Výukový materiál zpracován v rámci oblasti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Advertisements

Veřejná moc a veřejná správa
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.9
Občanská výchova 9. ročník
VY_32_INOVACE_51_11 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Česká republika-demokratický stát
Občanská nauka Ústava ČR; VY_32_INOVACE_D2_10 Interaktivní výklad: Ústava ČR Mgr. Ludmila Muchová.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
VY_32_INOVACE_05_PVP_262_Kra
VY_32_INOVACE_02_SVP_075_Zrn
VY_32_INOVACE_02_SVP_071_Zrn Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová.
Ústavní právo Moc zákonodárná Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.19
SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.8
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_541_VyOv8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
Česká republika – demokratický stát
Moc zákonodárná VY_32_INOVACE_ 06 - Moc zákonodárná.
Název školy Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP Název OP OP Vzdělávání.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Milotová, Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_02_SVP_067_Zrn Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová.
TEST 17. POLITOLOGIE
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
VY_32_INOVACE_02_SVP_073_Zrn
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
ČLOVĚK JAKO OBČAN V DEMOKRATICKÉM STÁTĚ PREZIDENT ČR Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec.
VY_32_INOVACE_SVF32760DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Kontrola veřejné správy I.
VY_32_INOVACE_02_SVP_076_Zrn
VY_32_INOVACE_51_12 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Moc výkonná Pavel Šuranský.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
Exekutiva a justice VkO 9.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Prezident ČR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Charvátová. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Dělba státní moci 1. Zákonodárná moc
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Jana Kadlecová Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_CLOVEK_A_PRAVO_05.
Právní ochrana, soudnictví, soustava soudů v ČR. Soudnictví  činnost nezávislých soudů jako státních orgánů  řeší konkrétní případy na základě stanovených.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III
Ústava ČR, Listina základních práv a svobod. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Právní základy státu.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oborů Technické lyceum,
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.04_Státní Ústava ČR.
Číslo projektu: Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
ČESKÁ REPUBLIKA Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_02_SVP_065_Zrn
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Veřejný ochránce práv.
Ústavní systém České republiky
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci oblasti VY_32_INOVACE_02_SVP_080_Zrn Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0258 Název projektu Inovace a individualizace výuky na OA a HŠ Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_02_SVP_080_Zrn Druh učebního materiálu Prezentace Autor  Mgr. Jarmila Zrnová

Vzdělávací obor, pro který je materiál určen Ekonomické lyceum, Obchodní akademie, Hotelnictví Předmět Základy společenských věd, Občanská nauka Ročník 2. ročník Název tematické oblasti (sady) Právní základy státu Název vzdělávacího materiálu Právní základy státu - soutěž Anotace Soutěž, která má podobu prezentace, je určena pro výuku předmětu OBN / ZSV ve 2. ročníku čtyřletých oborů. Je závěrečnou částí sady „Právní základy státu“. Jejím cílem je zábavnou formou zopakovat a upevnit základní znalosti v daném tematickém okruhu. Chce podpořit soutěživost, ale i vzájemnou spolupráci žáků. Zhotoveno, (datum/období) říjen 2013 Ověřeno 13. ledna 2014

Právní základy státu Soutěž pro 2 družstva

Pravidla hry Soutěž je určena pro 2 družstva, jejichž vybraní zástupci střídavě odpovídají na zvolený okruh otázek; na výběr je celkem 5 témat, každé téma má 2 varianty - A a B; první tým si zvolí téma a variantu, pak odpovídá na 5 otázek, přičemž vybírá správnou odpověď ze tří možností; pak odpovídá stejným způsobem druhý tým, družstva se v odpovídání střídají, dokud nejsou všechny otázky zodpovězeny; za každou správnou odpověď si družstvo přičte 1 bod, kdo získá větší počet bodů, vítězí. „

Ústava a její principy A A B A B A B A B B Soudní moc Výkonná moc zákonodárná moc A B A B Státní symboly a státní svátky A Soudní moc B A Ústava a její principy B B

Zákonodárná moc – Poslanecká sněmovna 1. Kolik poslanců má Poslanecká sněmovna? A) 81 B) 200 C) 150

Zákonodárná moc – Poslanecká sněmovna 1. Kolik poslanců má Poslanecká sněmovna? A) 81  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) 200 další otázka

Zákonodárná moc – Poslanecká sněmovna 1. Kolik poslanců má Poslanecká sněmovna? B) 200  SPRÁVNĚ! další otázka

Zákonodárná moc – Poslanecká sněmovna 1. Kolik poslanců má Poslanecká sněmovna? C) 150  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) 200 další otázka

Zákonodárná moc – Poslanecká sněmovna 2. Jak dlouhé je funkční období poslance? A) 4 roky B) 5 let C) 6 let

Zákonodárná moc – Poslanecká sněmovna 2. Jak dlouhé je funkční období poslance? A) 4 roky  SPRÁVNĚ! další otázka

