LIDÉ DÁVAJÍ LIDEM Všude jsou jen lidé – individuální dárci, firemní dárci, úředníci….. Lidé dávají dary, když jsou o to požádáni. Jakmile darují, musíme.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak zapojit do projektu učitele z eTwinning Plus Guidance document.
Advertisements

Jak na to, aniž bychom se zničili
OSOBNÍ SEZNAMKA BEATRIS. PROČ OSOBNÍ? Dostane se Vám osobního přístupu Budete komunikovat s živým člověkem (se mnou) ☺ Nebudete vystavovat svůj profil.
Financování komunitních projektů Tento příspěvek vznikl při řešení grantu podpořeného Vzdělávací nadací Jana Husa Ing. Jana Krbová.
DENNÍ STACIONÁŘ OLGA.
Neziskové organizace a jejich financování
Odborné praxe na ÚISK Informační schůzka. Program setkání  Základní informace o praxích  Termín praxe  Postup při výběru instituce  Průběh praxe a.
OBCHOD A HOSPODÁŘSTVÍ Vyzkoušejte si samostatně obchodovat…
Sue Ryder Charity Cup ročník benefičního fotbalového turnaje na podporu Domova Sue Ryder.
Dobrovolnická činnost v Domově Sue Ryder Příklad dobré praxe
Fundraising PE 415.
Prezentace Neoficiálních Klientských Internetových Stránek Společnosti DUHA.
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
CSR V INTERNÍ KOMUNIKACI SKUPINY ČEZ
© Oldřich Staněk. 35 let OVB Společnost OVB vznikla roku 1970 a poskytuje klientům obsažné, individuální a objektivní majetkové a finanční poradenství.
Dobročinné odkazy ze závětí v kontextu českých komunitních nadací.
Sue Ryder Charity Cup ročník benefičního fotbalového turnaje na podporu Domova Sue Ryder.
Peníze - půjčky Splátkový prodej Úvěrová karta Spotřebitelský úvěr
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
SUŠMÁNIE aneb všechny barvy SUŠ. SUŠMÁNIE Poděkování:
GRANTOVÝ SYSTÉM MČ Praha 21 ZMĚNY ŽÁDOST VYÚČTOVÁNÍ ÚJEZD NAD LESY 7. LEDNA 2012.
Postavme školu v Africe 2005 pár poznámek k organizaci sbírky.
Projektový management a fundraising Petr Machálek.
Vkladové služby.
o hospodářské soběstačnosti a o samofinancování církve“
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
„Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Investuje do venkovských oblastí"
Odborné praxe na ÚISK Informační schůzka. Program setkání  Základní informace o praxích na ÚISK v roce 2013  Důležité termíny  Postup při výběru vhodné.
Vícezdrojové financování Jitka Nesrstová Nadace VIA / Sdružení VIA.
Neziskové organizace a jejich financování
Ekonomicko-správní fakulta Masarykovy university v Brně TRIALOG (Brněnský institut rozvoje občanské společnosti)
Evropská obchodní akademie1 Projektové řízení fundraising Evropská obchodní akademie Děčín projektové řízení klíčová kompetence školského pracovníka.
1 OD PROJEKTOVÉHO ZÁMĚRU KE KVALITNĚ PŘIPRAVENÉ AKCI 3 témata a) Přehled požadavků financující instituce b) Fáze přípravy akce c) Kritéria úspěšnosti akce.
Zdeněk Bergman1 Příjmy gymnázií Statistické údaje za rok 2006.
NEVLÁDNÍ NEZISKOVÉ ORGANIZACE (NNO)
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Královéhradecký kraj Ing. Jarmila Halouzková
Úkol na příští seminář: Pro vybranou NNO: Vybrat nejvhodnější fundraisingové metody Sestavit seznam vhodných zdrojů Specifikovat okruh dárců Zpracovat.
Fundraising. Funkce fundraisingu (FR) v organizaci Zdroje Jak na to… příklady.
Individuální fundraising Hnutí DUHA
Výzkum firemní filantropie Fórum dárců, o.s. Agnes, o.s
Než začnete podnikat Kdo je můj klient. Kdo je můj klient? S touto otázkou souvisí spousta dalších: Jak velký je „můj trh“? Je tam pro mě místo? Kolik.
FINANČNÍ ŘÍZENÍ NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ
Fundraising NNO pro HEN p4 Michal Veselý.
Naše skutečná a online identita - bezpečný internet ZŠ a MŠ Město Touškov.
2. Benefiční akce Cvičení Antropologie občanské společnosti Alena Řiháková Podzim 2009.
Vzdělávání, výzkum a praxe územního rozvoje K možnostem vzájemné spolupráce.
Financování NO Systém veřejného financování - financování z veřejných rozpočtů Finance z neveřejných zdrojů (tuzemských i zahraničních) Nadace tuzemské.
Individuální dárcovství 2.0 možnosti, nástroje a trendy červen 2015.
Možnosti a překážky digitálního fundraisingu Pavla Gomba, UNICEF ČR.
… do Česka přišel crowdfunding. Jak to začalo… „Máme s klukama kapelu, nemůžeš se zeptat ňákejch firem, jestli by nám nedali peníze? Dáme.
Výzkumné komunity / Privátní panely / Výzkum trhu Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
Ekonomika Zdroje finančních prostředků pro neziskové organizace 3. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.3_1_09.
HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PENÍZE Bezhotovostní peníze.
S K ARTA. Jedná se o platební kartu od České spořitelny sKartu postupně obdrží všichni klienti, kteří pobírají sociální dávky a podporu v nezaměstnanosti.
Domov Sue Ryder, o.p.s. „Šance pro důstojné stáří“ Mgr. Michaela Hronová, Domov Sue Ryder, o.p.s. Michelská 1/7, Praha 4 Tel:
© ABB Group November 15, 2016 | Slide 1 Spolupráce NNO a firmy Pohled dárce Magdaléna Steinerová, ABB s.r.o., Workshop,
MIKROEKONOMIKA Ekonomika neziskových organizací. Společenský význam neziskových organizací Nezisková organizace (nonprofit, nověji not-for-profit) = organizace,
Informace pro rodiče budoucích studentů I.A
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Ing. Veronika Dostálková MBA
Metody fundraisingu Strategie sponzorství
„Člověka kazí hmotný statek, ale i jeho nedostatek!“
Prezentace obchodního plánu
Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
Název společnosti Obchodní plán.
VYTĚŽTE MAXIMUM ZE SVÉHO SKENEROVÉHO PODNIKÁNÍ
Prezentace obchodního plánu
SOCIÁLNÍ SÍTĚ JAKO PARTNER PRO NEZISKOVKY Gabriela Sedláčková
Transkript prezentace:

