úkoly Pracovní list Pozorování pelooček (buchanek) + 1nákres

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Biologická prezentace – Ploštěnci Barbora Svobodová
Advertisements

Pavoukovci jsou skupina bezobratlých živočichů z podkmene klepítkatců. Vědecké jméno získali podle dívky Arachné. Zahrnuje asi 73 000 zejména suchozemských.
VII. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Stavba a funkce orgánů u živočichů
Prvouka 3.ročník Gabriela Mikulková 2012
Mnohobuněční živočichové Obr.1
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník: ročník
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Hmyz Motýli.
Pavoukovci Mgr. Helena Roubalová
KORÝŠI.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
PTÁCI RYBY PLAZI SAVCI OBOJŽIVELNÍCI BEZOBRATLÍ ÚKOL ÚKOL ÚKOL ÚKOL
Parazité člověka Přírodopis 7. třída
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Mnohobuněční bezobratlí živočichové
Střechatky (megaloptera)
Vnější cizopasníci člověka.
POŠVATKY (Plecoptera)
Organismy mírného pásu (střední Evropy)
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.10 Anotace: Prezentace zařazuje hmyz do oblastí, odpoví na otázky, řeší úlohy. Charakterizuje hmyz s proměnou nedokonalou. Vzdělávací.
Živá a neživá příroda III. 3. přednáška
Želvy.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Dohromady 30 druhů. DOSPĚLÁ SAMIČKA DOSPĚLÉ SAMIČKY S NĚKOLIKA VAJÍČKY VPRAVO DOLE.
ČLENOVCI HMYZ.
Oddělení: TRIBLASTIKA PRVOÚSTÍ
ROZMNOŽOVÁNÍ ŽIVOČICHŮ A ROSTLIN
JEPICE Autor: Daniel Ďásek.
Hmyz s proměnou nedokonalou
Pavouci a Štíři.
KORÝŠI (ČLENOVCI) Eva Ječmínková Bi-Ze
Kudlanky a strašilky Autor: Mgr. Diana Mücksteinová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor
Matka Rozvinuté Vaječníky Nerozvinuté Vaječníky Dělnice.
KORÝŠI.
podkmen: žabernatí třída: korýši
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Poznáním k udržitelnému rozvoji regionu Místo, kde žijeme Tento projekt č. CZ.1.07/1.1.07/ spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Číslo přílohy: VY_52_INOVACE_02_MOTÝL Autor:Mgr. Libuše Stonawská Předmět:Přírodověda Třída: 4. ročník Šablona projektu:V/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Prezentace pro Seminář z přírodopisu
A-Z kvíz. genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – bezobratlí rybníka I Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 6/19.
Ploštěnci Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 6 Autor: Mgr. Iveta Votápková Hmyz s proměnou nedokonalou Pětilístek: vážka
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._28.KORÝŠI TÉMA: KORÝŠI ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jitka Stehlíková Název: VY_32_INOVACE_09_PRIRODOPIS_RISK_OPAKOVANI_BEZOB.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS
ČLENOVCI 1. část PAVOUKOVCI KORÝŠI
Živá a neživá příroda III. 3. přednáška
Rozmnožování klepítkatců a korýšů
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŠUPINATÍ =ještěři a hadi.
CIZOPASNÍ PLOŠTĚNCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
zpracovaný v rámci projektu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Název materiálu (téma): OPAKOVÁNÍ-PLOŠTĚNCI, HLÍSTI, KROUŽKOVCI
PAVOUKOVCI 1.
Zvířata v lese – mravenec lesní
VY_52_INOVACE_61_ Členovci- korýši- pavoukovci-učební text
CIZOPASNÍ PLOŠTĚNCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
Členovci - Pavoukovci  Pavouci Př. křižák obecný.
MRAVENEC LESNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ROHÁČ OBECNÝ Největší brouk Evropy Žije v dutinách starých stromů a v mrtvých pařezech v lesích a hájích. U nás se vyskytuje na Jižní Moravě.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
BLANOKŘÍDLÍ.
Transkript prezentace:

úkoly Pracovní list Pozorování pelooček (buchanek) + 1nákres Pozorování vody z potůčku + nákres ploštěnky a 2 dalších Pozorování svlečky pavouka

Pozorování organismů z potůčku

úkol Prohlédněte všechny organismy, které najdete 3 z nich zakreslete

Co můžete vidět……..

Larva pošvatky

Ploštěnka potoční

Larva potápníka pijavice

plovatka bahenní

Kamomil říční

Larva jepice

Pozorování perlooček

úkol Pozorujte zmraženou perloočku a zakreslete

Daphnia pulex – hrotnatka obecná

Pozorování svlečky pavouka a vajíček v kokonu

Samičky jsou větší než samečci a po spáření svého partnera většinou sežerou. Oplodněná samička naklade vajíčka. Někteří pavouci je nosí přichycená na těle, zapředená v kokonu, jiní je kladou do hnízd. Z vajíček se vylíhnou nepohyblivé larvy, které vyživuje vaječný žloutek. Tyto larvy žijí uvnitř kokonu. V okamžiku, kdy larva dospěje do stádia nymfy, jí matka pomůže dostat se ven z kokonu. Po strávení zbytků vaječného žloutku se nymfa svléká a stává se z ní dospělý jedinec. Pavouci se za svůj život svlékají mnohokrát a v tomto okamžiku jsou mimořádně zranitelní pro jiné predátory.

chelicery

chelicery

kokon

Chvostoskoci

Nepigmentovaní i silně pigmentovaní Nepigmentovaní i silně pigmentovaní. Tykadla 4 - 6 článková, oči složené nejvýše z osmi ommatidií; ústní ústrojí kousací nebo bodavě sací. Šestičlánkový zadeček nese tři druhotně nepárové výběžky (zbytky zadečkových končetin): na 1. článku ventrální tubus, na 3. a 4. skákací aparát (retinaculum, skákací furka) (OBR). Cerky chybějí. Živí se většinou rozkládajícími se rostlinnými zbytky, jiní žerou šťavnaté části rostlin, další řasy, houby a lišejníky, někteří i zbytky živočišného původu nebo jsou draví. Jsou vlhkomilní.