Zákonodárná moc – Poslanecká sněmovna 2. Jak dlouhé je funkční období poslance? B) 5 let  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) 4 roky další otázka

Zákonodárná moc – Poslanecká sněmovna 2. Jak dlouhé je funkční období poslance? C) 6 let  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) 4 roky další otázka

Zákonodárná moc – Poslanecká sněmovna 3. Jaký volební systém se používá při volbách do Poslanecké sněmovny? A) poměrného zastoupení B) většinový C) přímá volba poslanců

Zákonodárná moc – Poslanecká sněmovna 3. Jaký volební systém se používá při volbách do Poslanecké sněmovny? A) poměrného zastoupení SPRÁVNĚ!  další otázka

Zákonodárná moc – Poslanecká sněmovna 3. Jaký volební systém se používá při volbách do Poslanecké sněmovny? B) většinový  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) poměrného zastoupení další otázka

Zákonodárná moc – Poslanecká sněmovna 3. Jaký volební systém se používá při volbách do Poslanecké sněmovny? C) přímá volba poslanců  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) poměrného zastoupení další otázka

Zákonodárná moc – Poslanecká sněmovna 4. Koho může Poslanecká sněmovna interpelovat? A) prezidenta B) Senát C) vládu

Zákonodárná moc – Poslanecká sněmovna 4. Koho může Poslanecká sněmovna interpelovat? A) prezidenta SPRÁVNĚ: C) vládu ŠPATNĚ!  další otázka

Zákonodárná moc – Poslanecká sněmovna 4. Koho může Poslanecká sněmovna interpelovat? B) Senát SPRÁVNĚ: C) vládu ŠPATNĚ!  další otázka

Zákonodárná moc – Poslanecká sněmovna 4. Koho může Poslanecká sněmovna interpelovat? C) vládu SPRÁVNĚ!  další otázka

Zákonodárná moc – Poslanecká sněmovna 5. Který návrh zákona schvaluje pouze Poslanecká sněmovna? A) volební zákon B) zákon o státním rozpočtu C) zákon o veřejných zakázkách

Zákonodárná moc – Poslanecká sněmovna 5. Který návrh zákona schvaluje pouze Poslanecká sněmovna? A) volební zákon  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) zákon o státním rozpočtu další otázka

Zákonodárná moc – Poslanecká sněmovna 5. Který návrh zákona schvaluje pouze Poslanecká sněmovna? B) zákon o státním rozpočtu SPRÁVNĚ!  další otázka

Zákonodárná moc – Poslanecká sněmovna 5. Který návrh zákona schvaluje pouze Poslanecká sněmovna? C) zákon o veřejných zakázkách  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) zákon o státním rozpočtu další otázka

Zákonodárná moc – Senát B 1. Kolik senátorů má Senát ČR? A) 81 B) 200 C) 201

Zákonodárná moc – Senát B 1. Kolik senátorů má Senát ČR? A) 81 SPRÁVNĚ!  další otázka

Zákonodárná moc – Senát B 1. Kolik senátorů má Senát ČR? B) 200  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) 81 další otázka

Zákonodárná moc – Senát B 1. Kolik senátorů má Senát ČR? C) 201 ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) 81 další otázka

Zákonodárná moc – Senát B 2. Jak dlouhé je funkční období senátora? A) 4 roky B) 5 let C) 6 let

Zákonodárná moc – Senát B 2. Jak dlouhé je funkční období senátora? A) 4 roky  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) 6 let další otázka

Zákonodárná moc – Senát B 2. Jak dlouhé je funkční období senátora? B) 5 let  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) 6 let další otázka

Zákonodárná moc – Senát B 2. Jak dlouhé je funkční období senátora? C) 6 let SPRÁVNĚ!  další otázka

Zákonodárná moc – Senát B 3. Jaký volební systém se používá při volbách do Senátu ČR? A) přímá volba senátora B) systém poměrný C) systém většinový

Zákonodárná moc – Senát B 3. Jaký volební systém se používá při volbách do Senátu ČR? A) přímá volba senátora  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) systém většinový další otázka

Zákonodárná moc – Senát B 3. Jaký volební systém se používá při volbách do Senátu ČR? B) systém poměrný  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) systém většinový další otázka

Zákonodárná moc – Senát B 3. Jaký volební systém se používá při volbách do Senátu ČR? C) systém většinový SPRÁVNĚ!  další otázka

Zákonodárná moc – Senát B 4. Jaká je věková hranice pro zvolení senátorem? A) 40 let B) 21 let C) 30 let

Zákonodárná moc – Senát B 4. Jaká je věková hranice pro zvolení senátorem? A) 40 let SPRÁVNĚ!  další otázka

Zákonodárná moc – Senát B 4. Jaká je věková hranice pro zvolení senátorem? B) 21 let  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) 40 let další otázka

