15. 12. 2014 FTVS.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NĚKTERÉ TENDENCE MÉDIÍ doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Advertisements

Multiplex veřejné služby 2008 – Digimedia 2008 Ing.Pavel Hanuš Manažer programu digitalizace ČT.
Enterprise Europe Network ČR a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Úspěšná spolupráce.
SPORT V ČESKÉ REPUBLICE OD ROKU 2012
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva Cíle a financování informační kampaně na podporu digitalizace.
1 Tisková konference ČLFA, 7. února 2013 Financování spotřebitelů v roce 2012 poskytnuté členy ČLFA 1.Ekonomické a právní prostředí 2.Komentář k výsledkům.
Management sportovního klubu © Nymburk 2012
Evropský rok dobrovolnictví • Evropský rok dobrovolných činností na podporu aktivního občanství (ERD) je tematickým rokem vyhlášeným pro všechny členské.
Sportovní zařízení a akce
Internet a televize - rivalové nebo partneři? Klubový večer SPIR , klub Avion.
MAPA ÚSPĚCHU.
U ŽIVATELÉ F ACEBOOKU ČTOU ZPRÁVY, I KDYŽ NECHTĚJÍ Střední škola Kostka, s.r.o. Mgr. Libor Čada |
Rozbor a výsledky integrovaných mobilních kampaní Aktuálně.cz Ondřej Švihálek, Centrum Holdings 13. října 2010.
SPORT A MÉDIA Vztah sportu a médií Sport v médiích a česká veřejnost
Milan Šmíd - Tisková konference UPC UPC European Television Survey české detaily Co ještě ukázal panevropský televizní průzkum UPC?
Letní olympijské hry Názory obyvatel ČR a hl. m. Prahy
Perspektivy rozvoje tematických kanálů Petr Majerik Atmedia 1.
Satelit – nadpozemské řešení digitalizace TV příjmu červen 2009.
Skylink slaví první milión zákazníků Praha
Samospráva 1 SP1 Přednáška.
STRATEGIE KOMORY PODNIKŮ KOMERČNÍ BEZPEČNOSTI ČR 2014/2015.
Vzdělávání finanční gramotnosti dospělých
Volební kampaně a internet Zdroj: NetMonitor, září 2005, MML data 2003 Internet se stal standardní a vyhledávanou součástí reklamních kampaní. Velkou pozornost.
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
Dobrý den, jsem Mgr. Zdeněk Šafář * (Trutnov) Kontakt:
Asociace televizních organizací Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
MÉDIA II Mediální trh. Tiskový trh Je regulován velmi volně, k vydávání je potřebná pouze registrace. Vývoj deníků směřoval k postupnému grafickému zpřehlednění,
funkce médií ve společnosti moc médií
ÚVOD Management a marketing
TELEVIZE PUBLIC Prezentace televize, sledovanost, kontakty Květen 2010.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
Pojmy a interpretace.
Lekce III – Antidopingová politika Cíle antidopingové politiky
Mobilní televize ve službách veřejného zájmu Jiří Hašek, Senior manažer řízení kategorie obsahu Jaroslav Chaloupka, Manažer kategorie zodpovědný za Televizi.
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Internetový speciál VOLBY 2006 (v rámci iHNed.cz) Unikátní volební internetový speciál vydavatelství Economia. cíle projektu komplexní a profesionální.
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
Nabídka reklamních ploch
Ženy v olympijském hnutí konference 120 let olympijského hnutí
První registrace nových osobních automobilů v zemích EU + EFTA za období 1990 až 2014 (z ) První registrace nových osobních automobilů Kontakt,
Regulační prostředí Mediální právo České republiky.
Budoucnost digitálních TV v ČR Agenda 1. Inflace TV cen v ČR 2. Usnadní nové televize život na českém mediálním trhu? 3. Regionální souvislosti.
Televizní vysílání v České republice
ČTK a státní správa komunikace v zájmu veřejnosti.
Sportovní zařízení a akce
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Informace jsou základním předpokladem úspěšného podnikání.
Internet jako mediatyp pro reklamní investice
Média v ČR Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
NEZISKOVÉ ORGANIZACE VYMEZENÍ, VÝZNAM. 2 Občanská společnost občan Soukromý sektor stát VEŘ. PROSTOR Dána institucemi a organizacemi různého charakteru.
EurActiv.cz Informační portál o dění v Evropě. PREZENTACE INFORMAČNÍHO PORTÁLU EURACTIV.CZ Obsah Co je EurActiv.cz? Info o EurActiv.com Obsahová struktura.
Marketing sportu Průvodce studiem. Úvod Tato prezentace má sloužit k lepší orientaci ve studijních materiálech Předmět je koncipován jako navazující na.
KOMERCIALIZACE SPORTU
Přednáška Evropská Studia 2006 JUDr. Kateřina Ronovská, Ph.D.
Přednáška Evropská Studia 2008 JUDr. Kateřina Ronovská, Ph.D.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zábava na internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/28 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
Masová komunikace 2 PhDr. Hana Slámová,Ph.D.. * Odbor médií a audiovize MK ČR * audiovize/default.htm
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
Zpráva o stavu českého sponzoringu Konference Sponzoring, Praha Ing. Ondřej Obluk MBA.
MIKROEKONOMIKA Ekonomika neziskových organizací. Společenský význam neziskových organizací Nezisková organizace (nonprofit, nověji not-for-profit) = organizace,
25 / 1 / 2011.
Televize v konzumaci médií suverénně vede
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Prezentace výzkumu Zbiroh 2018
Právní forma příspěvkových organizací v evropském kontextu
Transkript prezentace:

