Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763 Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: 2. 3. 2013 Cílový ročník: 8.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

ČESKÉ ZEMĚ V DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ
HABSBURKOVÉ NA ČESKÉM TRŮNĚ
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.10 Název pro školu:
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
MAKEDONIE, ALEXANDR VELIKÝ
České stavovské povstání
Z PODDANÉHO ČLOVĚKA OBČAN rok 1848
POHÁDKY 2 – EVROPŠTÍ AUTOŘI
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
STUDENÁ VÁLKA 50. – 60. léta 20. století
Anotace Žák se seznámí s úvodem do ČR …. Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje obecné poznatky o ČR Speciální vzdělávací.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Evropa – střední Evropa úvod
Vznik ČR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Potřeby a projevy člověka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 9.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 9.
ÚSTNÍ LIDOVÁ SLOVESNOST -PRANOSTIKY
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Autor výukového materiálu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_444.
Význam půdy Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_08 Tematická.
VY_32_INOVACE_22_20 Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis Název materiálu Vikingové – postrach Evropy v 9. stol. Anotace – Žáci se formou.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.11 Název pro školu:
František Ladislav Čelakovský
Chráněná území v České republice
Nerostné suroviny Evropy
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_22_17 Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis Název materiálu Doba Rudolfa II. Anotace – Žáci se formou prezentace seznámí se.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_458.
NÁSTUP HABSBURKŮ NA ČESKÝ TRŮN
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
VY_32_INOVACE_1D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Anotace Žák se seznámí s dílem Karla Čapka …. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstupÚstně interpretuje dílo K. Čapka, písemně správně přiřazuje.
Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody. Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody.
VY_32_INOVACE_1D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Jméno autora:Mgr. Stanislav Pexa Třída/ročník:
Časová pásma, datová hranice, smluvený čas
ICT VL Pravěk – procvičování 4.R
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ ČESKÉ ZEMĚ V DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ II. Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový.
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová
Karel Havlíček Borovský
ICT 2 – 3 – 25 HV František Škroup – Kde domov můj
ICT VL Evropa 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
Smyslová ústrojí člověka
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Cílový ročník: 8.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NÁRODNÍ OBROZENÍ PO ROCE 1815
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ÚVOD DO DĚJEPISU/ Introduction to History
Transkript prezentace:

Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.

 Vzdělávací oblast: ČLOVĚK A SPOLEČNOST – D, VkO  Vzdělávací obor: Dějepis  Tematický okruh: Novověk  Téma: Bachův absolutismus  Metodický list/anotace: Prezentace je určena k výkladu a doplnění učiva, jako podklad pro zápis žáků a opakování probraného učiva.  Jazyk:čeština  Očekávaný výstup: Žáci popíší hlavní znaky Bachova absolutismu a charakterizují osobnost Karla Havlíčka Borovského.  Speciální vzdělávací potřeby: žádné  Druh učebního materiálu: prezentace  Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň  Typická věková skupina:

 Neoabsolutismus.  Dějiny udatného českého národa, 85 díl, Bachův absolutismus.   1. Který císař vládl v habsburské monarchii v letech 1848 – 1916?  František Josef I.  2. Čím se stal Alexander Bach?  Ministr vnitra.  3. Který český novinář byl poslán do vyhnanství do Brixenu?  Karel Havlíček Borovský.

 Císař František Josef I.  Ministr vnitra Alexander Bach

OOmezení politického a spolkového života. OOporou státní moci je tajná policie a četnictvo. CCenzura. 3.

 Podpora hospodářství a podnikání.  Státní správa – zavedeny okresy a kraje.

4.  Učebnice str. 73 – 74, doplň text.  Karel Havlíček Borovský se původně měl stát …………………….  V Rusku působil jako ………………….  V roce 1848 založil ………………………. noviny.  V roce ………….. byl zatčen a odvezen do Brixenu.  Zemřel na ……………………………. Národní 1851 tuberkulózu. knězem. vychovatel.

 Alexandr Bach odvolán kvůli porážkám Rakouska v severní Itálii.

M onografie  Hlavačka, M. Dějepis pro 8. ročník základní školy. 2. vydání. Praha: SPN- pedagogické nakladatelství, spol. s. r. o., ISBN s , 82 Obrázky 1. Obrázek 1.: Carolus. [online]. Volné dílo dostupné na www: Obrázek 2.: Tohma. [online]. Volné dílo dostupné na www: Obrázek 3.: Sodacan. [online]. Dostupný pod licencí CC BY-SA na www: Obrázek 4.: Jedudedek. [online]. Volné dílo dostupné na www: _Karel_Havl%C3%AD%C4%8Dek_Borovsk%C3%BD.jpg _Karel_Havl%C3%AD%C4%8Dek_Borovsk%C3%BD.jpg