Zákonodárná moc – Senát B 4. Jaká je věková hranice pro zvolení senátorem? C) 30 let  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) 40 let další otázka

Zákonodárná moc – Senát B 5. Které tvrzení o Senátu je správné? může přehlasovat Poslaneckou sněmovnu B) nemůže být rozpuštěn C) dává souhlas ke jmenování členů vlády

Zákonodárná moc – Senát B může přehlasovat Poslaneckou sněmovnu 5. Které tvrzení o Senátu je správné?  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) nemůže být rozpuštěn další otázka

Zákonodárná moc – Senát B 5. Které tvrzení o Senátu je správné? B) nemůže být rozpuštěn  SPRÁVNĚ! další otázka

Zákonodárná moc – Senát B 5. Které tvrzení o Senátu je správné? C) dává souhlas ke jmenování členů vlády  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) nemůže být rozpuštěn další otázka

Soudní moc – soustava obecných soudů 1. Soudní moc je v politickém systému nástrojem: A) spravedlnosti a řešení sporů B) legislativního procesu C) řízení státního aparátu

Soudní moc – soustava obecných soudů 1. Soudní moc je v politickém systému nástrojem: A) spravedlnosti a řešení sporů SPRÁVNĚ!  další otázka

Soudní moc – soustava obecných soudů 1. Soudní moc je v politickém systému nástrojem: B) legislativního procesu  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) spravedlnosti a řešení sporů další otázka

Soudní moc – soustava obecných soudů 1. Soudní moc je v politickém systému nástrojem: C) řízení státního aparátu  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) spravedlnosti a řešení sporů další otázka

Soudní moc – soustava obecných soudů 2. Soudní moc tvoří soustava obecných soudů a … A) Nejvyšší soud B) Ústavní soud C) Nejvyšší správní soud

Soudní moc – soustava obecných soudů 2. Soudní moc tvoří soustava obecných soudů a … A) Nejvyšší soud  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) Ústavní soud další otázka

Soudní moc – soustava obecných soudů 2. Soudní moc tvoří soustava obecných soudů a … B) Ústavní soud SPRÁVNĚ!  další otázka

Soudní moc – soustava obecných soudů 2. Soudní moc tvoří soustava obecných soudů a … C) Nejvyšší správní soud  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) Ústavní soud další otázka

Soudní moc – soustava obecných soudů 3. Soudci jsou při výkonu své moci vázáni: A) nařízením vlády ČR B) vyhláškami ministerstva spravedlnosti C) pouze zákonem

Soudní moc – soustava obecných soudů 3. Soudci jsou při výkonu své moci vázáni: A) nařízením vlády ČR  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) pouze zákonem další otázka

Soudní moc – soustava obecných soudů 3. Soudci jsou při výkonu své moci vázáni: B) vyhláškami ministerstva spravedlnosti  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) pouze zákonem další otázka

Soudní moc – soustava obecných soudů 3. Soudci jsou při výkonu své moci vázáni: C) pouze zákonem SPRÁVNĚ!  další otázka

Soudní moc – soustava obecných soudů 4. Soudcem může být osoba, která má právnické vzdělání, dostatečné morální kvality a je jí minimálně A) 30 let B) 25 let C) 40 let

Soudní moc – soustava obecných soudů 4. Soudcem může být osoba, která má právnické vzdělání, dostatečné morální kvality a je jí minimálně A) 30 let SPRÁVNĚ!  další otázka

Soudní moc – soustava obecných soudů 4. Soudcem může být osoba, která má právnické vzdělání, dostatečné morální kvality a je jí minimálně B) 25 let  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) 30 let další otázka

Soudní moc – soustava obecných soudů 4. Soudcem může být osoba, která má právnické vzdělání, dostatečné morální kvality a je jí minimálně C) 40let  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) 30 let další otázka

Soudní moc – soustava obecných soudů 5. V ČR působí dva vrchní soudy. Sídlí: v Praze a v Olomouci B) v Praze a v Brně C) v Brně a v Olomouci

Soudní moc – soustava obecných soudů 5. V ČR působí dva vrchní soudy. Sídlí: v Praze a v Olomouci SPRÁVNĚ!  další otázka

Soudní moc – soustava obecných soudů 5. V ČR působí dva vrchní soudy. Sídlí: B) v Praze a v Brně SPRÁVNĚ: A) v Praze a v Olomouci ŠPATNĚ!  další otázka

Soudní moc – soustava obecných soudů 5. V ČR působí dva vrchní soudy. Sídlí: C) v Brně a v Olomouci SPRÁVNĚ: A) v Praze a v Olomouci ŠPATNĚ!  další otázka

Soudní moc – Ústavní soud B 1. Ústavní soud se skládá z: 15 soudců jmenovaných na 10 let B) 10 soudců jmenovaných na 15 let C) 15 soudců jmenovaných na 15 let

