Destinace cestovního ruchu ?!

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cestovní ruch Luhačovické Zálesí
Advertisements

Aktualizace Rozvojového konceptu CR na Šumavě Regionální marketing Vimperk
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
_ Czech Convention Bureau Kongresový turismus.
Jak podnikat v cestovním ruchu ?
Aktivity Ústeckého kraje v rámci implementace RIS ÚK.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Beskydy pro všechny Výroční konference CIP EQUAL 19. listopadu, Praha Jarmila Šagátová KAZUIST, spol. s r.o., Třinec.
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace činnosti společnosti v roce 2011.
Udržitelný rozvoj služeb cestovního ruchu Zpráva o průběhu projektu v období leden – červen 2006 Valná hromada Mikroregionu Hranicko Spolufinancováno.
Luhačovské Zálesí, o.p.s., MAS Ploština, MAS Vizovicko a Slušovicko
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
TRNKOVÁ STEZKA Představení projektu. Trnková stezka obecně Předmětem projektu je rozvoj a propagace „Trnkové stezky“, specifického turistického produktu,
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
Roman Vacho Předseda krajské sekce Národní federace hotelů a restaurací ČR generální ředitel Grandhotel PUPP Karlovy Vary, a.s. Karlovy Vary
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Cykloturistika Produkty Služby Infrastruktura Propagace.
Cestovní ruch: zákon pro posílení oboru i ekonomiky ČR Jitka Fatková ředitelka odboru cestovního ruchu Tisková konference MMR 24. červen 2010.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Setkání informačních center Zlínského kraje Vizovice
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Produktové novinky 2011.
Prezentace turistické oblasti
Destinační management turistické oblasti Jeseníky (Jeseníky-východ)
Marketingové aktivity ke zvýšení povědomí o domácím cestovním ruchu.
POZNÁMKA: Pokud chcete změnit obrázek na tomto snímku, vyberte obrázek a odstraňte ho. Potom klikněte na ikonu Obrázek v zástupném textu a vložte vlastní.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Vizuální styl společnosti / regionu / destinace.
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
Úvodní konference projektu „Průvodce světem Multimédií“ 21. září 2010 LAPTUS s.r.o., rozvojová agentura.
Euro Net. Projekt Euro Net OP PCS SK-CZ 2007 – 2013 je spolufinancován z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF)
Informatizace společnosti Mgr. Radko Martínek ministr.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
Marketingové prostředí obce
MARKETINGOVÝ MIX.
Regionální konference v MSK
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
NÁSTROJE LOKÁLNÍHO a REGIONÁLNÍHO ROZVOJE
2. setkání pracovní skupiny projektu MOS obcí v územním obvodu ORP Chomutov Místo: Chomutov Dne: , 13:00 hod. C ESTOVNÍ RUCH – PROJEKT MOS.
Návrh CHKO Český les Cílená stimulace hospodářského rozvoje území RNDr. Emil Chochole vedoucí Odboru regionálního rozvoje KÚPK Babylon,
Projekty destinačního managementu v Moravskoslezském kraji - od turistické oblasti po region Ing. Richard Žabka, Agentura pro regionální rozvoj, a.s. 1.
Aktivity CzT vůči TIC. VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ TIC Projekt: Rozvoj lidských zdrojů v oblasti CR formou dalšího vzdělávání Program: OPLZZ Cíl = zvýšení úrovně:
Projekt Destinační management MSK - možnosti spolupráce.
Destinační management Ing. Marek Záboj, Ph.D. Katedra společenských věda a managementu sportu Fakulta sportovních studií MASARYKOVA UNIVERZITA.
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
Spolupráce moravských krajů v oblasti cestovního ruchu Holešov 2011
Destinační management TO Poodří - Moravské Kravařsko Konference Kunín 9. června
Projekt 2 -Studie vybrané destinace v cestovním ruchu se zaměřením na sportovní aktivity 1)Rozdělení studentů do dvou až tříčlenných týmů 2)Výběr destinace.
Vyhlášení HITu sezony Východní Moravy Záštita: Rostislav Vondruška Generální ředitel Czech Tourism.
HIT SEZONY 2014 VÝZNAMNÝ POČIN CESTOVNÍHO RUCHU VÝCHODNÍ MORAVY 2013 VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ HIT SEZONY 2014 VÝZNAMNÝ POČIN CESTOVNÍHO RUCHU VÝCHODNÍ MORAVY.
Možnosti sledování konkurenceschopnosti destinací turismu na úrovni regionů a míst Monika Palatková Výroční konference ATIC ČR Turistická informační centra.
MARKETINGOVÉ AKTIVITY České centrály cestovního ruchu - CzechTourism na rok 2008.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
Systém trvale udržitelného rozvoje podnikání pro město Aš Skupina 4.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Setkání s řešiteli pro veřejnou zakázku
12/04/2010 Zámek Loučeň Ing. Pavel Vinohradník Oblast cestovního ruchu v ROP Střední Čechy.
5 POTŘEBNÝCH SOUČÁSTÍ místní Agendy 21
Prioritní osa 2 Interreg V-A Česká republika – Polsko Společný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
RESORT LUHAČOVICE.
Atraktivní zaměstnavatel
Kategorizace organizací destinačního managementu
Organizačně-právní podmínky fungování ekonomiky cestovního ruchu v Polsku Dr. Piotr Gryszel, Ph.D.
Transkript prezentace:

