Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0188 Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Úprava tabulek Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PUK.OA2.903.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.5 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor – odkazy (obsah, rejstřík) Typ:
Advertisements

Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: EU Název: Typografická pravidla Autor: Mgr.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tématická oblastOdborné předměty – Dopisy a tabulky podle ČSN.
Tabulky ve Wordu a Excelu
VY_32_INOVACE_08_PEK_439_Kop
Vzdělávací oblast: Informatika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Objednávka Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PUK.OA2.906.
EXCEL 2010 Zadávání času. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základy psaní textu Interpunkční znaménka tečka(.), čárka(,)
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
VY_32_INOVACE_08_PEK_421_Kop
word – Tabulky podle normy
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Tabulky v MS Excel Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
STRUKTURA OBCHODNÍHO DOPISU
Word Textový editor.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Interpunkční znaménka Označení materiálu:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
EXCEL 2010 Popis prostředí – 2. část. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309,
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Tabulky ― náležitosti.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Nabídka 1.
Korekturní značky 1. - úvod
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Poptávka 1.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK227.
Záhlaví obchodního dopisu
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Tabulky — dokončení.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK238.
Požadavky na úpravu tabulek (podle požadavků ke státním zkouškám z kancelářského psaní na klávesnici dle ČSN z roku 2007) 2008 O. Kánský.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Referát č.13 Textový editor (struktura textu – přiřazení stylu, formátování (vzhled) textu, změna stylu, typografická a estetická pravidla)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_259 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Název projektuInovace ŠVP na OA a JŠ Třebíč Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Význam odvolacích údajů
Tabulátory, neboli zarážky VY_32_INOVACE_7C3. Definice Zarážka tabulátoru na vodorovném pravítku označuje, kam bude odsazen text nebo kde začne sloupec.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Praktické pokyny pro psaní tabulky Hodně štěstí při studiu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Značky Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PUK.OA2.916.
TYPOGRAFICKÉ PRAVIDLA
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.3 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor - odstavec Typ: DUM - kombinovaný.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK235.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK234.
Zvláštní úpravy a obsah obchodního dopisu Odstavce Podle obsahu se text člení do odstavců. Mezi odstavci se vynechává jeden řádek Ivana Francová, SOU Liběchov.
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník: 8. Datum vytvoření:Březen.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_221.
P OKYNY KE STÁTNÍ ZKOUŠCE 10minutový opis, dopis, tabulka.
Tabulky Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Grafická úprava sestavy Access (15). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Informatika – Tabulka v Excelu. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
TYPOGRAFIE Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Co se všechno naučíme??? Formát buněk Formátovat text
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Word - základní typografická pravidla
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Úprava tabulek Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PUK.OA2.903 Datum vytvoření: 28. prosince 2013 Vzdělávací oblast: Písemná a ústní komunikace Ročník: druhý – obchodní akademie, první – masér sportovní a rekondiční, třetí – sociální činnost Název školy: Střední škola, základní škola a mateřská škola pro zrakově postižené, Brno, Kamenomlýnská 2

Anotace   Tento učební materiál seznamuje žáky se základními pravidly pro úpravu tabulek vytvořených v programu WORD nebo Excel. Předpokládá se, že žáci umí tabulku v daném programu vytvořit.

Metodické pokyny Tento materiál je určen k výkladu. Určeno pro výuku v počítačové učebně vybavenou dataprojektorem.

Zdroje ČSN , Úprava písemností zpracovaných textovými editory. Praha: Český normalizační institut, 2007, 48 s.

Úprava tabulek

Název tabulky   Jde o stručné vyjádření obsahu tabulky.   Píšeme tučně a doprostřed nad tabulku.   Neděláme za ním tečku.   Nesmí přesahovat okraje tabulky. Může být ve více řádcích pod sebou.   Nemá obsahovat slova „Přehled“, „Tabulka“, „Informace“ apod.   Jednotku (je-li pro všechny údaje v tabulce stejná) píšeme na střed pod nadpis, do kulaté závorky, nezvýrazňujeme.   Mezi názvem a tabulkou uděláme dva volné řádky.

Záhlaví tabulky   Jednoduché nebo složité.   Vysvětluje obsah jednotlivých sloupců.   Šířku sloupce určuje nejdelší údaj v tabulce nebo nejdelší název sloupce či podsloupce.   Pokud je to možné, volíme sloupce stejně široké.   Záhlaví tabulky oddělujeme od ostatních údajů silnější nebo dvojitou čarou, tabulka je tak přehlednější.

Názvy sloupců   Umísťujeme na střed.   Začínají velkým písmenem.   Uvádíme v prvním pádě.   Vyhneme se zkratkám a opakování stejných slov.   Mezi svislou čarou a názvem musí být alespoň 1 mezera.

Názvy podsloupců   Umísťujeme na střed.   Začínají malým písmenem.   Uvádíme v gramaticky správném čísle a pádě.   Vyhneme se zkratkám a opakování stejných slov.   Mezi svislou čarou a názvem musí být alespoň 1 mezera.

Textový sloupec   První sloupec bývá obvykle textový.   Vyjadřuje obsah řádků.   Text začíná velkým písmenem.   Zarovnáváme vlevo (svisle na střed).   Mezi svislou čarou vlevo a textem musí být minimálně jedna mezera.

Číselné sloupce   Číslice v číselných sloupcích zarovnáváme tak, aby byly řády pod sebou!   Nejdelší číslo ve sloupci zarovnáme na střed sloupce, ostatní čísla zarovnáme podle něj.   Všechny údaje musí mít shodný počet desetinných míst.   Chybějící desetinná místa doplníme nulami.   Součtový řádek oddělíme zvýrazněnou čarou, stejně jako záhlaví.

Poznámky pod tabulkou   Objasňují zdroj údajů v tabulce nebo podrobnější informace k nim.   Začínají pod levou svislou čarou.   Nepřesahují okraje tabulky, je možno rozdělit je na více řádků.   Tvoří-li poznámka celou větu, nezapomeneme na tečku.   Mezi poznámkou a tabulkou je jeden volný řádek.   Například: Pozn.: Údaje jsou vztaženy k 2. Q.

Značky v tabulce   V tabulce by měla být vyplněna všechna políčka.   Pokud neznáme všechny údaje, použijeme následující značky: pomlčku - hodnota není známa, nevyskytuje se písmeno x - nesmyslný zápis nula - je-li číslo menší než polovina zvolené měrné jednotky

Umístění tabulky   Tvoříme-li tabulku v programu Excel, začínáme v buňce A1.   Tiskneme-li tabulku, umístíme ji mírně nad střed stránky, opticky bude na středu stránky.

Zadání   Vytvořte tabulku obsahující následující údaje převzaté z Bulletinu V lavicích 2013 o počtu studentů gymnáziích v následujících krajích (počet gymnázií, počet studujících chlapců a děvčat):   Jihomoravský42; 4 877;   Olomoucký 23; 2 135;   Vysočina17; 927;   Zlínský23; 2 550;   Pardubický18; 2 357;   Moravskoslezský24; 3 441;   V údajích jsou zahrnuta i osmiletá gymnázia.

Řešení