Soudní moc – Ústavní soud B 1. Ústavní soud se skládá z: A) 15 soudců jmenovaných na 10 let SPRÁVNĚ!  další otázka

Soudní moc – Ústavní soud B 1. Ústavní soud se skládá z: B) 10 soudců jmenovaných na 15 let  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) 15 soudců jmenovaných na 10 let další otázka

Soudní moc – Ústavní soud B 1. Ústavní soud se skládá z: C) 15 soudců jmenovaných na 15 let  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) 15 soudců jmenovaných na 10 let další otázka

Soudní moc – Ústavní soud B 2. Soudce Ústavního soudu jmenuje prezident se souhlasem: A) premiéra B) Poslanecké sněmovny C) Senátu

Soudní moc – Ústavní soud B 2. Soudce Ústavního soudu jmenuje prezident se souhlasem: A) premiéra ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) Senátu  další otázka

Soudní moc – Ústavní soud B 2. Soudce Ústavního soudu jmenuje prezident se souhlasem: B) Poslanecké sněmovny ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) Senátu  další otázka

Soudní moc – Ústavní soud B 2. Soudce Ústavního soudu jmenuje prezident se souhlasem: C) Senátu SPRÁVNĚ!  další otázka

Soudní moc – Ústavní soud B 3. Soudce ÚS musí být bezúhonný občan s 10 letou právnickou praxí a minimálním věkem: A) 40 let B) 30 let C) 35 let

Soudní moc – Ústavní soud B 3. Soudce ÚS musí být bezúhonný občan s 10 letou právnickou praxí a minimálním věkem: A) 40 let SPRÁVNĚ!  další otázka

Soudní moc – Ústavní soud B 3. Soudce ÚS musí být bezúhonný občan s 10 letou právnickou praxí a minimálním věkem: B) 30 let ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) 40 let  další otázka

Soudní moc – Ústavní soud B 3. Soudce ÚS musí být bezúhonný občan s 10 letou právnickou praxí a minimálním věkem: C) 35 let ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) 40 let  další otázka

Soudní moc – Ústavní soud B 4. Posláním Ústavního soudu je: chránit Ústavu a lidská a občanská práva B) vyřizovat dovolání proti rozhodnutí nižších soudů C) řešit kasační stížnosti, tj. mimořádné opravné prostředky

Soudní moc – Ústavní soud B 4. Posláním Ústavního soudu je: A) chránit Ústavu a lidská a občanská práva SPRÁVNĚ!  další otázka

Soudní moc – Ústavní soud B 4. Posláním Ústavního soudu je: B) vyřizovat dovolání proti rozhodnutí nižších soudů  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) chránit Ústavu a lidská a občanská práva další otázka

Soudní moc – Ústavní soud B 4. Posláním Ústavního soudu je: C) řešit kasační stížnosti, tj. mimořádné opravné prostředky  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) chránit Ústavu a lidská a občanská práva další otázka

Soudní moc – Ústavní soud B 5. Mezi pravomoci Ústavního soudu patří: A) rozhodovat o žalobě vlády proti prezidentovi B) rozhodovat o žalobě Senátu proti prezidentovi C) rozhodovat o žalobě sněmovny proti prezidentovi

Soudní moc – Ústavní soud B 5. Mezi pravomoci Ústavního soudu patří: A) rozhodovat o žalobě vlády proti prezidentovi  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) rozhodovat o žalobě Senátu proti prezidentovi další otázka

Soudní moc – Ústavní soud B 5. Mezi pravomoci Ústavního soudu patří: B) rozhodovat o žalobě Senátu proti prezidentovi  SPRÁVNĚ! další otázka

Soudní moc – Ústavní soud B 5. Mezi pravomoci Ústavního soudu patří: C) rozhodovat o žalobě sněmovny proti prezidentovi  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) rozhodovat o žalobě Senátu proti prezidentovi další otázka

1. Modrý klín na státní vlajce ČR sahá: Státní symboly A 1. Modrý klín na státní vlajce ČR sahá: A) do 1/3 délky vlajky B) do 2/3 délky vlajky C) do 1/2 délky vlajky

 Státní symboly A 1. Modrý klín na státní vlajce ČR sahá: ŠPATNĚ! A) do 1/3 délky vlajky ŠPATNĚ!  SPRÁVNĚ: C) do ½ délky vlajky další otázka

 Státní symboly A 1. Modrý klín na státní vlajce ČR sahá: ŠPATNĚ! B) do 2/3 délky vlajky ŠPATNĚ!  SPRÁVNĚ: C) do ½ délky vlajky další otázka

 Státní symboly A 1. Modrý klín na státní vlajce ČR sahá: SPRÁVNĚ! C) do ½ délky vlajky SPRÁVNĚ!  další otázka

2. Slezská orlice na státním znaku má: Státní symboly A 2. Slezská orlice na státním znaku má: A) zlatou zbroj a zlatou korunku B) červenou zbroj a zlatou korunku C) stříbrnou zbroj a červenou korunku