Destinace cestovního ruchu ?! Luhačovské Zálesí Destinace cestovního ruchu ?!

Destinace Jak můžeme chápat destinaci cestovního ruchu? Destinace jako geografická oblast různé velikosti se souhrnem nabízených služeb a celkově vnímanou příjemci (klienty) jako specifickou od ostatních oblastí Destinace jako cílová oblast v daném regionu, typická významnou nabídkou atraktivit cestovního ruchu a infrastruktury cestovního ruchu Destinace jako konkrétní oblast se souhrnem nabízených komodit/služeb Destinace jako „rekreační produkt“

Vymezení destinace Luhačovice Luhačovice a Pozlovice Luhačovicko Luhačovské Zálesí Zlínsko a Luhačovicko Východní Morava

Vymezení destinace Je vůbec žádoucí definovat novou destinaci CR Nepostačuje plně Východní Morava / Zlínsko a Luhačovicko?

Marketing a management destinace marketing + management = marketingový management zatím nejvyspělejší generace regionálního řízení a organizaci turismu v destinaci důsledek zvyšující se náročnosti klientů na straně jedné a sílícího konkurenčního boje na straně druhé

Společnost destinačního managementu (DMC) společnost destinačního managementu – Destination Management Company společnost „zaměřená na management destinace a prosazení destinace a jejích produktů cestovního ruchu na trhu společnost, která realizuje záměry destinačního managementu, je zaměřena na vývoj a aktivní prodej hlavních produktu a cenovou politiku je zájem o její budování v Luhačovském Zálesí?

Důvody vzniku společností destinačního managementu destinace bez funkční společnosti destinačního managementu příliš mnoho aktéru a jejich partikulárních zájmu spolu s odlišným vlivem a finančními možnostmi těchto aktéru způsobuje neschopnost trhu vytvořit samovolně zdroje potřebné pro destinační marketing dochází k tzv. tržnímu selhání = absence zdrojů pro marketingové aktivity „Společnost destinačního marketingu je nenahraditelná ve své roli propagace identity a image destinace jako celku, protože většinou žádný z privátních subjektu nemůže tímto způsobem destinaci / region zastupovat“ (Palatková, 2006) vznik společnosti destinačního managementu a marketingu je odpovědí na tržní selhání, dochází tak ke kombinované spolupráci a financování systému ze strany veřejného a soukromého sektoru