LIDÉ DÁVAJÍ LIDEM Všude jsou jen lidé – individuální dárci, firemní dárci, úředníci….. Lidé dávají dary, když jsou o to požádáni. Jakmile darují, musíme jim poděkovat. Jakmile jsme jim poděkovali, jsou připraveni být požádáni znovu o víc nebo pomoci jiným způsobem. Smyslem fundraisingu je získávat příznivce a podporovatele. Můžeme zapojit lidi do činností , které pomáhají měnit svět k lepšímu, dáváme jim možnost být součástí tohoto procesu, předáváme jim hluboké přesvědčení o smysluplnosti našeho poslání. Peníze dárců jsou jen prostředkem. Díky nim se mohou zapojit se do věcí, na které jinak nemají čas, nebo nevědí jak. Fundraising tedy není „jen“ o penězích. Vždy se jedná o vztah mezi lidmi – člověk dává člověku a všude jsou jen lidé. Měníme životy těch, kteří dávají. Fundraising jde ruku v ruce se vzděláváním. Kvalitní fundraising vzdělává dárce v oblasti potřeb souvisejících s našim posláním. Své dárce „vychováváme“, poskytujeme jim dostatek informací a vzájemné vztahy stále kultivujeme. Vždy respektujeme dárcův pohled na svět,protože pro každého z nás je důležité něco jiného. Je důležité umět přesvědčit a vzdělat dárce, zároveň však je velkou chybou myslet si, že peníze dárce jsou důležitější než dárce sám. Fundraising je o prodeji („prodeji emocí“). To, že získáme příznivce nestačí, musíme umět prodat myšlenku, že dárce může být užitečný. Musíme tedy rozumět pohledu dárce, jeho motivům, proč chce s organizací spolupracovat. Fundraiser musí umět přimět lidi reálně a konkrétně pomáhat. Fundrasing je leadership.

LIDÉ DÁVAJÍ LIDEM „Fundrasing je jedinečná příležitost vzdělávat dárce. Když někoho požádáte, aby vám dal peníze, vždy se zeptá na co. V takové chvíli dárce zajímá, čím se zabýváte, na čem se může podílet, když se rozhodne vás podpořit.“ (Finlay Craig, 2002) Fundraising umožňuje lidem měnit svět k lepšímu. Fundraising mění i životy těch, kteří darují.