 Státní symboly A 2. Slezská orlice na státním znaku má: ŠPATNĚ! A) zlatou zbroj a zlatou korunku  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) červenou zbroj a zlatou korunku další otázka

 Státní symboly A 2. Slezská orlice na státním znaku má: SPRÁVNĚ! B) červenou zbroj a zlatou korunku SPRÁVNĚ!  další otázka

 Státní symboly A 2. Slezská orlice na státním znaku má: ŠPATNĚ! C) stříbrnou zbroj a červenou korunku  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) červenou zbroj a zlatou korunku další otázka

3. Motiv lipových ratolestí se objevuje na: Státní symboly A 3. Motiv lipových ratolestí se objevuje na: A) na vlajce prezidenta a na státní pečeti B) na velkém a malém státním znaku C) na velkém státním znaku a na vlajce prezidenta

 Státní symboly A 3. Motiv lipových ratolestí se objevuje na: A) na vlajce prezidenta a na státní pečeti SPRÁVNĚ!  další otázka

 Státní symboly A 3. Motiv lipových ratolestí se objevuje na: ŠPATNĚ! B) na velkém a malém státním znaku  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) na vlajce prezidenta a na státní pečeti další otázka

 Státní symboly A 3. Motiv lipových ratolestí se objevuje na: ŠPATNĚ! C) na velkém státním znaku a na vlajce prezidenta  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) na vlajce prezidenta a na státní pečeti další otázka

4. Na vlajce prezidenta je: Státní symboly A 4. Na vlajce prezidenta je: A) malý státní znak B) velký státní znak C) prezidentský znak

 Státní symboly A 4. Na vlajce prezidenta je: ŠPATNĚ! A) malý státní znak SPRÁVNĚ: B) velký státní znak ŠPATNĚ!  další otázka

 Státní symboly A 4. Na vlajce prezidenta je: SPRÁVNĚ! B) velký státní znak SPRÁVNĚ!  další otázka

 Státní symboly A 4. Na vlajce prezidenta je: ŠPATNĚ! C) prezidentský znak SPRÁVNĚ: B) velký státní znak ŠPATNĚ!  další otázka

Státní symboly A 5. Kde domov můj, kde domov můj. Voda hučí … A) po lučinách B) po skalinách C) po dolinách

 Státní symboly A 5. Kde domov můj, kde domov můj. Voda hučí … A) po lučinách SPRÁVNĚ!  další otázka

 Státní symboly A 5. Kde domov můj, kde domov můj. Voda hučí … B) po skalinách  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) po lučinách další otázka

 Státní symboly A 5. Kde domov můj, kde domov můj. Voda hučí … C) po dolinách  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) po lučinách další otázka

1. Státní svátek dne 17. 11. slavíme jako: Státní svátky B 1. Státní svátek dne 17. 11. slavíme jako: A) Den osvobození od fašismu B) Den boje za svobodu a demokracii C) Den vzniku České republiky

 Státní svátky B 1. Státní svátek dne 17. 11. slavíme jako: ŠPATNĚ! A) Den osvobození od fašismu  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) Den boje za svobodu a demokracii další otázka

 Státní svátky B 1. Státní svátek dne 17. 11. slavíme jako: SPRÁVNĚ! B) Den boje za svobodu a demokracii SPRÁVNĚ!  další otázka

 Státní svátky B 1. Státní svátek dne 17. 11. slavíme jako: ŠPATNĚ! C) Den vzniku České republiky  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) Den boje za svobodu a demokracii další otázka

Státní svátky B 2. Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje slavíme: A) 6. července B) 28. října C) 5. července

Státní svátky B 2. Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje slavíme: A) 6. července  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) 5. července další otázka

Státní svátky B 2. Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje slavíme: B) 28. října ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) 5. července  další otázka

Státní svátky B 2. Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje slavíme: C) 5. července SPRÁVNĚ!  další otázka

3. Státní svátek dne 28. 10. slavíme jako: Státní svátky B 3. Státní svátek dne 28. 10. slavíme jako: A) Den vítězství B) Den vzniku samostatného Československého státu C) Den obnovy samostatného českého státu

 Státní svátky B 3. Státní svátek dne 28. 10. slavíme jako: ŠPATNĚ! A) Den vítězství ŠPATNĚ!  SPRÁVNĚ: B) Den vzniku samostatného Československého státu další otázka

 Státní svátky B 3. Státní svátek dne 28. 10. slavíme jako: SPRÁVNĚ! B) Den vzniku samostatného Československého státu SPRÁVNĚ!  další otázka

 Státní svátky B 3. Státní svátek dne 28. 10. slavíme jako: ŠPATNĚ! C) Den obnovy samostatného českého státu ŠPATNĚ!  SPRÁVNĚ: B) Den vzniku samostatného Československého státu další otázka

Státní svátky B 4. Den české státnosti slavíme: A) 28. září B) 1. ledna C) 8. května

 Státní svátky B 4. Den české státnosti slavíme: SPRÁVNĚ! A) 28. září další otázka

 Státní svátky B 4. Den české státnosti slavíme: ŠPATNĚ! B) 1. ledna SPRÁVNĚ: A) 28. září další otázka

 Státní svátky B 4. Den české státnosti slavíme: ŠPATNĚ! C) 8. května SPRÁVNĚ: A) 28. září další otázka

Státní svátky B 5. Kterého českého panovníka si připomínáme v den české státnosti? A) knížete Václava B) Karla IV. C) Přemysla Otakara II.

