Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová 10.10. 2012 www.isspolygr.cz 1. Rovnice přímky DUM číslo: 01 Parametrická rovnice přímky Analytická geometrie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematická analýza Lineární algebra Diferenciální rovnice
Advertisements

Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ • Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. • Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Matematika Počítání s logaritmy Vytvořil: RNDr. Jitka Neuschlová
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ • Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. • Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Specifická slovní zásoba
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
SMĚRNICOVÝ TVAR ROVNICE PŘÍMKY
Analytická geometrie II.
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Lichoběžník - opakování DUM číslo: 17 Lichoběžník - opakování Planimetrie – lichoběžník.
Planimetrie - mnohoúhelník
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Rovnoběžníky - opakování DUM číslo: 15 Rovnoběžníky - opakování Planimetrie – rovnoběžníky.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Pravoúhlý trojúhelník - opakování DUM číslo: 11 Pravoúhlý trojúhelník - opakování.
 př. 5 výsledek postup řešení Zjistěte, zda body A[3;-1], B[-1;5], C[2;-4] leží v přímce.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Rovnoběžníky DUM číslo:14 Rovnoběžníky Planimetrie - rovnoběžníky Integrovaná střední.
Planimetrie - lichoběžník
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Kruh DUM číslo: 18 Kruh Planimetrie - kruh Integrovaná střední škola polygrafická,
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Trojúhelník - opakování DUM číslo: 1 0 Trojúhelník - opakování Planimetrie – trojúhelník.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
DUM číslo: 1 Název tohoto DUM Strana: 1 Název tohoto DUM Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
DUM číslo: 1 Logaritmy Strana: 1 Logaritmy Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní metody zdokonalující.
Planimetrie – kruh - opakování
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Rovnice přímky DUM číslo: 02 Obecná rovnice přímky Analytická geometrie - přímka.
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Rovnice přímky DUM číslo: 05 Vzájemná poloha přímek Analytická geometrie - přímka.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Polohové úlohy 1 Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
Vzájemná poloha přímek daných parametrickým vyjádřením
CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_KvK_MA_4L_26
Planimetrie – mnohoúhelníky - opakování
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Trojúhelník DUM číslo: 08 Trojúhelník Planimetrie - trojúhelník Integrovaná střední.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Parametrické vyjádření přímky v prostoru
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
8. Parametrické vyjádření a obecná rovnice přímky a roviny
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Polohové úlohy 2 Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Pravoúhlý trojúhelník DUM číslo: 09 Pravoúhlý trojúhelník Planimetrie – Pravoúhlý.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Obecná rovnice přímky v rovině
Parametrické vyjádření přímky v rovině
SMĚRNICOVÝ TVAR ROVNICE PŘÍMKY
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
Parametrická rovnice přímky
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Procvičování – analytická geometrie v rovině
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Rovnice přímky DUM číslo: 01 Parametrická rovnice přímky Analytická geometrie - přímka v rovině Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní metody zdokonalující edukaci na ISŠP CZ.1.07/1.5.00/

DUM číslo: 01 Parametrická rovnice přímky Analytická geometrie - přímka v rovině Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní metody zdokonalující edukaci na ISŠP CZ.1.07/1.5.00/ Pokud není uvedeno jinak, je uvedený materiál z vlastních zdrojů autora ŠkolaIntegrovaná střední škola polygrafická Brno, Šmahova 110 Ročník4. ročník SOŠ Název projektuInteraktivní metody zdokonalující proces edukace na ISŠP Číslo projektuCZ 1.07/ Číslo a název šablonyIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AutorIng. Silva Foltýnová Tematická oblastMatematika – Analytická geometrie Název DUMPřímka v rovině Pořadové číslo DUM 01 Kód DUM VY_32_INOVACE_01_M_FO Datum vytvoření Anotace Prezentace upevňuje znalosti žáků a aplikuje získané poznatky na příkladech.