Charakteristika moderní DMC Některé destinace vytvořily nové institucionální struktury nebo přestavěly a změnily staré tak, aby byly schopné vytvářet a plnit strategie rozvoje destinace. Nově tak vznikly podniky/společnosti destinačního managementu Mají výrazně komerční rysy, tržní orientaci a generují příjmy Jsou vedeny a financovány nejvýznamnějšími aktéry v regionu Tím dochází ke značné motivací ostatních

Cíle moderní DMC Cílem DMC je optimalizace příjmů z turismu při udržitelném rozvoji destinace, a to zejména: optimalizace příjmu na návštěvníka z klíčových trhů udržení dostatečně širokého spektra zdrojových trhu udržení nebo zvýšení podílu na nových a rostoucích trzích zvýšení počtu přespávajících turistu (lužkonoci); zvýšení zaměstnanosti v cestovním ruchu

Příklady dobré praxe Příklady dobré praxe velikostně analogických destinačních agentur v rámci České republiky: České Švýcarsko Český Krumlov Hranicko Sokolovsko Jesenicko

Jak chápeme atraktivní destinaci?

Jak chápeme atraktivní destinaci (Luhačovské Zálesí)? Co by taková destinace měla zahrnovat / obsahovat ? Jaké jsou nové cílové skupiny? Jak tyto skupiny přilákat? Jak nově zaujmout zamýšlenou / stávající klientelu? Jak využít současného systému propagace?

Vymezení relevantních aktérů CR v Luhačovském Zálesí

Vymezení relevantních aktérů CR v destinaci Město Luhačovice Městys Pozlovice Lázně Luhačovice a.s. Miramare Luhačovice další hotely a penziony v Luhačovském Zálesí Centrála cestovního ruchu Východní Moravy Luhačovské Zálesí, o.p.s. ? ???

Co dále?

Správa sociálních sítí destinace Tiskový mluvčí destinace??? PR manager destinace Vytvoření specifické pracovní pozice s podporou soukromého a veřejného sektoru Komunikace a spolupráce s IC, municipalitami, podnikatelskými subjekty v oblasti cestovního ruchu, s neziskovým sektorem, s CCR VM – Živé Luhačovice Příprava tiskových zpráva, prezentace regionu, cílené budování image destinace, kontakt s médii Správa sociálních sítí destinace Tiskový mluvčí destinace???

Moderní turistický portál Aktualizovaná verze turistického portálu www.luhacovice.cz Moderní design Je žádoucí informovat o celé destinaci?

Moderní turistický portál Vytvoření alternativního turistického portálu s akcentem na celé Luhačovské Zálesí? Komerční pojetí? Není to duplicitní činnost vůči www.luhacovice.cz?

Informační newsletter / bulletin / zpravodaj Přibližně 2-4x ročně editace informačního zpravodaje o destinaci Přehled kulturních a společenských akcí, informace o Luhačovském Zálesí, budování značky a dobré image

Jednotný vizuální styl Nový vizuální styl Luhačovského Zálesí Cílené budování značky? Jednotné značení všech turistických cílů?

Luhačovice/Luhačovské Zálesí jako gastronomická destinace Luhačovice Food Festival Jak chutnají Luhačovice / Luhačovské Zálesí? Týden tradiční gastronomie v Luhačovském Zálesí Možnost zapojení restaurací a hotelů Jednotná marketingová kampaň akce Možnost zvýšení mimosezónní atraktivity destinace a obsazenosti hotelů?

Nové akce pro veřejnost? Je současná nabídka dostatečná? Je žádoucí vytvářet nové akce? Pokud ano, jaké? Personální a organizační zázemí?

Finanční a personální zdroje Alfa omega dalších aktivit Využití stávajících personálních kapacit? Vytvoření nových ? Finanční zdroje „DMM“? Spolupráce soukromý a veřejný sektor? 50 % / 50 % Využití dotačních zdrojů?

Důslednější propagace stávajících akcí? Na co jsme zapomněli? Důslednější propagace stávajících akcí? Důslednější propagace již realizovaných projektů? Intenzifikace spolupráce s médii a CCR VM? Větší spolupráce současných akterů CR?

Těšíme se na další spolupráci!