15. 12. 2014 FTVS

SPORT A MÉDIA Vztah sportu a médií Sport v médiích a česká veřejnost Mediální legislativa Profesní organizace sportovních novinářů Sportovní TV kanály Ekonomický vliv ČT Sport na český sport Sociální sítě a sport Case study: Olympijský park Soči – Letná

SPORT A MÉDIA, VÝCHODISKA Sport v ČR: Sport je celospolečenský fenomén, organizovaně se mu věnuje 2,7 milionů občanů napříč sociálními i věkovými skupinami, další miliony pak neorganizovaně, jedná se o největší zájmovou skupinu v zemi. Mediální společnost, masová kultura: „Současné sdělování identických nebo obdobných obsahů, vycházejících z malého počtu zdrojů, velkým masám příjemců.“ (Antonina Kłoskowska)

VZTAH SPORTU A MÉDIÍ Ekonomická provázanost, zejména: Sportovní prostředí Vysílací práva (OH, fotbal, hokej, atletika…) Naming rights Vizibilita komerčních značek Prodej reklamního prostoru Média: prodej vlastních titulů Média jako informační zdroj Výsledky, přímé přenosy, zpravodajství Platforma pro marketingovou a PR komunikaci

PR – VZTAH S VEŘEJNOSTÍ „Techniky a nástroje, pomocí kterých instituce nebo firma buduje a udržuje vztahy se svým okolím a s veřejností, nahlíží její postoje a snaží se je ovlivňovat.“ V praxi sportovního prostředí: Servis pro novináře (v profesionálním sportu nezbytnost: hokej, fotbal, atletika a další mediálně sledované sporty) Komunikace s fanoušky, komunikace uvnitř komunity Podpora marketingových a komunikačních cílů (v krátkodobém i dlouhodobém horizontu) Osvětová a „výchovná“ činnost (příklad ČOV: „Žijeme Londýnem“, „Sazka Olympijský víceboj“)

PR – VZTAH S VEŘEJNOSTÍ Neustálé snižování výdajů na redakční činnost = Většina mediálního obsahu v tištěných médiích je alespoň částečně tvořena mimo redakci! (zpravodajské agentury, PR manažeři)

MEDIÁLNÍ LEGISLATIVA Ústava: Svoboda projevu a právo na informace jsou zaručeny. Cenzura je nepřípustná. Zákon o Českém rozhlase z roku 1991 (později novelizován). Veřejná služba v oblasti rozhlasového vysílání. Zákon o České televizi z roku 1991 (později novelizován). Veřejná služba v oblasti televizního vysílání. Zákon o ČTK z roku 1992. Tiskový zákon z roku 2000. Upravuje podmínky vydávání periodického tisku. Právo na odpověď. Zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání z roku 2001. Mj. definice pojmů (sponzoring, skrytá reklama, pořad, program), rada pro rozhlasové a televizní vysílání.

Veřejnoprávní instituce nejsou státní Veřejnoprávní instituce nejsou státní! Stát neodpovídá za závazky ČT a ČRo a ČT a ČRo neodpovídají za závazky státu.