DUM číslo: 01 Parametrická rovnice přímky Analytická geometrie – přímka v rovině Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní metody zdokonalující edukaci na ISŠP CZ.1.07/1.5.00/ Rovnice přímky Parametrická rovnice přímky Obecná rovnice přímky Směrnicový tvar rovnice přímky

DUM číslo: 01 Parametrická rovnice přímky Analytická geometrie - přímka v rovině Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní metody zdokonalující edukaci na ISŠP CZ.1.07/1.5.00/ Parametrická rovnice přímky Přímka je určena dvěma body: A [x A,y A ], B [x B,y B ] Směrový vektor s = AB = B=A s = (x B -x A, y B -y A ) s = (s x, s y ) Směrový vektor přímky je takový nenulový vektor přímky, který je s danou přímkou rovnoběžný.

DUM číslo: 01 Parametrická rovnice přímky Analytická geometrie - přímka v rovině Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní metody zdokonalující edukaci na ISŠP CZ.1.07/1.5.00/ Parametrická rovnice přímky Jestliže A p, A [x 0, y 0 ] a s = (s 1, s 2 ), pak x = x 0 + s 1.t y = y 0 + s 2.t t R, parametr

DUM číslo: 01 Parametrická rovnice přímky Analytická geometrie - přímka v rovině Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní metody zdokonalující edukaci na ISŠP CZ.1.07/1.5.00/ Příklad Přímka p je dána body A, B, A [2; 8], B [-1; 3]. - určete směrový vektor s přímky p - napište parametrickou rovnici přímky Řešení: s = AB = B-A = (-1-2; 3-8) = (-3; -5) x = 2 – 3t y = 8 – 5t

DUM číslo: 01 Parametrická rovnice přímky Analytická geometrie - přímka v rovině Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní metody zdokonalující edukaci na ISŠP CZ.1.07/1.5.00/ Příklad Zjistěte, zda body P [1; 2], A [3; 1] leží na přímce p: x = 2- t y = 3 + 2t Jestliže bod leží na dané přímce, musí souřadnice bodu vyhovovat rovnici přímky. (Po dosazení souřadnic bodu do rovnice přímky je rovnice přímky řešitelná.)

DUM číslo: 01 Parametrická rovnice přímky Analytická geometrie - přímka v rovině Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní metody zdokonalující edukaci na ISŠP CZ.1.07/1.5.00/ Řešení: Dosazení bodu P do rovnice přímky: 1 = 2 – t2 = 3 + 2t t = 1t = - 0,5 Pro každou rovnici vyšel odlišný parametr, proto bod P neleží na přímce p. Dosazení bodu A do rovnice přímky: 3 = 2 – t1 = 3 + 2t t = -1 Parametr je stejný pro obě rovnice, proto bod A leží na přímce p.

DUM číslo: 01 Parametrická rovnice přímky Analytická geometrie - přímka v rovině Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní metody zdokonalující edukaci na ISŠP CZ.1.07/1.5.00/ Směrový a normálový vektor - Směrový vektor a normálový vektor téže přímky jsou na sebe kolmé. -Jestliže jsou na sebe kolmé přímky p, q, jsou na sebe kolmé i jejich směrové vektory.

DUM číslo: 01 Parametrická rovnice přímky Analytická geometrie – přímka v rovině Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní metody zdokonalující edukaci na ISŠP CZ.1.07/1.5.00/ Směrový a normálový vektor Jestliže jsou na sebe kolmé přímky p, q, jsou na sebe kolmé i jejich normálové vektory.

DUM číslo: 01 Parametrická rovnice přímky Analytická geometrie - přímka v rovině Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní metody zdokonalující edukaci na ISŠP CZ.1.07/1.5.00/ Určete souřadnice směrového vektoru přímky p: x = 2 – 3t y = 1 + 5t s = (-3; 5) 2. Určete vzájemnou polohu přímek a, b: a: x = -1-4ub: x = -8w y = 3 + 2u y = 5 + 4u s a = (-4; 2)s b = (-8, 4) Přímky jsou rovnoběžné. Opakování