Státní svátky B 5. Kterého českého panovníka si připomínáme v den české státnosti? A) knížete Václava SPRÁVNĚ!  další otázka

Státní svátky B 5. Kterého českého panovníka si připomínáme v den české státnosti? B) Karla IV.  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) knížete Václava další otázka

Státní svátky B 5. Kterého českého panovníka si připomínáme v den české státnosti? C) Přemysla Otakara II.  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) knížete Václava další otázka

Ústava a její principy A 1. Pojem ústava můžeme nahradit termínem: A) konstituce B) jurisdikce C) legislativa

 Ústava a její principy A 1. Pojem ústava můžeme nahradit termínem: A) konstituce SPRÁVNĚ!  další otázka

 Ústava a její principy A 1. Pojem ústava můžeme nahradit termínem: B) jurisdikce  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) konstituce další otázka

 Ústava a její principy A 1. Pojem ústava můžeme nahradit termínem: C) legislativa  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) konstituce další otázka

Ústava a její principy A 2. Ústava zpravidla určuje: postihy za závažné trestné činy B) politický systém státu C) občanskoprávní vztahy

 Ústava a její principy A 2. Ústava zpravidla určuje: ŠPATNĚ! A) postihy za závažné trestné činy  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) politický systém státu další otázka

 Ústava a její principy A 2. Ústava zpravidla určuje: SPRÁVNĚ! B) politický systém státu SPRÁVNĚ!  další otázka

 Ústava a její principy A 2. Ústava zpravidla určuje: ŠPATNĚ! C) občanskoprávní vztahy  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) politický systém státu další otázka

Ústava a její principy A 3. Exekutivní moc představuje: A) Senát B) Ústavní soud C) prezident

 Ústava a její principy A 3. Exekutivní moc představuje: ŠPATNĚ! A) Senát  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) prezident další otázka

 Ústava a její principy A 3. Exekutivní moc představuje: ŠPATNĚ! B) Ústavní soud  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) prezident další otázka

 Ústava a její principy A 3. Exekutivní moc představuje: SPRÁVNĚ! C) prezident SPRÁVNĚ!  další otázka

Ústava a její principy A 4. Jaký typ státní moci náleží Parlamentu ČR? A) moc výkonná B) moc zákonodárná C) moc soudní

 Ústava a její principy A 4. Jaký typ státní moci náleží Parlamentu ČR? A) moc výkonná SPRÁVNĚ: B) moc zákonodárná ŠPATNĚ!  další otázka

 Ústava a její principy A 4. Jaký typ státní moci náleží Parlamentu ČR? B) moc zákonodárná SPRÁVNĚ!  další otázka

 Ústava a její principy A 4. Jaký typ státní moci náleží Parlamentu ČR? C) moc soudní SPRÁVNĚ: B) moc zákonodárná ŠPATNĚ!  další otázka

Ústava a její principy A 5. Když ke změně ústavy stačí přijetí běžného zákona, jedná se o ústavu: A) legitimní B) rigidní C) flexibilní

 Ústava a její principy A 5. Když ke změně ústavy stačí přijetí běžného zákona, jedná se o ústavu: A) legitimní  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) flexibilní další otázka

 Ústava a její principy A 5. Když ke změně ústavy stačí přijetí běžného zákona, jedná se o ústavu: B) rigidní  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) flexibilní další otázka

 Ústava a její principy A 5. Když ke změně ústavy stačí přijetí běžného zákona, jedná se o ústavu: C) flexibilní SPRÁVNĚ!  další otázka

Ústava České republiky 1. První demokratická ústava v našich dějinách pochází z roku: A) 1968 B) 1948 C) 1920

Ústava České republiky 1. První demokratická ústava v našich dějinách pochází z roku: A) 1968  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) 1920 další otázka

Ústava České republiky 1. První demokratická ústava v našich dějinách pochází z roku: B) 1948  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) 1920 další otázka

Ústava České republiky 1. První demokratická ústava v našich dějinách pochází z roku: C) 1920 SPRÁVNĚ!  další otázka

Ústava České republiky 2. Současná Ústava ČR se skládá z: 8 hlav členěných na 113 článků B) 10 hlav členěných na 115 článků C) 8 hlav členěných na 115 článků