PROFESNÍ ORGANIZACE: KLUB SPORTOVNÍCH NOVINÁŘŮ Klub sportovních novinářů České republiky je dobrovolným profesním sdružením. Klub sportovních novinářů vznikl už v roce 1923. Začal pracovat dokonce o tři roky dříve než Syndikát československých novinářů. Do listopadu 1989 byl KSN součástí Svazu novinářů. S příchodem demokratizace si vytvořil vlastní stanovy a stal se samostatným právním subjektem. Sdružuje profesionální novináře, televizní a rozhlasové reportéry, fotoreportéry a filmaře, kteří se zabývají převážně sportovní problematikou, bez ohledu na jejich národnost. Spolurozhoduje o udělení akreditací na významné sportovní podniky. Anketa Sportovec roku (* 1959) Anketa Zlatý míč ČR (* 1997) pro nejlepšího českého fotbalistu roku.

MEZINÁRODNÍ PROFESNÍ ORGANIZACE MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE SPORTOVNÍCH NOVINÁŘŮ (AIPS) AIPS - Mezinárodní asociace sportovního tisku. KSN členem. Individuální členství v AIPS garantuje sportovním federacím a svazům, že žadatel o akreditaci je profesionální novinář. EVROPSKÁ UNIE SPORTOVNÍCH NOVINÁŘŮ (UEPS) Profesní organizace i jednotlivé redakce mají své etické kodexy. Pozor: Objektivita – abstraktní pojem. Novinář se jí má blížit, ale každý ji vnímá jinak. Zákon ji nijak nedefinuje.

PRÁCE V TERÉNU – ZÁKLADNÍ POJMY Akreditace Tiskové středisko, místnost pro tiskové konference, tribuna pro tisk (press seats) Photo positions Mixzóna Flash interview Tisková konference

SPORT A MÉDIA – STATISTIKA

DOSPĚLÁ POPULACE – ZÁJEM O SPORT Zdroj: Factum Invenio 2005

MLÁDEŽ 8-17 LET, ZÁJEM O SPORT Zdroj: Children and Sports Media, AAF Los Angeles

SLEDOVÁNÍ LOH V LONDÝNĚ

SPORT A TV První živě přenášené vysílání snímané kamerou proběhlo v Berlíně při OH v roce 1936. V USA bylo televizí NBC přenášeno baseballové utkání v roce 1939. TV vysílání v Československu od roku 1953. ČT4 (ČT Sport) od února 2006. OH a TV: 1936 – 1 pokryté území, Montreal 1976 – 124, Peking 2008 – 220 OH 2012 v ČR: 98 procent populace se zajímá o OH, 93 procent respondentů sledovalo OH v TV, 95 procent populace se domnívá, že OH zlepšují image sportu.

TV SLEDOVANOST LOH V mld. diváků. Zdroj: FIFA.com a Puzzlemarketer.com

SPORT A TV Televize je nejdůležitější platformou v informování o sportu Dominantní roli přitom hraje veřejnoprávní televize. Ve veřejnoprávní televizi sledují Češi sportovní dění zdaleka nejčastěji.

VYSÍLACÍ PRÁVA Londýn – 2,6 miliardy

SPORT A TV V EVROPĚ Sport je nejpopulárnější žánr nově vznikajících TV stanic v Evropě. Jen v roce 2009 vzniklo v Evropě 38 nových sportovních kanálů. Příklady veřejnoprávních či státních sportovních TV: Itálie: Rai Sport 1, Rai Sport 2 Rakousko: ORF Sport Polsko: TVP Sport Finsko: YLE TV2

VEŘEJNOPRÁVNÍ VS. SOUKROMÉ TV KANÁLY Komerční sportovní kanály kladou důraz na vrcholový sport a obchodně nejzajímavější podniky. Dlouhodobé studie však dokazují nutnost vyváženého pokrytí celého spektra sportovních disciplín, včetně výkonnostního sportu. Podle studie Windsor University Ontario má sledování sportu prokazatelně vysoký vliv na utváření pozitivních sociálních vztahů u mládeže. Podpora sportu vysílateli veřejné služby v Evropě naprostou samozřejmostí.

