ZPRACOVATELSKÝ PRŮMYSL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Průmysl.
Advertisements

VY_52_INOVACE_ZE.8.67 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Průmysl. O čem tato lekce bude: o průmyslu obecně, o koeficientu průmyslu, o ukazatelích charakterizujících průmysl.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.71 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Světové hospodářství Quinta, první ročník.
Průmysl.
Antropogenní vlivy na přírodní sféru
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.69 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ AKADEMIE, 17. listopadu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
REGIONÁLNÍ ANALÝZA PRŮMYSL 4
Hospodářský význam oceánu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_114.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Ten dělá to a ten zas tohle
Martin VRZALA. * Energetika * Primární energetické zdroje * Obnovitelné energetické zdroje.
Sekundární sektor Průmyslová výroba.
Těžební průmysl Martin VRZALA.
Název Průmysl – funkce a rozdělení Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Společenské a hospodářské prostředí
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Zpracovatelský průmysl
Společenské a hospodářské prostředí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_251_Průmyslová odvětví AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
Společenské a hospodářské prostředí
GEOGRAFIE DOPRAVY II. Martin VRZALA.
Atlantský a Severní ledový oceán
EVROPA Martin VRZALA.
Zpracovatelský průmysl
Společenské a hospodářské prostředí
KARTOGRAFICKÉ ZOBRAZOVACÍ ZPŮSOBY
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Průmysl Složka socioekonomické sféry – zabývá se produkcí výrobků
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ PRŮMYSL ČESKÉ REPUBLIKY 9. třída.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Těžební průmysl II. Martin VRZALA.
VLIV PRŮMYSLU NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
PRŮMYSL ČESKÁ REPUBLIKA.
GEOGRAFIE DOPRAVY III. Martin VRZALA.
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ STŘEDNÍ EVROPA NĚMECKO 8. třída.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Sekundární sektor Průmyslová výroba ČR.
SEKTORY SVĚTOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ
Geografie cestovního ruchu
Jan Dušek. * Průmysl Průmysl * Zahraniční obchod Zahraniční obchod * Pomoc africkým zemím Pomoc africkým zemím * Seznam použitých zdrojů Seznam použitých.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_483.
Kraj Vyso č ina. Základní informace Počet obyvatel: Počet obyvatel: Krajské město: Jihlava ( obyv.)Krajské město: Jihlava (
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Odborný seminář k projektu GA ČR 402/03/ Analýza vývoje plastikářského průmyslu a perspektivy budoucího rozvoje Ing. Adriana Knápková.
VY_52_INOVACE_70_Praha Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor.
Česká republika ZŠ Hejnice 2010 PrůmyslPrůmysl Mgr. Jan Kašpar.
Hana Sedláčková. NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Černčice, okres Náchod AUTOR: Hana Sedláčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_Průmysl ČR TEMA: ČR ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Průmysl.
Sekundární sektor Průmyslová výroba.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Světový průmysl sekundární sektor
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Průmyslové oblasti AUTOR: Mgr. Aleš Skála
VY_32_INOVACE_19_ČR – součást společenstva hospodářsky vyspělých států
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Průmysl ČR Číslo: EU DUM 6_13 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt:
Zpracovatelský průmysl
zpracovaný v rámci projektu
Které suroviny jsou obnovitelné a neobnovitelné:
Průmyslová výroba Z čeho je vyrobena učebnice, které suroviny potřebujeme, které obory průmyslu? Struktura průmyslu Průmysl se dělí na tři odvětví: 1.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_ INOVACE_ 19_ VLASTIVĚDA 4
Autor: Mgr. Miluše Šafářová
Sféry obyvatelstva – hospodářská činnost
Transkript prezentace:

ZPRACOVATELSKÝ PRŮMYSL Martin VRZALA

Obsah Zpracovatelský průmysl Členění zpracovatelského průmyslu Automobilový průmysl Potravinářský průmysl

Zpracovatelský průmysl všechny obory, které zpracovávají suroviny nebo polotovary nejvíce se podílí na procesu tzv. industrializace Co to je industrializace? Co ji vyvolalo?

Zpracovatelský průmysl Průběh industrializace ukazuje vývoj zaměstnanosti 1. předindustriální fáze (většina v zemědělství, část v řemeslech a v obchodu) 2. industriální fáze (18. a 19. stol. ve vyspělých zemích) 3. postindustriální fáze (největší část přidané hodnoty se vytváří v terciéru)

Členění zpracovatelského průmyslu průmysl (dále jen p.) potravin,nápojů a tabákový p. textilní, oděvní, kožedělný a kožešnický p. dřevařský a nábytkářský p. papírenský, polygrafický, vydavatelský p. chemický, farmaceutický, petrochem., gumárenský, plast. hmot p. skla, keramiky, porcelánu a stavebních hmot hutnictví železa a neželezných kovů p. kovodělný, strojírenský, elektrotechnický a elektronický ostatní p. odvětví.

Zpracovatelský průmysl vedoucími obory se stávají: výroba mikroelektroniky, techniky na zpracování dat a informací, telekomunikační techniky výroba přesné mechaniky a optiky výroba léků a kosmetiky rozvoj těchto odvětví je spojen s koncentrací výzkumných aktivit v tzv. technopolis ty představují centra vývoje a výroby špičkových technologií high - tech

Jaké znáš výrobce osobních automobilů? Automobilový průmysl má nejvíce průmyslových robotů a pružných výrobních systémů ročně se vyrobí 35 mil. kusů osobních automobilů a 11mil. kusů nákladních automobilů Jaké znáš výrobce osobních automobilů?

Automobilový průmysl mezi největší výrobce patří: Japonsko, USA, Německo, Francie a Kanada podle firem jsou na prvních místech: americké General Motors a Ford japonská Toyota německý Volkswagen

Potravinářský průmysl ve vyspělých státech probíhá omezování produkce výroby v rozvojových zemích roste spotřeba probíhá tzv. „industrializace kuchyně“ = přesun z drobných výrob do velkovýrob V atlase vyhledej podíl průmyslu potravin, nápojů a tabáku na výrobě zpracovatelského průmyslu.

Seznam použitých zdrojů SMOLOVÁ, Irena a Miroslav VYSOUDIL. Zeměpis na dlani. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2003, 124 s. Na dlani. ISBN 80- 858-3988-1. HANUS, Martin a Luděk ŠÍDLO. Školní atlas dnešního světa. 1. vyd. Praha: Terra, 2011, 1 atlas (187 s.). ISBN 978-809-0228- 269. [online]. [cit. 2012-09-23]. Dostupné z: www.office.com