Technika a technické vzdělávání Dalibor Valenta

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Odraz světla na rozhraní dvou optických prostředí
Advertisements

Vývoj technických prostředků záznamů a zpracování videa
Autoři: Václav Kudrna (4.D) Michal Dúbravský (4.D)
Digitální fotoaparát Digitální záznam obrazu se v současné době stává nejčastější formou záznamu jak statického, tak dynamického obrazu.. Dnešní digitální.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
MONITOR.
Rychlý přehled o nejběžnějších typech monitorů
Barva těles (Učebnice strana 178 – 181)
Světelné jevy a jejich využití
Digitální videokamery
Fyzika 8. ročník Světelné jevy Anotace
Monitory.
OPTIKA.
Paprsková optika Světlo jako elektromagnetické vlnění
LCD (Liquid crystal display). Základní informace Tenké a ploché zobrazovací zařízení skládající se z omezeného (velikostí monitoru) počtu barevných nebo.
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
Sabina Mikulecká Anna Hejlová
Vypuklé kulové zrcadlo
Digitální projektory. LCD (Liquid Crystal Display) DLP (Digital Light Processing)
Pasivní (parametrické) snímače
Monitory.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Netradiční zobrazovací prostředky
Projektory DLP Tento projektor využívá technologii mikroskopických zrcátek (čip DMD – Digital Micromirror Device, který obsahuje tisíce zrcátek mikroskopických.
LCD monitory LCD monitor (liquit crystal display, displej s tekutými krystaly), byl vyvinut počátkem 70. Tekuté krystaly se používají k rozsvěcování a.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Projektory Projektory se používají pro velkoplošné zobrazení počítačového nebo video signálu. Promítaný obraz může být mnohem větší než obraz na klasickém.
4. DISPLEJE.
Monitory U osobních počítačů mají největší využití
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Rozklad světla optickým hranolem, barvy
Displeje.
Rozklad světla optickým hranolem
Fyzika 8. ročník Světelné jevy Anotace
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Světelné podmínky a možnosti zobrazovačů.  Jakou „nejsvětlejší“ bílou může monitor zobrazit? Bílá Nejsvětlejší plocha, jakou tady můžete vidět:
Film Klára Čermáková 4.C.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Novinky ve vědě a technice Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta.
TELEVIZOR.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Projektory LCD Tento projektor využívá technologii tekutých krystalů. Projektor obsahuje jeden (pro monochromatický obraz) nebo tři (pro barevný obraz)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Monitory Plazma – OLED - SED
referát na předmět YPVG
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Hardware 5 verze 2.6.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Grafický monitor II.
LCD monitory Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Projektor Číslo DUM: III/2/VT/2/1/12 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
O DRAZ SVĚTLA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
EU peníze školám Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Inovace školství Šablona - název Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Rozklad světla Investice do rozvoje vzdělávání.
Monitory LCD a CRT Projektory Princip a srovnání.
Periferní zařízení počítače - opakování
Tato prezentace byla vytvořena
Optické přístroje VY_32_INOVACE_59_Optické přístroje
Výstupní zařízení počítače - skener
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Ivča Lukšová Petra Pichová © 2009
Výstupní zařízení - monitory
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Digitální učební materiál
Polarizace Proseminář z optiky
Mikrofon, dataprojektor, interaktivní tabule, usb disky
Světlo Jan Rambousek jp7nz-JMInM.
Třída 3.B 3. hodina.
Transkript prezentace:

Technika a technické vzdělávání Dalibor Valenta 244878 Digitální projektory Technika a technické vzdělávání Dalibor Valenta 244878

Digitální projektory Digitální projektory se již staly nedílnou součástí firemních prezentací. Díky jejich klesající ceně začínají být stále častěji používány i v sestavách domácího kina a samozřejmě pro prezentace ve školních učebnách. Promítaný obraz může být mnohem větší než obraz televizoru, stejně tak může být mnohem větší i zážitek ze zhlédnutého filmu či prezentace.

LCD projektor – princip činnosti Projektory využívající technologii tekutých krystalů (LCD) nepředstavují nic převratného. Obsahují tři LCD displeje, každý pro jednu ze základních barev (červenou, zelenou a modrou). Pomocí optické soustavy je k těmto displejům přivedeno světlo od projekční lampy. Každý displej z procházejícího světla propustí jednu barevnou složku a příslušně upraví jas. Poté pomocí optického hranolu jsou tři světelné paprsky opět spojeny do jednoho. Ten je objektivem směrován na projekční plochu.

LCD projektor – princip činnosti

DLP projektor – princip činnosti Technologie DLP vyvinutá firmou Texas Instruments, pracuje na zcela odlišném způsobu. Uvnitř projektoru se nachází čip DMD – Digital Micromirror Device, jehož činnost lze vytušit již z názvu. Čip (velký asi jako současné procesory) obsahuje tisíce zrcátek mikroskopických rozměrů, každé ze zrcátek zastupuje jeden odrazový bod (pixel). V DLP projektorech ve vyšší cenové relaci jsou takové čipy umístěny tři, takže každý pracuje pouze s jednou barevnou složkou.

DLP projektor – princip činnosti Mikroskopická zrcátka na čipech DMD se dokáží naklánět o přibližně 10°. Na čip se zrcátky nepřetržitě svítí projekční lampa, a naklánění zrcátek je řízeno elektronikou projektoru. Jakmile dostanou pokyn, nakloní se na jednu nebo na druhou stranu. Zrcátka otočená jedním směrem odrážejí dopadající paprsky na objektiv projektoru a přes něj světlo prochází na projekční plátno. Protože je zbylá část zrcátek nakloněna na druhou stranu, jsou paprsky na ně dopadající odraženy úplně jiným směrem – do pohlcovače světla. Tím je ovlivňován jas v jednotlivých bodech obrazu.

DLP projektor – princip činnosti Tímto způsobem promítání ale u projektorů s DMD čipem dostanete pouze černobílý obraz. Barvy vytváří rotující průsvitný kotouč umístěný mezi projekční lampou a čipem. Kotouč je nejčastěji rozdělen do čtyř výsečí – tří se základními barvami a jednou čirou. Velikost výsečí může být různá, ve většině případů je čirá výseč menší než zbývající tři. Díky otáčení kotouče dopadá přes výseč na čip v jednom okamžiku pouze světlo jedné barvy. Otáčením kotouče a současně natáčením zrcátek na čipu se na plátně objevuje obraz střídavě po jednotlivých barevných složkách v rychlosti, díky které je obraz lidským okem vnímán najednou a jako barevný.

DLP projektor – princip činnosti

Výhody a nevýhody DLP a LCD LCD vs. DLP Výhody a nevýhody DLP a LCD DLP LCD + vysoký kontrast + velký světelný tok + rastr není téměř vidět + dobré barvy + barvy se s postupem    času nemění + ostrost obrazu - menší světelný tok - viditelný rastr - mechanické součásti - větší rozměry - menší ostrost obrazu  - stárnutí barev