ČT Sport si může naladit 96 procent populace. Možnost příjmu v 9,5 milionech domácností. Měsíční kumulovaný zásah činí 58,9 procenta populace. ČT Sport si jako tematický kanál drží stabilní sledovanost, překonává ČT2. Sportovní pořady nejvíce oslovují muže všech věkových kategorií, vysokoškolsky vzdělané diváky, diváky z vyšších příjmových skupin a finanční správce domácností. Kanál ČT Sport má mimořádnou komparativní výhodu oproti konkurenci – není z definice řízen pouze komerčními ukazateli. Na rozdíl od komerčních sportovních kanálů může poskytovat vyvážené pokrytí českého sportu a nediskriminovat menšinové disciplíny. Sport není jen fotbal, hokej či formule 1.

Diskuze mezi odbornou i laickou veřejností: Potřebujeme ČT Sport Diskuze mezi odbornou i laickou veřejností: Potřebujeme ČT Sport? Proč nemají svůj kanál zahrádkáři?

Existence ČT4 je nezbytná pro český sport v řadě aspektů: Zvyšování povědomí o sportu a sportovních podnicích mezi českou veřejností Popularizace sportu zejména mezi mládeží Osvětová činnost Podíl na financování českého sportu A znovu: Sportu se v ČR věnuje organizovaně 2,7 milionu občanů!

Po zrušení reklamy na ČT1 vyšší atraktivita ČT Sport pro sponzory. Rozhodující úlohu při sponzorování sportu hrají média. Hodnota vizibility komerčních značek, vysílacích práv a naming rights je životně závislá na zájmu médií, TV především. Vynaložené náklady ze soukromého sektoru vyžadují zúročení. Sponzorství sportovních podniků je klíčovou položkou v jejich financování a dále financování daného sportu obecně. Podle zprávy Evropské komise má sponzoring sportovních podniků a prodej vysílacích práv zásadní význam pro rozvoj amatérského a mládežnického sportu. Přenosy, záznamy a vlastní pořady ČT Sport zvyšují zásadním způsobem atraktivitu pro sponzory a umožňují tak efektivnější financování sportu soukromým sektorem.

NOVÁ MÉDIA

POST PC REVOLUCE 1996: Výsledkový servis, fotografie a novinky poprvé na dedikovaném webu MOV 2012: „Post PC revolution“: 60 procent všech návštěv oficiálního webu London 2012 z mobilních zařízení! (Chytré telefony, tablety)

Sledování OH v ČR

SPORT A SOCIÁLNÍ MÉDIA 2008: 100 milionů uživatelů Inside The Games.biz: „Londýn 2012 – Olympijské hry sociálních sítí“ Obrovský nárůst oblíbenosti sociálních sítí 2008: 100 milionů uživatelů 2012: 845 milionů uživatelů 2014: 1,35 miliardy uživatelů 2008: 6 milionů uživatelů 2012: 140 milionů uživatelů 2013: 241 milionu uživatelů

SPORT A SOCIÁLNÍ MÉDIA V roce 2008 nebyly sociální sítě integrovány do systému nových médií MOV. V roce 2012 spustil MOV „The Olympic Athletes Hub“, projekt, do kterého se zapojilo přes 1.000 špičkových atletů. FB institucí: MOV: „The Olympic Games“: 3,8 milionu likes (2012) / 10 milionů (2014) London 2012: 1,7 milionu likes Peking 2008: 327 tisíc likes Soči 2014: 452 tisíc likes FB jednotlivců: Roger Federer: 12 milionů likes (2012) / 15 milionů (2014) Cristiano Ronaldo: 50,5 milionů likes (2012) / 104 milionů (2014) Petr Čech: 34,5 tisíc likes (2012) / 4,2 milionů (2014)

SOČI 2014: NEJVĚTŠÍ NÁRŮST FANOUŠKŮ V EVROPĚ

271.000

SHRNUTÍ Sport a média ve vzájemném vztahu Silná ekonomická provázanost Sportovní novináři se sdružují v profesních organizacích V médiích sleduje sport většina populace, převažuje TV. Veřejnoprávní vs. komerční TV kanály ČT Sport klíčový význam pro český sport Sociální média na vzestupu, tištěná média ztrácejí pozice.

Případová studie

Czech House 2012 80 000 návštěvníků

Tady bude slajd ČT

Tady budou slajdy partnerů - aktivací

Olympijský park 409 000 návštěvníků