSKÉ RYBY (po výkladu si zapiš do sešitu)
Základní škola, Hradec Králové
Poznávačka ryb.
RYBY sladkovodní a mořské.
Základní škola Kladruby
Třída: Ryby.
RYBY MOŘSKÉ RYBY.
Atlantský oceán. Atlantský oceán Atlantik je druhý největší ze světových oceánů Jeho rozloha je 106 miliónů km2 Délka jeho pobřeží je přibližně 111.
Transkript prezentace:

MOŘSKÉ RYBY 7. třída

Proč jsou mořské ryby důležité?

Proč jsou mořské ryby důležité? Zdroj obživy na pobřeží Vit D – důležitý pro růst kostí a zubů

Jak vypadá mořský rybolov?

Jak vypadá mořský rybolov? lodě – lov do sítí flotily – „továrny“ – lov i zpracování ryb (mražení, konzervování, …) mezinárodní dohody – pravidla rybolovu

Čím je život v mořích ohrožen?

Čím je život v mořích ohrožen? Nejnebezpečnější – havárie ropných tankerů Nedodržování dohod => hrozba vyhynutí

Jaké znáte mořské ryby?

Sleď obecný severská moře úpravy => slaneček, uzenáč

Treska obecná dravá až 1,5 m severská moře filé

Tuňák obecný teplá moře dravý

Makrela obecná tučné maso udí se

Sardinka obecná drobná jižní Evropa olejovky

Losos obecný podobný pstruhovi tuková ploutvička dospělci táhnou v hejnech do řek, kde se třou, mladí se ve 2 – 3 letech vydávají do moře narůžovělé maso

Losos obecný

Převážně severské ryby: zápis  Převážně severské ryby: Sleď (slaneček, uzenáč) Treska (filé) Losos Podobný pstruhovi Migruje - tře se v řekách Makrela Ryby teplých moří: Tuňák Sardinka (olejovky)