Ústava České republiky 2. Současná Ústava ČR se skládá z: A) 8 hlav členěných na 113 článků SPRÁVNĚ!  další otázka

Ústava České republiky 2. Současná Ústava ČR se skládá z: B) 10 hlav členěných na 115 článků  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) 8 hlav členěných na 113 článků další otázka

Ústava České republiky 2. Současná Ústava ČR se skládá z: C) 8 hlav členěných na 115 článků  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) 8 hlav členěných na 113 článků další otázka

Ústava České republiky 3. Ústava ČR z nabízených možností neurčuje: členství ČR v mezinárodních organizacích B) členění státu na samosprávné celky C) české státní symboly

Ústava České republiky 3. Ústava ČR z nabízených možností neurčuje: členství ČR v mezinárodních organizacích SPRÁVNĚ!  další otázka

Ústava České republiky 3. Ústava ČR z nabízených možností neurčuje: B) členění státu na samosprávné celky  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) členství ČR v mezinárodních organizacích další otázka

Ústava České republiky 3. Ústava ČR z nabízených možností neurčuje: C) české státní symboly ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) členství ČR v mezinárodních organizacích  další otázka

Ústava České republiky 4. Se změnou naší ústavy musí vyjádřit souhlas 3/5 všech poslanců a: A) 3/5 přítomných senátorů B) prezident C) Ústavní soud

Ústava České republiky A) 3/5 přítomných senátorů 4. Se změnou naší ústavy musí vyjádřit souhlas 3/5 všech poslanců a: SPRÁVNĚ!  další otázka

Ústava České republiky 4. Se změnou naší ústavy musí vyjádřit souhlas 3/5 všech poslanců a: B) prezident  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) 3/5 přítomných senátorů další otázka

Ústava České republiky 4. Se změnou naší ústavy musí vyjádřit souhlas 3/5 všech poslanců a: C) Ústavní soud  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) 3/5 přítomných senátorů další otázka

Ústava České republiky 5. Postavení jedné z následujících institucí není stanoveno v Ústavě. Která to je? A) Nejvyšší kontrolní úřad B) Český statistický úřad C) Česká národní banka

Ústava České republiky 5. Postavení jedné z následujících institucí není stanoveno v Ústavě. Která to je? A) Nejvyšší kontrolní úřad  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) Český statistický úřad další otázka

Ústava České republiky 5. Postavení jedné z následujících institucí není stanoveno v Ústavě. Která to je? B) Český statistický úřad  SPRÁVNĚ! další otázka

Ústava České republiky 5. Postavení jedné z následujících institucí není stanoveno v Ústavě. Která to je? C) Česká národní banka  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) Český statistický úřad další otázka

Výkonná moc - vláda A 1. Pojem výkonná moc můžeme nahradit termínem: A) legislativa B) exekutiva C) justice

 Výkonná moc - vláda A 1. Pojem výkonná moc můžeme nahradit termínem: A) legislativa  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) exekutiva další otázka

 Výkonná moc - vláda A 1. Pojem výkonná moc můžeme nahradit termínem: B) exekutiva SPRÁVNĚ!  další otázka

 Výkonná moc - vláda A 1. Pojem výkonná moc můžeme nahradit termínem: C) justice  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) exekutiva další otázka

Výkonná moc - vláda A 2. Funkční období vlády je: A) pětileté B) čtyřleté C) šestileté

 Výkonná moc - vláda A 2. Funkční období vlády je: ŠPATNĚ! A) pětileté  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) čtyřleté další otázka

 Výkonná moc - vláda A 2. Funkční období vlády je: SPRÁVNĚ! B) čtyřleté SPRÁVNĚ!  další otázka

 Výkonná moc - vláda A 2. Funkční období vlády je: ŠPATNĚ! C) šestileté  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) čtyřleté další otázka

Výkonná moc - vláda A 3. Vláda je z výkonu své funkce odpovědná: A) Poslanecké sněmovně B) prezidentovi C) premiérovi

 Výkonná moc - vláda A 3. Vláda je z výkonu své funkce odpovědná: A) Poslanecké sněmovně SPRÁVNĚ!  další otázka

 Výkonná moc - vláda A 3. Vláda je z výkonu své funkce odpovědná: B) preidentovi  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) Poslanecké sněmovně další otázka

 Výkonná moc - vláda A 3. Vláda je z výkonu své funkce odpovědná: C) premiérovi  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) Poslanecké sněmovně další otázka

Výkonná moc - vláda A 4. Nového předsedu vlády po volbách: jmenuje prezident B) zvolí členové vlády C) zvolí Poslanecká sněmovna

 Výkonná moc - vláda A 4. Nového předsedu vlády po volbách: SPRÁVNĚ! jmenuje prezident SPRÁVNĚ!  další otázka