Složení našich podporovatelů a dárců Firmy dávají věcné dary i finanční dary (velmi rozdílná výše) umožňují sbírky věcí do obchodů nejraději mají firemní dobrovolnictví na jejich podporu se nemůžeme dlouhodobě spoléhat Skuteční „dárci“ ČSOB, CeWeColor/Fotolab, GSK, T-Systems, a jiní Mnoho dalších se k nám dostává přes Sue Ryder Charity Cup a PF financují péči – spíše obchodní vztahy s nádechem dobročinnosti Další poskytují prostředky přes „fondy pomoci“ nebo „zaměstnanecké granty“ (Siemens, GE Money bank, O2,…)

Složení našich podporovatelů a dárců Nadace a nadační fondy spravují soukromé prostředky Darují peníze rozhodují, co se svými penězi udělají – mají vlastní politiku – my sledujeme grantové příležitosti a zasíláme projektové žádosti Zásadní pro nás jsou Nadace Taťány Kuchařové – Krása pomoci, Nadační fond Avast A mnoho dalších, kde však jsou částky nižší a úspěšnost závisí na celkovém množství žadatelů

Složení našich podporovatelů a dárců A SAMOZŘEJMĚ INDIVIDUÁLNÍ PODPOROVATELÉ– JEDNOTLIVCI CO MAJÍ SPOLEČNÉHO: Sympatizují, jsou solidární Velký vliv na ně má, kdo je požádá o dar – osobní známost Ztotožní se s posláním, Znají problematiku Mají chuť pomoci Mají osobní zkušenost Darují z momentálního impulsu Mají potřebu někam patřit

Složení našich podporovatelů a dárců Fundrasingová pyramida se dá použít nejen na individuály – platí i pro firmy. VŽDY „BOJUJE“ ZA NAŠE POSLÁNÍ KONKRÉTNÍ JEDNOTLIVEC Závěti Velké dary Advokáti činnosti Pravidelné dary Opakované dary První dary Sympatizující veřejnost Veřejnost

Kam jde fundraising v roce 2012 NÁŠ CÍL: Systematicky budovat, rozvíjet a posilovat individuální dárcovství Klub přátel Komunitní fundraising On-line fundraising Získávání kontaktů z dobročinných obchodů Získávání kontaktů z firemních sbírek a firemního dobrovolnictví Otevření tématu odkazu ze závěti Budování vztahů s potenciálními velkými dárci VELVYSLANCI DOMOVA SUE RYDER

ZAČÍNÁME …od nuly (0 – 100 - … dárců) Abychom si udrželi dárce a přilákali nové, musíme se držet svého poslání. Máme-li se držet poslání, potřebujeme do FR zapojit větší tým. Budujeme silnou základnu individuálních dárců bez velkých investic. Vsadili jsme na bližší okruh příznivců - vybrali jsme 20 velvyslanců Domova Sue Ryder - Vás.

Co mohou udělat velvyslanci? Náš společný cíl: vytvořit finanční polštář ve výši 1,3 mil. Kč Do kdy?: do konce roku 2013 Každý kontakt a jakýkoli dar je úspěch – na nás je další práce s dárcem 1. Vytvořte si seznam 10 lidí z Vašeho okolí, o kterých si myslíte, že by mohli dát Domovu dar. Nepřeskočte nikoho jen proto, že si myslíte, že nemá peníze. Možná má kontakty na někoho, kdo dar může dát. 2. Požádejte o dar v jakékoliv výši. Jak na to? PŘÍMÝ DOTAZ/PŘÍMÉ OSLOVENÍ NAJDĚTE SI ZÁMINKU (večeře, běh, koncert, atd.) 3. Zeptejte se, jestli neznají někoho, kdo by Domov mohl také podpořit.

Jak požádat o dar Rychlejší varianta : napřímo Pošlete e-mail, zavolejte, při osobním setkání Vysvětlíte, proč a pro koho žádáte o dar: - Poslání, které vysvětluje, proč Domov Sue Ryder existuje - Cíle, kterých chce dosáhnout v dlouhodobé perspektivě - Co pro to Domov dělá (má vícezdrojové financování,dárce, FR plán, vlastní sociální podnikání) - Odkaz na náš web, výroční zprávu, atd.

Jak požádat o dar Zdlouhavější varianta : pro hravější typy Vymyslíte vlastní dobročinnou akci – komunitní fundraising (večeře pro přátele, sázka, „sponzorovaný“ výlet) Vysvětlíte, proč a pro koho žádáte o dar

Co se stane, když se někdo rozhodne dát dar? Skvělá zpráva! Dejte nám avízo co nejdříve i s kontaktními údaji dárce pro účely poděkování ( email a telefon). 2. Pokud chce dárce Darovací smlouvu/Potvrzení o daru potřebujeme i jeho adresu trvalého bydliště a rodné číslo. 3. Dárci Domov zajistí a pošle písemné poděkování Vaším jménem a s Vaším podpisem.