 Výkonná moc - vláda A 4. Nového předsedu vlády po volbách: ŠPATNĚ! B) zvolí členové vlády SPRÁVNĚ: A) jmenuje prezident ŠPATNĚ!  další otázka

 Výkonná moc - vláda A 4. Nového předsedu vlády po volbách: ŠPATNĚ! C) zvolí Poslanecká sněmovna SPRÁVNĚ: A) jmenuje prezident ŠPATNĚ!  další otázka

Výkonná moc - vláda A 5. Koaliční vláda, tj. vláda složená ze zástupců více politických stran, se také označuje jako: A) většinová vláda B) vícebarevná vláda C) úřednická vláda

Výkonná moc - vláda A 5. Koaliční vláda, tj. vláda složená ze zástupců více politických stran, se také označuje jako: A) většinová vláda  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) vícebarevná vláda další otázka

Výkonná moc - vláda A 5. Koaliční vláda, tj. vláda složená ze zástupců více politických stran, se také označuje jako: B) vícebarevná vláda SPRÁVNĚ!  další otázka

Výkonná moc - vláda A 5. Koaliční vláda, tj. vláda složená ze zástupců více politických stran, se také označuje jako: C) úřednická vláda  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) vícebarevná vláda další otázka

Výkonná moc - prezident B 1. Prezident republiky je volen: A) přímou volbou B) Poslaneckou sněmovnou C) Poslaneckou sněmovnou a Senátem

Výkonná moc - prezident B 1. Prezident republiky je volen: A) přímou volbou SPRÁVNĚ!  další otázka

Výkonná moc - prezident B 1. Prezident republiky je volen: B) Poslaneckou sněmovnou  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) přímou volbou další otázka

Výkonná moc - prezident B 1. Prezident republiky je volen: C) Poslaneckou sněmovnou a Senátem  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) přímou volbou další otázka

Výkonná moc - prezident B 2. Právo prezidenta udělit amnestii patří do jeho působnosti: A) legitimní B) samostatné C) kontrasignované

Výkonná moc - prezident B 2. Právo prezidenta udělit amnestii patří do jeho působnosti: A) legitimní ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) kontrasignované  další otázka

Výkonná moc - prezident B 2. Právo prezidenta udělit amnestii patří do jeho působnosti: B) samostatné ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) kontrasignované  další otázka

Výkonná moc - prezident B 2. Právo prezidenta udělit amnestii patří do jeho působnosti: C) kontrasignované SPRÁVNĚ!  další otázka

Výkonná moc - prezident B 3. Prezident může podle ústavy rozpustit: A) Poslaneckou sněmovnu B) Senát C) vládu

Výkonná moc - prezident B 3. Prezident může podle ústavy rozpustit: A) Poslaneckou sněmovnu SPRÁVNĚ!  další otázka

Výkonná moc - prezident B 3. Prezident může podle ústavy rozpustit: B) Senát ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) Poslaneckou sněmovnu  další otázka

Výkonná moc - prezident B 3. Prezident může podle ústavy rozpustit: C) vládu ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) Poslaneckou sněmovnu  další otázka

Výkonná moc - prezident B 4. Funkční období prezidenta je: A) desetileté B) čtyřleté C) pětileté

Výkonná moc - prezident B 4. Funkční období prezidenta je: A) desetileté  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) pětileté další otázka

Výkonná moc - prezident B 4. Funkční období prezidenta je: B) čtyřleté  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) pětileté další otázka

Výkonná moc - prezident B 4. Funkční období prezidenta je: C) pětileté SPRÁVNĚ!  další otázka

Výkonná moc - prezident B 5. Petici navrhující prezidentského kandidáta musí podepsat nejméně: A) 20000 občanů B) 50000 občanů C) 80000 občanů

Výkonná moc - prezident B 5. Petici navrhující prezidentského kandidáta musí podepsat nejméně: A) 20000 občanů  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) 50000 občanů další otázka

Výkonná moc - prezident B 5. Petici navrhující prezidentského kandidáta musí podepsat nejméně: B) 50000 občanů  SPRÁVNĚ! další otázka

Výkonná moc - prezident B 5. Petici navrhující prezidentského kandidáta musí podepsat nejméně: C) 80000 občanů  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) 50000 občanů další otázka

Použitá literatura a zdroje: SOUKAL, Josef. Přehled dějin literatury: pro střední školy. 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2006, 120 s. ISBN 80-7235-316-0. BLÁHOVÁ, Renata. Literatura pro 1. ročník středních škol. Vyd. 1. Brno: Didaktis, c2008, 151 s. ISBN 978-807-3581-152. POLÁŠKOVÁ, Taťána, Dagmar MILOTOVÁ a Zuzana DVOŘÁKOVÁ. Literatura: přehled středoškolského učiva : včetně současné literatury. 2. vyd. Třebíč: Petra Velanová, 2006, 207 s. Maturita. ISBN 80-902-5716-X. Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.